zondag 27 november 2011

Een schoon carréke is ook niet mis

In de weg
Het begon allemaal hiermee, ineens had die hand altijd die froe vast, dat leek me toch ook niet ideaal.
Plots had mijn hand de schaar vast en werd het kind met zachte hand naar een stoel gedwongen.

Kapsels
Aangezien het kapel zo'n twee keer per jaar weer begint vanuit iets met een froe was dit een goed vertrekpunt. Ik knipte en plots keek ik mezelf recht in de ogen, maar dan zo'n generatie geleden.
Jef vond het goed, maar ik wou toch iets mannelijkers, dus ik knipte er en rondje af, en nog een, en eens naar boven en naar beneden en nog toereke en toen werd het zoiets en verplichte ik mezelf om die schaar weg te leggen en ook al laat ik u enkel de achterkant zien, de voorkant ziet er zeker niet slechter uit, dus u moet zelf maar weten of het gelukt is of niet.
Gelukkig is het nog steeds niet kort, dus de kapper is nog altijd een optie.

Frouke
En dan wou dat Abeltje ook, en ja, veel meer dan een froe heeft dat kind niet.

Het potske is omdat het koud is, niet omdat het mottig is, hij is nu nog schattiger eigenlijk.

Ah ja's
Ah ja 1: De piramide op de eerste foto is zoiets, een smart game gelijk ze zeggen, een groot succes hier én -dames en heren- én uw kinderen spelen daar alleen mee, dus ik heb deze gekocht voor Jef en dit voor Abel, ooohh dat gaat hier stil zijn in de Kerstvakantie, op die krakende breinen na uiteraard.
Ah ja 2: Ja, ik weet het van de foto's, maar ik zit hier wel met een deadline van mekaniemeer, dus ik heb weeral geen tijd voor echte kodakken.
Mijn excuses.

18 opmerkingen:

  1. schoon haar!
    en hier de pinguins van Smart Games. Moeder en zoon, zuchtend opgegeven... dochter van 6 in één zucht door de niveaus.... 't is dan ook een speciale...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. denkspellekes voor kleuters! goeie tip, merci. En ik wil ook de schaar zetten in het haar van de zoon, maar ik mag niet :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh, nu dacht ik dat er stond: 'op dat krakende breien na' en ik dacht: 'die haar breinaalden maken een bizar geluid' maar nee, ik heb u nog niet aan de brei gekregen... Maar Abel heeft wel een hele schone pots aan! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die spelletjes zijn hier ook een succes. Maar nu wil ik wel Jef zijne voorkant ook eens zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij leeft op hoop. Twee weken zoete kindertjes. LOL.
    Mogen we Jefs voorkant eens zien? De froe, hé! Want ik knip dat ook altijd zelf en vind dat niet simpel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die spellekes zijn hier ook nog altijd een succes, en mijn jongens zijn al een stukske ouder. Ook leuk : Katamino (al dan niet de junior-versie), en tangram. En ja, ook benieuwd naar de voorkant van Jef.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die spelletjes blijven hier ook een hit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De foto's zijn prima, leuk verhaal. Nu aan de slag, hier moeten er ook deadlines gehaald worden. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Anoniem28.11.11

    Ha, ik heb dit weekend ook het haar geknipt van mijn zoon, en terwijl ik de achterkant met de schaar bijknipte creerde mijn zoon aan de voorkant een heel bijzondere froufrou door er vrolijk met de tondeus door te gaan :-(
    Oh well, dat groeit gelukkig weer. Hopelijk is hij met nieuwjaar weer enigszins presentabel.

    Lieve

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Is een 'frou' wat we in nl een pony noemen?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een proper opgeruimd kaske daar op de achtergrond...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ja, hier zeggen wij 'frou' of ook 'froufrou' tegen wat jullie een 'pony' noemen.
    oh ja 1: ik moet ook nog wat deadlines halen,zo ben ik nu volop bezig met de gordijnen van zoon nr 2 in te korten.
    oh ja 2: het stikken van de zoom van de gordijnen is eindelijk gelukt door simpelweg een nieuwe naald te gebruiken en aangepast supersterk Gutermann polyestergaren.
    Ziezo, we vliegen er maar eens in zeker! ;-D

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Anoniem28.11.11

    Ah, de hide&seek van de piraten...onze zesjarige is er al uren en uren en uren zoet mee geweest! Hij kreeg het van zijn peter en telkens hij weer aan een tiental komt van de niveaus, mag hij zijn peter bellen. 't Brengt ne mens dus ook dichter bij elkaar :)
    Deze zesjarig is trouwens ook het langharig tuig van het gezin en is vorige week ook ietske korter gewiekt. Niet door mezelf, oh nee!
    Voor de kerstvakantie ligt er een smart game klaar met een kip en een ei ofzoiets...of moet ik die houden voor de paasvakantie?!
    Sarah uit de kempen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik durf dat niet meer, een froufrou knippen, ze lijken dan op paterkes... ook de dochter :). Die spelletjes zijn bij ons ook en succes... bij de mama en papa althans.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wij zijn ook gek op die spelletjes, Rush hour is ook een aanrader.
    En haar knippen moet je gewoon durven. Ik knipte als puber mijn moeders haar, : )) met toestemming!

    Groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wij gebruiken smart games voor in het hoekenwerk op school. Verdikke moeilijk, iedereen wint van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wij zijn ook helemaal fan van de smartgame! Eindeloos proberen, frustreren én het uiteindelijk voor elkaar krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. I ♥ de SMART games, ze zijn super!!

    BeantwoordenVerwijderen