zondag 8 april 2012

8 10 1000

De aller aller laatstenDames en heren, dit zijn ze.
De allerlaatste boeken van de eerste druk.
Bij mij thuis, voor dat boerderijtje in de Kempen, tussen de ranonkels, op een boogscheut van het ouderlijk huis van de winnaar van Parijs-Roubaix.
Boek 5978, boek 5979, boek 5980, boek 5981, enfin, u snapt het wel.
Ik voel mij alsof ik ze allemaal persoonlijk op de bus heb gedaan, of misschien wel met de fiets tot bij u heb gebracht, ik voel mij ook alsof iedereen mij een mailtje heeft gestuurd, of gebeld, of geschreven om te vertellen hoe leuk ze het boek wel niet vonden.
Het is alleen maar zo'n succes omdat iedereen hier zo keihard heeft meegeleefd. Ik weet dat jullie allemaal een klein beetje het gevoel hebben dat het ook jullie boek is, ik weet dat iedereen een beetje fier is als er over het boek gesproken wordt.
Het is ons boek. Ik voel dat en is zo'n geweldig gevoel!
Ik zit hier al dagen met een glimlach op mijn gezicht, en Elza ook, dat weet ik zeker want wij skypen zowat zestien keer per dag.
De meneer van de Standaadboekenwinkel in Antwerpen zei: "Ze hadden mij dat al verteld dat u een hele vrolijke bent"

Ondertussen is de tweede druk die rond 18 april in de winkel ligt ook bijna verdeeld zodat er overmorgen gestart wordt met de derde druk.

derde ofwa
Achttienduizend exemplaren.

Man toch!

95 opmerkingen:

  1. Ongelooflijk! Proficiat, gij moet nogal zweven de laatste weken. Maar zo verdiend! En Elza ook, 't boek is alleen al om in te kijken heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is fantastisch. Kippevel terwijl ik dit "blogartikel" (of hoe noemt ge dat) lees.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem8.4.12

    Proficiat met het boek! Ik heb het al besteld, voor de derde druk, want was al te laat om er eentje uit de tweede druk te bestellen!! (PS: wel opletten voor dt-fouten op je blog, maar dat zal wel van puur geluk zijn :-)

    En ook een dikke merci voor jouw tips en tricks en geweldige blog. Ik ben een starter met mijn singer singer naaimasjien, en hier leer ik enorm veel bij!!
    Morgen probeer ik bias aan te naaien, wish me luck :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd! Nu loopt straks iedereen in een MmeZsazsa rokje.
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. fantastisch, en het is ook een heel mooi boek geworden! merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. super zeg 3e druk, wie had dat durven dromen?, hij ligt hier in de kast te wqchten totdat ik hem met Moederdag als "surprise" van de kinderen krijg, oh wat duurt dat nog lang. . . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mme Zsasza, ik ben ook al een fiere eigenaar van jullie boek. Het staat hier te pronken in mijn naaihoekje. Het is héél leuk geschreven en de foto's zijn prachtig. Het jeukt om eraan te beginnen, maar eerst nog enkele andere dingetjes afwerken... Nog veel succes! Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Blij voor jou en Elza!! Hopelijk valt mijn boek snel in de bus!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. you go girl!...

    ps ik heb het boek nog niet als enige...
    ik wacht op de zesde druk ;-)

    groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Annemarie8.4.12

    Goed nieuws dus! Ik kreeg net al een mail van bol.com dat hij niet leverbaar was, maar het komt dus goed. Van harte!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. HOi,
    ik ben superblij dat ik een eerste druk heb maar ben nog superdesuperblijer dat er nog eens zoveel exemplaren worden gedrukt om nog meer mensen blij te maken. Ik was gisteren in HET STAD en heb geen enkel exemplaar gezien, was het al uitverkocht? Veel succes en loop nog maar even op wolkjes (zalig gevoel)!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben in blijde afwachting van die 3de druk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben gelukkig bijna jarig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gullie hebt het gemaakt, jom!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. En fier dat ik ben op mijn -persoonlijk door de mme getekende- exemplaartje uit de eerste druk! :-) En nu op naar 'allemaal broekjes'!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik kan niet wachten tot ik mijn eigen exemplaar heb

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Maar ik krijg daar nu eens kiekenvel van, gewoon van het woord te zien staan. Man toch. Dat had ik van mezelf nu in feite niet verwacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je bent toch al begonnen aan de franse en engelse vertaling?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgende week trekken ze ermee naar de London book fair :)

      Verwijderen
    2. Zalig! Gefeliciteerd!

      Verwijderen
    3. Anoniem9.4.12

      proficiat! Marijke

      Verwijderen
    4. echt? nu de rest van de wereld veroveren dan - even vlotjes!

      Verwijderen
  19. Anoniem8.4.12

    Derde druk?! Amai! Hoe cool is dat! Dikke proficiat!
    Ik heb nog op tijd een exemplaar van de eerste druk kunnen bemachtigen. Misschien kan ik het op een dag voor veel geld verkopen - De eerste Mme ZsaZsa en Elza D boek van de eerste druk :P

    De mooiste naaiboek dak heb. Misschien geen geniale rokmodellen, maar wel mooie en draagbare. Nu moet ik nog kiezen welke als eerste maken. Iets voor mijn eigen of voor mijn dochterken.

    Dikke merci, Mme ZsaZsa en Elza D!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nu ben ik extra blij dat ik een eerste druk heb,. Helaas niet gesigneerd, maar wie weet gebeurt dat ooit.

    Ga je nu, met een derde druk, volgend jaar naar het Boekenbal? Als 't www.receptenmeldpunt.blogspot.com succesvol blijkt en gepubliceerd wordt, sta ik welllicht ook nog ergens in een boek ;-) Ga ik met je mee. Doen we ZsaZsarokken aan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hasse9.4.12

    Dikke proficiat! Echt heel goed gedaan! Ik ben ook super blij met mijn exemplaar, heb er nog niks uit gemaakt, maar word al vrolijk van er in te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. super! you ladies ROcK
    ;)

    ik ben er ook héél blij mee en vertel dit aan iedereen die het horen wil (want ahja, zelfs de niet-naaiers kennen jullie nu. en die komen dan naar mij en zeggen: zeg kelly, die 'allemaal rokjes', is da niks voor u? reply: DA LIGT AL LANG BIJ MIJ THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dikke proficiat jullie twee! Ik sleur mijn exemplaar (een eerste druk, ha!) overal mee naar toe de laatste tijd, 't is zo leuk om er op een rustig moment in te lezen/kijken :) Vanmorgen in 60 min. het A-lijntje gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Das verschieten en niet verschieten. Wauw zeg... En nu ga ik mijn (niet) overschrijvende vent eens aan zijn oren trekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zo cool! Iedereen kent u nu he, ik peis dat ge u ne grote zonnebril moet aanschaffen. Zelfs mijn vader zei: "Mme Zsazsa? Daar heb ik precies van gehoord ja, stond dat niet in de gazet?" (hij leest de Standaard en draait altijd eens met zijn ogen als ik over naaien praat)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. super!! Van harte! Zo hard werken, er zit volgens mij iets in het water daar bij jullie. Tom Boonen en Mme Zsazsa(én Elza), allemaal winnaars, op een boogscheut van elkaar, kan geen toeval zijn.
    Ik wacht vol spanning op "allemaal broekjes".
    Liefs
    De Vertekes
    ps : waren jullie tijdens het maakproces van het boek niet van uitgever veranderd?Zo ja, die zal spijt hebben!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Proficiat!!! Ik krijg mijn boek volgende dinsdag...en ik ben super benieuwd!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Kei goed voor je. Derde druk. Magnifiek zou ik zo zeggen. Heb je nog andere boekjes in het visier?

    Karolien

    BeantwoordenVerwijderen
  29. SUPER en een welgemeende PROFICIAT! En geniet vooral van alle aandacht die het nu krijgt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. En is Nederland ondertussen ook al veroverd of moeten jullie daar nog voet aan grond krijgen?
    Misschien ben ik wel één van de enige vrouwen die jullie boek nog niet kocht (vooral door gebrek aan dochters).

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Maar amai, derde druk! Echt! Ik geloof het dat jullie het druk hebben! Hele dikke proficiat, ik ben mee fier!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. lena lina9.4.12

    van harte!!!dikke proficiat!!!

    ik ga later zo stoefen bij mijn kleinkinderen met mijn gesigneerd 1e druk exemplaar,

    maar ik ben wel zo stom geweest om de handgeschreven enveloppe weg te doen

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat geweldig zeg de 3e druk... gelukkig had ik er eentje van de 1e en hoef niet te wachten om aan de slag te gaan ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn. Nu al een derde druk!!! Van harte gefeliciteerd. Hopelijk kan ik er toch nog een bemachtigen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Jullie verdienen het!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Als ik ga slapen lees ik jullie boek, de tricks en trucks en droom ik daar 's nachts van wat ik de volgende dag wil gaan maken! Proficiat met jullie derde druk~ KANJERS!! En zo als ik al zei; De Belgische Rokjesbijbel he! Liefs Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  37. De wereld is aan de durvers zeggen ze. Hoe waar is dat! Proficiat met jullie succesvolle 'kindje'! Geniet er dubbel & dik van!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Caro9.4.12

    Ik heb jullie boek niet en ik zal het ook niet kopen, want naaien doe ik niet. Toch ben ik apetrots op jullie. By the way, die fout van die averechtse kanten is er nu toch wel uitgehaald hé?

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Anoniem9.4.12

    Ik kocht je boek op het marktje Handmade en je mag terecht fier zijn! Zo leuk geschreven en zo mooi! A

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Echt super dat het zo goed gaat! Van harte met jullie mega-succes en dat er nog maar vele drukken (en boeken) mogen volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. er rolt enkel een dikke 'joepie' uit mijn mond. Ik vind het ook ZO 2012! go go go.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Proficiat, het is welverdiend en van harte gegund.. Geniet ervan, wij genieten mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Lotte9.4.12

    Jeuj, wat stoer dat ik een eerste druk heb weten te bemachtigen! Maar nog stoerder dat er zoveel drukken volgen gaan. Een dikke proficiat vanuit Nijmegen, waar de eerste twee rokjes al onder de machine uit gerold zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wauw het lijkt wel een droom!!
    3e druk, vet stoer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Dikke proficiat Madame en Elza! Goeie grond daar in de Kempen, home of the champions! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Geweldig! En welverdiend, het is een heerlijk boek. Het 1e Zsazsa-rokje ligt hier vandaag onder de naaimachine. Geniet van dit grote succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Proficiat! Dat gaat nogal vooruit! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Dus, die tweede druk is nog niet eens uit en er komt al een derde druk??!!
    On-ge-lo-fe-lijk! Gelle zijt een superteam.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. mamachien9.4.12

    heel erg verdiend. ik heb hier toch wel leren naaien op je blog. het eerste rokje is in de maak. dacht die blinde rits wel eens op jouw manier te kunnen proberen. al dat gedoe met naald en draad. maar hoe krijg je nu dat de stof er mooi overheen valt? bij mij blijft ' ie nog staan. toch maar even omheen stikken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ken een adres waar men af en toe een themaworkshop geeft. Daar kan je bv. blinde ritsen leren inzetten. Als je wilt geef ik je het adres.

      Verwijderen
  50. En wie lachte mij uit met de vraag of het al uitverkocht was...?

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Ik mijn hoofd breken over die titel en dan op het eind kwam gelukkig nog de clou. Het lijkt me geweldig wat jouw allemaal 'overkomt', maar je hebt er natuurlijk hard voor gewerkt! Ik ga het boek op mijn verjaardag vragen maar dat duurt nog even, benieuwd hoeveelste druk dat wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Joh, lees ik hierboven iets over moederdag, dat is nog eens een goed idee, zal eens even een subtiel plannetje smeden!

    BeantwoordenVerwijderen
  53. dikke proficiat !
    ik heb er nog geen :-( beetje wachten dus

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Kan niet wachten tot het boek in de bus valt...
    Wat een succesnummer, proficiat voor jullie werk en denk eens na over allemaal broekjes, jurkjes...;)

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Oooooooh, ik ben zo blij voor je!! Tis verdiend. Geniet ervan!! Tis wellicht nog moeilijker dan het winnen van Paris-Roubaix (want dat zijn alleen maar casseien, een boek uitgeven is zware kost!) en ik vind het ZO leuk dat het je gelukt is. Wat GAAF!! Volgende week ga ik op Van Katoen de overslagrok maken, ik heb zojuist 4 meter biais staan strijken (ook al topsport). Op naar druk 4!!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  56. t is daar nogal wat met Tom die alles wint en nu die rokjes all over the place !
    geniet van het succes !
    anni

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Anouk9.4.12

    Echt superleuk! En ook heel leuk om te lezen wat het allemaal met jullie doet.
    Geniet er van! Ik ben iig heel blij met mijn rokjesboek!
    Groetjes Anouk

    BeantwoordenVerwijderen
  58. man man man ... wauw!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Proficiat, meer dan dik verdiend! Er volgt vast nog een 4de, 5de etc druk.

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Anoniem9.4.12

    Denk eens aan die uitgeverij die niet wou "meewerken" :-)
    Dikke pech.

    BeantwoordenVerwijderen
  61. k heb er van gehoord! zelf werd mijn boek van u persoonlijk met mijne favoriete postman bezorgd, maar van t weekend kreeg k toch gene bon zekers voor nog een boek, bleek dat t hier in de Kempen al uitverkocht is/was! maar enfin, gelle doe da goe! liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  62. meiskeuh9.4.12

    Wow, 3de druk, proficiat ! :-)

    Na heel Gent vorige week te hebben afgelopen had ik vorige zaterdag onverwacht geluk bij Makro in Eke. Wat een mooi boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Van Harte!! En compleet verdiend, tot hoeveel drukken zou het gaan??

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Wat een ontzettend leuk bericht! Super om je succes via je blog mee te lezen, kijken en luisteren (zelf die Belgische radio kan ik hier in noord Nederland zien). Wat een geluk dat je dit boek hebt geschreven en wat een geluk voor mij dat ik dit boek bij je heb besteld! En ja het is echt een fantastisch en super grappig boek, bedankt! Het eerste rokje is gemaakt, de tweede is in de maak! Veel plezier met je succes! Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Heb je er eentje naar buurman tom gestuurd? 't Kan nog een hit worden bij de wielrennersvrouwen...

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Het staat inmiddels bij mij op het 'verlanglijstje'. Ben heel benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  67. En ik heb er nog steeds geen eentje snikkkkk....

    Liefs
    Marjo uit de Kempen

    BeantwoordenVerwijderen
  68. wauw jong, derde druk... schitterend is dat! Ik zit ondertussen al een week keiblij in mijn exemplaar te bladeren en probeer te beslissen waaraan ik eerst wil beginnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Juliepopo10.4.12

    Echt proficiat met je boek!
    Heb hem ook sinds vandaag en ik ben super enthousiast!
    Ik kan niet wachten om eraan te beginnen. Ik denk dat ik zal starten met het rokje van op de kaft, prachtig!
    Nu nog alleen een naaimachine kopen en hopen dat het me lukt. Maar zoals alles uitgelegd staat moet dit wel lukken!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Wow super ! Proficiat met de derde druk !

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Amaaai al aan de derde druk zeg! Sjieke dinges! Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  72. joehoe, hoewel ik je niet persoonlijk ken zit ik hier zelf met een smile van oor tot oor achter de laptop te genieten, heb deze middag nog reclame gemaakt voor je boek, en elke keer ik langs mijn kast loop waar het boek prominent staat te blinken, pak ik hem ff vast, je wordt er zowaar naar toegetrokken. echt een dikke profciat, ik denk dat er heeel veelll Mme Zsazsa rokjes in het straatbeeld gaan verschijnen ;-) en elke keer ik er één herken ook een glimlach op mijn gezicht :-) echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  73. HAHA ... ik denk dat ik de aller aller laatste eerste druk boekjes heb gekocht ;-). Ik heb ineens de laatste 3 gekocht :-) (voor anderen tetterende tiretten)
    en dan nu ... STIKKEN!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Ik was te laat bij de boekwinkel in Delft (nl), alles was al op! Maaaaaar wel al gereserveerd voor de tweede ronde :)

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Dat is om van achterover te vallen zoveel! Gek, zot, vree wijs enzovoorts! Vlieg nog maar wat rond op uw wolkske, het is ulder van harte gegund! Proficiat! Ben blij dat ik nog een 1ste drukske heb :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Ik zat gisterenavond met mijn exemplaar op de trein. Bij het uitstappen, zag ik een stukje patroonpapier op de grond liggen. Effe checken of dat niet uit mijn koffertje gewaaid was, maar dat was niet zo. Het was ongetwijfeld van de dame een paar zetels verder die de hele tijd stikjaloers naar mijn boek zat te kijken!
    Het is dan ook echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Super! Ik heb een tweede drukje opzij laten leggen...
    Aftellen naar 18 april! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  78. wow! wat gaaf! ik wilde er net 2 bestellen, één voor mn schoonzusje en een voor mezelf. nu op jacht naar een exemplaar om te pakken te krijgen vóór haar verjaardag..

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Een dikke proficiat dames!!
    Ik heb uiteindelijk nog een eerste druk gevonden :-)
    en man wat een heerlijk boek.

    awel, aan het werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  80. Super voor je! Ik hoop hem binnenkort ook in mijn brievenbus te ontvangen. Ik wacht geduldig en ben zeer benieuwd!

    Groetjes, Roelfina

    BeantwoordenVerwijderen
  81. ik heb het boek deze week bij ons in de Bruna besteld, nee ze hadden er nog niet eerder van gehoord. Maar nu hoop ik dat er meer in de winkel komen te liggen, wat een prachtig boek! ik ga er zeker een of twee rokjes uit maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  82. Als het dan toch ook een beetje mijn boek is, krijg ik dan ook een percentje? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen