Zomerkost uit de tuin

vrijdag

Het was zomer vandaag!
Dus werkte ik in/en kookte uit de tuin.
De tuin laat ik u snel nog eens zien, samen met mijn nieuwe inzichten die ik hier en daar opdeed, vandaag het eten, want dat moet u ook, elke dag, liefst met seizoensgroenten, ecologisch gezind gelijk wij allen zijn.

Courgette, peterselie, munt en iets van noten, dat vindt ge in september toch allemaal in de tuin zekerst, een spaghettiboom is meegenomen.

De courgette kook je eerst al dente en mix je dan pestogewijs met parmezaan, look, geroosterde noten, peterselie, munt en lekkere olijfolie terwijl je de pasta kookt in het courgettewater.
Pasta afgieten, courgettepesto bijkruiden met peper en zout, alles mengen en klaar.
Als je er een foto van gaat trekken rooster je nog snel wat pitjes van de pijnboom in de voortuin.

Beetje brood, wat sla, wijn, manger!

Oh ja, alles goed met ons dutske, hij vond het al spijtig dat het morgen geen school is, maar man ... ik voel nog altijd de opluchting die ik gisteren voelde toen ik zijn smile zag.
Abel moet ik trouwens elke keer mee naar huis sleuren én doet geen middagdutjes meer, mwhoeha, wanneer is dat die instapdag na het carnavalverlof?