dinsdag 3 april 2012

De afgelopen dagen

Handmade in Belgium
-Stond ik nogal eens in de gazet.
-Met geweldige titels
-Kwekte ik zo hard in een microfoon dat menig oor tuutte.
-Zette ik mijn wekker om half acht om toch iets of wat helder van geest te zijn voor een ander interview, dat dan ook meteen een pak minder amusant was.
-Werden mij telkens dezelfde vier vragen gesteld ttz: 1. Vertel eens ... Wie is Mme Zsazsa? 2. Hoe is het eigenlijk allemaal begonnen? 3. Hoe voelt dat nu? 4. En nu, wat na Allemaal Rokjes?
-Begon Jef ofwel keihard te zingen (Ai se eu te pego) te bleten (gevallen) of Abel te ambeteren tijdens telefoontjes.
-Viel Abel knal in slaap op mijn schoot tijdens een interview terwijl ik dan ook nog eens aan het naaien was, waardoor menig man u niet meer gaat geloven als ge zegt dat het allemaal niet te combineren is (sorry daarvoor).
Hier sé, de huisvrouw sé
-Werd ik voor eeuwig en altijd de huisvrouw.
-Raadde ik u en u en alle andere 'dames' aan om hetzelfde te doen, hoewel ik dat volgens mij toch niet zo expliciet gezegd hebt.
-Zei ons ma: "Ruitjes en bollekes, dat had ik nu toch niet gedaan."
-Zei mijn pa: "Tja, ik ben ook altijd wel ne creatieve geweest."
-Zei de postmeester: "Maar gij zijt Mme Zsazsa, had dat dan toch gezegd!"
-Leerde ik Elza D naaien, in een wip en een knip.
-Hadden wij geen goedkope witte wijn nodig om in een roes te geraken.

De volgende dagen
-Signeren Els en ik in de Fnac in Antwerpen en Leuven en zaterdag in de Standaard boekhandel aan denoudaan.
-Moet ik nog zo'n 100 boeken op de post doen.
-Denk ik na over een nieuwe aflevering voor Het Nieuwsblad.

Maar dat komt allemaal in orde, tuurlijk.

80 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Hij zei eigenlijk ook nog dat het bijgevolg van zijne kant van de familie komt. :)

      Verwijderen
    2. Oh LOL, dat is zo'ne grappige! Wanneer mogen we 'm nog eens zien? :)

      Verwijderen
    3. Lol Mijn vader Stien?
      Ik dacht dat ge het over Abel had! :)

      Verwijderen
  2. He, ge hebt er toch nog een over voor mij, ik wilde het boek kopen in Gent op de VAN KATOEN dag, moet ik me nu zorgen gaan maken, en toch maar bestellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat van uw pa is de max. En de rest uiteraard ook. Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. griet p3.4.12

    Ik wou dat ik een man had, dan kon ik huisvrouw worden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha dat is een goeie, dat moet in de definitie komen!
      Huisvrouw: Van het vrouwelijk geslacht, niet in het bezit van deftige job, wel van man en kinderen, anders spreekt met van werkloze (zoiets?) :)

      Verwijderen
    2. Anoniem4.4.12

      haha da's een goeie...vooral vermelden op een eerste date : ik zoek een man om dan huisvrouw te kunnen worden

      Verwijderen
    3. Mieke6.4.12

      Schitterend die nieuwe definitie van huisvrouw... :-)

      Verwijderen
  5. wowowowow!!! wie had dat gedacht hé, dat ge nog zo ne BV zou worden!! gij zeker en vast allerminst! allee, nen dikke proficiat! :-))) en voor alle andere huisvrouwen, niet wanhopen, ge ziet dat er nog een spannende toekomst kan weggelegd zijn voor u!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als er nu geen vervolg op komt dan weet/snap ik het toch niet hoor (kleedjes, broekjes, enz)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kempen boven...er gaat er hier zaterdag eentje blij zijn met haar boek als ze van vakantie terug is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha wat een grapjurk is jouw vader.
    6000 in een week?! Jullie zijn geweldig!
    Proficiat en geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zaliggrappiguwepaenma!! Ik krijg morgen je boek in ontvangst! Ben razend benieuwd! Veel succes nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. signeer je ook nog in NL?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Proficiat, wou dat ikzelf het lef had om zulke dingen te ondernemen! want creativiteit is 1 ding, maar het ten volle durven benutten dat is wat anders...
    Blogland is apetrots op jou!
    Tinke van 't Roos Ateljeeke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. You go girl!!!!!
    Wou dat ik mijn mama nog had om zo'n tips&advies te krijgen...koester het maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Voor de show was leuk om te zien. Schattig hoe de kleine daar lag te slapen. Hier in de Standaard zijn ze voorlopig door hun voorraad heen hoorde ik gisteren, allemaal goede tekens. Dat Jeroen Meus maar oplet...

    Groetjes en vooral, doe zo voort

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gefeliciteerd! Geniet er van en ga lekker zo door. Hoeveel exemplaren zijn er eigenlijk van het boek gedrukt, al een tweede druk in voorbereiding?
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die reacties van je ma en je pa: hoe schoon, hoe typisch, hoe grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha, super! En hoeveel politieke partijen en tv-zenders hebben er al gepolst ondertussen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldig, en al inspiratie voor een nieuw boek? Allemaal jurkjes? Hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wel Chapeau nog aan toe!! En de Walter mag het geweten hebben!!
    Succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Al dat naaien en koken en zo zijn allemaal niet aan mij besteed, maar jouw blog lees ik met superveel plezier, gewoon omdat je zo grappig bent. Een grappige vrouw, misschien kan je 'stand up comedy' antwoorden op vraag 4 :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ik kan je stelling over huisvrouwen volmondig beamen ! Misschien een sticker of logo ontwerpen 'ik ben een gelukkige huisvrouw en daar ben ik fier op' en voor mij telt dit nu al 19j. De minister haar idee kan me gestolen worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het bewijs dat vrouwen serieus kunnen multitasken en dat jij een inspiratiebron voor velen bent. Doe zo verder en weldra zal je wel weer een beetje rust vinden als de hype wat is gaan liggen.
    Karolien Geerts

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik heb net het radiointerview beluister, zo leuk! En voor mij als Nederlander klinkt het zo gezellig, jouw Vlaams. Jouw blog gaf al heel veel inspiratie, maar je boek overtreft alles hoor! Ik heb het boek op de salontafel liggen, zo fijn om in te bladeren en inspiratie op te doen. Ga snel een rokje maken, maar 'moet' eerst nog met wat jurkjes aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Tis echt fantastisch!! Ik ben ZOOOO trost (ja gek misschien, maar tis toch zo) dat een blogster (da's naast huisvrouw ook een beroep!) dit heeft gedaan en zó dicht bij zichzelf is gebleven, tis geweldig!! Geniet van alles, je hebt het verdiend!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hey, super dat je zoveel succes hebt. Je verdient het want je blog werkt superinspirerend!!

    Ik had gevraagd om mijn boek op te sturen. Shame on me, maar ik heb het nog altijd niet betaald (mn pc-banking werkt niet meer, sorry). Maar ik heb wel goed nieuws: ik ben er in geslaagd verlof te nemen 14 april dus ik kom naar Van Katoen! Kun je mijn gesigneerd boek daar aan de kant leggen? Waar kan ik die dan ophalen? Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een succes, leuk!! En terecht, het is een fantastisch boek, wat een leuke schrijfstijl! Mijn eerste rokje is klaar, nu moet alleen de zon nog weer even gaan schijnen :) Gefeliciteerd en geniet van het succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ik hoop zoooooo hard dat jeroen meus je uitnodigt voor een etentje!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dankzij dit blogbericht en het bijhorende interview werd deze geografische nul herinnerd aan het feit dat de kempen dan toch niet limburgs zijn. Mannekes, ik schrok mij rot toen ik U stem hoorde! En ik maar denken dat ge vandenlimburgwaaaart!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Caro4.4.12

      Je hebt hetzelfde accent als Tom Boonen en je zegt eigenlijk ook wel veel 'eigenlijk' ;-).

      Verwijderen
    2. Het zal gaan hé seg!

      Verwijderen
  28. kristel4.4.12

    Vrouwen aan de haard, excuseer, dat heeft hier toch niks mee te maken?! Ben ik de enige die vindt dat sommige Q-vragen euh nogal denigrerend waren? Zelf je kleren maken is hip, cool en tof en nu is daar een hip, cool en tof boek boek voor, punt. Trouwens nu ben jij officieel een auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  29. Hehe van gewoon een bloggende dame naar een bekende vlaming!
    Ik denk dat die uitgevers die u in der tijd hebben afgewezen nu ferm boos kijken!!! haha!! dommeriken!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Kristel J4.4.12

    Inderdaad Kempen boven! :) En ik vind trouwens absoluut dat ruiten met bolletjes kunnen :)
    Go girl!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Saartje4.4.12

    Amai wat een jeugdige, frisse stem. Dat had ik helemaal niet verwacht. Niet dat jij niet jeugdig en fris bent, integendeel.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hmm,wereldberoemd, blogger, huisvrouw én degene die het voor elkaar kreeg mij rokjes te laten maken die ook van dichtbij én van de binnenkant bekeken mogen worden! Dat is zeker een prestatie om trots op te zijn, hoor. Volgens mijn moeder had ik dat namelijk wel nodig...

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat leuk om nu een stem te horen bij je gezicht! Ik heb het boek al gelezen, nu nog een rokje uitkiezen om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Tine4.4.12

    Ik schaf me binnenkort 'allemaal rokjes' aan! Voornamelijk om een rokje voor mezelf te maken (ah ja want nu heb ik een zoontje) - en misschien komt er daarna nog een 'allemaal broekjes'? (no pressure) ;) Dikke proficiat met je boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. OVERAL zien we gewoon Mme Zsazsa!
    Hier thuis : hé, is dat die Mme Zsazsa in de gazet?!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Bedankt voor je toffe boek, ik heb mijn talent gevonden! en het is helemaal mijn ding. Rokje nr 3 wordt deze middag een feit...!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik kijk al uit naar de Japanse vertaling.
    Well done my dear!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Pasoep, it is I, Uw stalkster - merci voor de boodschap trouwens.
    Amai, dat gaat hard!!! Ge - neen, correctie JULLIE hebben het dubbel en dik verdiend. Chapeau, geniet er maar met volle teugen van.
    En lol voor uw ouders.
    Oh ja, en tof om uw stem eens te horen - besef plots dat ik al lezende hier al die jaren er een stem bijgedacht heb want ge klonk anders dan ik had gedacht. Raar, hè.
    (En nu ga ik stoppen want ik ben mijne naam weer eer aan 't aandoen.)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Door de gazetten en boekjes komt iedereen af zelf de niet naaier, hé dat boek dat is er eentje voor u, moet ge echt hebben, en of ik hem heb!
    Mijn ouders zouden hetzelfde reageren, mama zou de ruitjes, bollen niet zien zitten, terwijl ik dat de max vind, en onze pa die zou vinden dat ik dat van hem had en zitten blinken, alleen ik heb niet zoveel talent en lef, gelukkig wel uwen schonen boek :)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wohoow, jij bent echt gewoon het medialandschap aan het overnemen hé! Maar dan wel op een uiterst charmante wijze (en met Kempisch gekwetter hehe)! Goed gedaan hoor, Ik ben toch wel een beetje fier dat ik al vier jaar fan ben van uw blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Katrijn4.4.12

    En vandaag weer een leuk artikel over je boek op De Standaard online:"Rokjesboek is bestseller" http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=653OBDFJ

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat een succes!! Dikke proficiat!! :)
    Ik heb het boek voor mijn verjaardag gekregen.
    Was er superblij mee! En nu nog aan de slag gaan ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Heb net het boek kunnen bemachtigen! Hier uitverkocht, daar op bestelling... 't was al een uitdaging op zich om het boek te vinden!! Nu ik het heb ben ik in de wolken!! Whoehoe!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Rond hoe laat signeer je zaterdag?

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Ik kreeg hem gisteren door de brievenbus. Wat een prachtig, grappig, bruikbaar en móói boek!! Dank jullie wel, Mme Zsazsa en Elza D. Het is nu al mijn favoriete boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Haha Geweldig toch dat het zo aanslaat! Heb het boek al lekker een week binnen en mijn eerste rokje al genaaid

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Anoniem4.4.12

    Alles komt in orde met zo'n leuk boek. Dat wordt genieten. Overigens vind ik het juist leuk staan de bollekes met de ruitjes. Bedankt voor het boek.
    Liana

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Zalig. Maar wat wilt ge, met zo'n boek.
    Ik heb u gisteren gezien in Voor de show. Nog niks gehoord van Jeroen Meus intussen? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  49. schitterend he. ik wist het. je verdient het zo erg.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Awoe Monica, leve mmd zsa zsa!
    En merci voor het geweldige boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Anoniem4.4.12

    net gemist?
    http://vtm.be/voor-de-show/nieuws
    En inderdaad ge klinkt een beetje al Tom Boonen. (En dat vind ik ook een goeike, just gelijk gij :-)
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Naomi4.4.12

    Zo maf: 2 jaar geleden ben ik op naailes gegaan, en heb zo al surfend uwen blog leren kennen. Met veel plezier gevolgd en gelezen! Nu nog altijd hoor.. Ik vertelde er ook met geuren en kleuren over tegen mijn moeder tijdens de bezoekjes in het weekend. En nu komt ze mij zelf vragen: 'Seg, is dat uw Mme Zsazsa in de gazet? Kheb ze ook op tv gezien!'

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Mo how zeg...nu heb ik je juist al in het vrt nieuws gezien ook!!!!!!! Amai amai!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Leuk dat je op tv was, van harte gefeliciteerd

    BeantwoordenVerwijderen
  55. En niet te vergeten ook nog een nieuw woord uitgevonden: amusatie :-) Omschrijft uw boek perfect. En waarschijnlijk ook hoe je je nu, onder al die media-aandacht, voelt :-) Straf, waarlijk straf!!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Wat een succes, proficiat! Het is idd Mme voor en na, ge kunt er niet naast kijken. Vanavond zag ik je ook op het nieuws. Geniet er maar van je hebt dat verdiend! Je pa is wel een grapjas, maar vooral een fiere pa :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  57. De max gewoon! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Anoniem4.4.12

    Super super!! Ik zag je net op TV!!
    "Kijk kijk! Mijn Mme Zsa Zsa!"
    Ik volg al heel lang je blog. Maandag je boekje gekocht! Zalig!
    Dikke proficiat uit Gent!
    Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Anoniem4.4.12

    Ah, & nog vergeten: gisteren in één avond jouw klokrokje gemaakt in geel-met-witte-stipjes... Vandaag is mijn meisje er al mee op stap!
    Zij (&ik) supercontent.
    Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Tof, geweldig dat het nu loopt zoals het loopt. Los daarvan vind ik een spannende jeans short toch nog altijd heel sexy.
    groetjes vanuit looi.

    BeantwoordenVerwijderen
  61. En ik heb je vanavond gehoord op Studio Brussel ...super ...tof om bij een bekende dame in de buurt te wonen...wanneer signeer je in de buurt ?

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  62. SUPER cool zeg! Gefeliciteerd! Goed bezig!!! Ik heb het boek helaas nog altijd niet te pakken, wegens overal uitverkocht :-( Maar ik blijf volhouden!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Wat ik mij nu afvraag: Hoe ziet jouw tuin er tegenwoordig uit, Mme ? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Anoniem4.4.12

    de voorbije dagen
    - wist ik wat te lezen als bedliteratuur
    - bleef ik in de auto zitten om jullie te horen op stubru
    - kon ik niet anders dan glimlachen

    Zalig mooi om nog maar te horen, wat moet het dan niet zijn om het mee te maken!
    Welverdiende proficiat!
    Annick

    BeantwoordenVerwijderen
  65. och ik vind je gewoon erg leuk, maar he ik ben de enige niet. vrijdag schrijf ik over mijn 1e mme zsazsa rokje op moodkids.nl en ben ik benieuwd naar je reactie (dat kan via facebook :-)). Ik ga u na doen als soort van huisvrouw, toch wel een zwaar beroep als je het mij vraagt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Dag Mme Zsazsa,
    Wow, gefeliciteerd met uw succes! Zaterdag zou ik graag een dag fijn in Antwerpen zijn, en het liefst ook een boek door u laten signeren. Alleen... bent u zaterdag in de Standaard boekhandel op de Meir in A'werpen? Of toch in een ander filiaal? En hoe laat bent u daar? Kan op de site van de Standaard boekhandel geen antwoord vinden, vandaar dat ik het toch u vraag. Excuus voor het storen, u heeft het vast al zo druk!
    Geniet van uw succes! Corine (Amsterdam)

    BeantwoordenVerwijderen
  67. EmmeLiesje5.4.12

    Ik ontving zopas een mailtje van mijn moeder:

    Er zou een heel tof en leerrijk boekje zijn over het maken van rokjes, geschreven door een huisvrouw en dat blijkbaar heel veel success heeft. Er zouden modellen instaan vanaf 2 jaar dacht ik.
    Het is te verkrijgen in de Standaard. Daar kan je altijd nog toffe dingen in vinden misschien...

    Hihi... Weet zij veel dat ik een trouwe volger ben ;-)

    Dikke proficiat hé!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Awel, ik heb net ff uwe foto 'gepikt' voor op mijne blog ...2 BV's in en rond mijn dorp , dat is een vermelding waard ...JIJ en Tom Boonen .....
    (hellas heb ik uwe boek nog altijd niet kunnen vastkrijgen )

    Liefs
    Marjo uit Balen

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Heeeeeeeeeeeeeerlijk! Zit hier echt te genieten en te lachen!
    Ik had ook een ander stem bij uw fotoke gefantaseerd :)
    En vind het zo gek dat die radio 2 vrouw altijd "boekje" zegt hahahaha
    En ben trots dat ik een echte eerste druk heb! Mijn mama zoekt er eentje van het kvlv kookboek, ik kan deze dus later trots aan mijn dochter geven :)
    Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen