Week 37

bananenijs
Week 37, de week waarin ik zalig yoghurtbananenijs maakte en at door gewoon die twee dingen te mixen met wat agavesiroop en dat een halve dag in de vriezer stak. En af en toe roerde, dat ook nog.
Ook de week waarin ik u niet langer aan het lijntje ga houden over dat ding met Elza d. als u mij nog gewoon één keer uitstel verleent, tot in het weekend ofzo, ik beloof het!

soep
Week 37, de week waarin ik zalige courgettesoep maakte, gewoon door wat basissoepgroenten (ui-selder-wortel-knoflook) te laten stoven met wat courgette, bouillon erbij, mixen met een hoop dragon, een boke met veel goei boter en echt zout, mm.
Ook de week waarin Abel een écht woord zei, buiten mama en papa.
Kaas.
Dat smeerden (Philadelphia) we op een pumpernickelboterham.
Echt, u heeft nog nooit iemand zo schattig kaas horen zeggen.

week 37
Week 37, waarin ik keilelijke, heerlijke linzen at gewoon door tomatensaus te maken met ui, komijn, kurkuma, pepertjes en look en daar een tas linzen bijkapte, wat opfrissen met citroensap en zelfs uw kinderen eten dat. Maar ik zal eerst eens een deftig fotooke trekken om dan de juiste hoeveelheden mee te delen, het is trouwens ook tijd om te gaan slapen.

Maandag: Chili sin carne met al zijn toebehoren.
Dinsdag: Spaghetti met ballen, die vegetarische uit de Delhaize, ik was daar toch niet zot van, zo'n nepballen.
Woensdag: Indische linzenschotel van hierboven.
Donderdag: Sobanoedels met tamarinde en groente groenten uit de tuin gelijk daar zijn boontjes en al.
Vrijdag: Wintersalade met spelt, worteltjes, pruimen, walnoten en geitenkaas uit de Vegalicious gelijk dat recept hierboven.
Voor het weekend ga ik nog excuses zoeken, zoals daar zijn, helpen in het permacultuur - transisieproject De Proeftuin, waarvan nog niks te vinden is op het internet behalve dit en voor zondag zal ik ook nog wel iets vinden.
Inventief zijn beheers ik wel.

dood kuikentje in de vuile pompak
Week 37, ook de week waarin ik een dood kuikentje vond in de pombak.
Dat gewoon een broodkruimel bleek te zijn.