woensdag 7 september 2011

Twee jaar, twee taarten

Twee jaar, twee taarten
Abel werd gisteren twee dus bakte ik twee taarten, levend rekenen heet dat geloof ik.

Een dikke chocoladetaart met een hoop chocoladeglazuur er tussen en er rond en een meringue met passievruchten.
Mierzoet, ik heb er een cola light bij gedronken.

Abel slaapt
Maar den Abel is dus twee en van de slag is er niks meer mee aan te vangen.
27 februari mag hij naar school heb ik al uitgedokterd.
Dat zijn nog 172 dagen en dat klinkt ineens weer keilang.

Hier een fotooke van een slapend Abeltje (jaja, dan zijn ze schattig hé) in de draagdoek en hieronder een fotooke van een van de kaartjes en toen was ik uitgefotografeerd, ge zoudt voor minder.

Hunk?

Zo, en nu ga ik eindelijk die vlaggetjes in enveloppes steken.
Hopelijk morgen iets productievers.
Tot dan!

Edit: Lap, misrekend, hij wordt pas in maart 2,5.
Pasen dus, mm.

33 opmerkingen:

  1. wacht maar, eens zal je 27 februari toch weer te snel vinden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd Zsas!
    Die tweejarigen breek me de bek niet open.
    27 februari staat hier ook in het vet in de agenda.
    Oh ja, wil je het recept van de merinque met passie eens op je blog pleuren? Ziet er geweldig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proficiat!
    Uw taarten zien er heel lekker uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. warre start ook na Pasen (16 april)
    We tellen samen af...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op 2 jaar worden 't echt kleine monstertjes hé. De onze is net gestart op school en 't ergste lijkt weer door :-) Proficiat nog aan Abel en aan uzelf x 't Lijkt nog gisteren dat we allemaal mee zaten te wachten op die Zsazsababy zonder naam.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd, Abeltje! En maakt 't uw mama ne keer niet zo moeilijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ja juich maar niet te rap als hij naar school moet gaan. Dan ga je hem 's middags halen en bij je houden omdat je hem écht, maar dan ook écht mist. Ik zeg het u!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Anoniem7.9.11

    Gefeliciteerd!

    (krijgen we daar meteen het recept van de meringue bij? Ziet er heerlijk uit!)

    Indra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met kleine, grote Abel!
    Wees blij dat je niet in NL woont, dan ging hij pas over 2 jaar ;-)
    Maar geniet er ook maar mooi van dat ie nog efkes thuis is. Als dat hele verjaardagsgedoe achter de rug is, dan wordt het vast weer een heerlijk mannetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Anoniem7.9.11

    Thuisonderwijs overwegen voor den eenen en aftellen voor den anderen... 't kan verkeren!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zwijgt stil.

    Hopelijk werkt het dreigement.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliceteerd Abel(wat een mooie naam).Ik weet wat het is tweejarig te zijn(mijn dochtertje in juli geworden).Mooie taarten ik wed chocolade was favoriet;))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tineke7.9.11

    Amai, als je dat levend rekenen tot zijn achtiende gaat volhouden... Ik heb er hier twee van 18 rondlopen, dat zijn 36 taarten!?!?!? Goed dat ik daar nooit opgekomen ben! ;-)
    Gefeliciteerd met jouw Abeltje!

    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. aanstaande dinsdag ga ik effe niet levend rekenen in taarten of 't zal hier een ferme indigestie worden !!! Of ik moet de buren, collega's en vrienden uitnodigen om te helpen opeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Proficiat met je peuterpuber!
    Levend rekenen...super...
    ik word in november 33 en wil dus ook 33 taarten dan!!!De zwangere buik heeft gesproken!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gelukkige verjaardag voor Abel!
    Benieuwd of er elk jaar een taart bij gaat komen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Twee kussen voor de jarige
    en dat half jaartje is zo voorbij,
    maak je geen zorgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Niet voor niets dat de Amerikanen dit 'the terrible twos' noemen. Ook ik zat af te tellen tot die eerste schooldag en dan staan grienen aan de schoolpoort natuurlijk eens het zo ver was... Intussen zijn ze 11 en 8. Post-terrible two en pre-teen, ook niet makkelijk! Gelukkige verjaardag, Abeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Komt dat door "al dat moeten rokken aandoen van ons moeder"?
    Alleszins een hiep hiep hoera voor Abel!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Allé, ik weet waaraan ik mij moet verwachten. Lilith wordt er twee op 7 oktober. Straks ga ik ook nog aftellen tot Pasen...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Proficiat Abel!

    Onze Abel is nog enkele dagen 1 jaar, het gaat zo al vlug genoeg. Den 22sten is het hier van datte.

    En idd vanaf pasen mogen ze, den 16den april dacht ik?
    Maar hier zal het september worden want ik ben uitgerekend voor 25 april en dat vind ik teveel verandering ineens voor hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik dacht ook dat ze niet voor niks spreken van de 'tieties" (terrible two). En bij ons stond dat toch ook nog voor terrible trhee.
    Maar Pasen zal er zo zijn hoor, na Haloween en Sinterklaas en Kerst en... En als hij slaapt is hij zo'n schatje! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hiep hiep voor je kleine brullemans!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ik ben twee en zag op alles nee? Ook hier een gekende fase! succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Nu al niks mee aan te vangen en dan moet de peuterpuberteit nog beginnen. Succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Sarah9.9.11

    2.5 j.. ik moet hier (Engeland) wachten to het trimester na 3de verjaardag :/ - 'k trek mijn haar nu al uit! Allé, courage :)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Please, geef me het recept van die fantastische chocoladetaart. (ze ziet er allesinds fantastisch uit, en ik ben er zeker van dat ze dat ook was)

    Abel, jij hebt echt chanse met zo'n mama op je verjaardag (anders ook hoor, maar dan nog wat meer, zo'n lekkere taarten ... hmmm....)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. van harte gefeliciteerd en wat zien die taarten er lekker uit!!
    ps.: Ik hou een autumn trees necklace giveaway, feel free to join :) http://tinyurl.com/3z9go4y

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Gefeliciteerd nog met Abel! Is hij al weer wat bijgekomen van zijn feest?
    Ik wacht met smart tot de onze twee is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen