zondag 29 april 2012

Er waren eens...

152-153
Er waren eens 2 madammen met plannen.

Plannen
Heel veel plannen.

Oe!
En heel veel energie.

Zoveel energie dat die madammen tussendoor nog rap een boekje maakten.

Om dan ineens te beseffen (opgelet, nu komt de ontknoping van Het Geheim)...
Eigenlijk, feitelijk is zo'n boek met alleen jurkjes voor alleen kindjes toch maar heel kleinschalig.
Eigenlijk, feitelijk hebben wij voor de moment geen tijd voor nog een boek.
Eigenlijk, feitelijk willen wij alleen maar een boek maken als dat voor een paar generaties met de keer is.
Dus eigenlijk, feitelijk, zitten wij hier nu met een kledingrek vol bangelijk mooie jurkjes, waar we niks mee doen.
Belachelijk.

We besproken wie van ons twee voor een derde zou gaan.
(Weer) een dochter dan, uiteraard, anders werd het nog belachelijker.
Maar geen een van ons twee had de energie of de tijd of wilde stoppen met wijn te drinken.

We namen nog een glas en kwamen tot het besluit ...

fun3
We geven alles weg!

Niet de kleedjes, daar kunnen we nog geen afscheid van nemen, maar de patronen en de handleidingen, daar wil ik wel voor zorgen.
Waarom niet, u wilt het, dat weten we.
En wij willen er vanaf.

Vanaf 19 mei vindt u hier twee-à driewekelijks een gratis patroon met gratis handleiding voor een meisjesjurkje.
Maar enkel en alleen als u belooft:
-Zelf een beetje na te denken over hoe die patronen moeten afgedrukt worden en niet bij het minste probleem begint al te blèren.
-Niet de woorden: Jongensboek of broekjes in de mond te nemen.
-Om niet te gaan zagen voor wél een jurkenboek maar dan voor moeders én dochters.
Want ik hoor u al aankomen hé!

Deal?
Voila, dat is dan geregeld!
In tussentijd vindt u wel een momentje om een computercursus te volgen of een dochter te maken.
Want als er één moeder is die recht heeft tot klagen, dan ben ik het wel en heeft u mij al gehoord?


(Foto's: Elza)

178 opmerkingen:

  1. Anoniem29.4.12

    Je bent een held!!! ik zag je ook nog in de flow staan!!! Superzsazsa.......
    lieve groet uit holland, diana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem29.4.12

    YAY! wanneer start je ermee?
    Na de basics uit uwen rokskes boek, moeten we zelf wel een beetje onze plan kunnen trekken he!
    Merci!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stomme vragen worden ook bestraft!

      Verwijderen
    2. Anoniem29.4.12

      ouch... sorry, zondags-modus... gelukkig anoniem :-)

      Verwijderen
    3. Héhé ja seg, toch heel uw eer niet naar de knoppen!

      Verwijderen
    4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  3. Fantistisch! Want als ik tegenwoordig een leuk kleedje voor de dochter zie, lacht mijne man; "kan je dat zelf niet maken" Neen dus want ik heb geen patroon..en mijn dochter heeft mt 140 -146 nodig en dat leveren ze blijkbaar niet bij de kleedjespatroon van bijv. van Katoen.
    Dus...het is niet dat ik wil zeuren...hopelijk niet alleen kleedjes voor schattige meisjes maar ook voor stoere meiden.
    Merciekes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik zit dus met hetzelfde probleem,onze dochter draagt ook 146 en wil nog graag van die lieve kleedjes dragen maar er zijn bijna geen patronen voor die maat...

      Verwijderen
  4. DEAl! Laat maar komen die handel, want ik heb 3 meisjes, en eigenlijk, heel stiekem, zou ik wel een jongen willen. Moest u daar nu is het recept van kunnen geven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fantastisch! Ik zit klaar naast de laptop :) met drie dochters in huis vallen hier heel wat jurkjes te naaien! Groet, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dochter is er al maar hoe en wat patronen het beste kunnen worden afgedrukt: daar heb ik écht geen idee van.
    Maar blij ben ik wel met de patronen in aantocht :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anoniem29.4.12

    geweldig! maar eigenlijk, feitelijk zou zo'n boek wel goe verkopen zenne...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Karen29.4.12

    Zalig! Na de mooie rokjes nu ook jurkjes! Mijn dametje zal schitteren!

    Ik dacht ... de geboorte van een nieuw boek maar ik volg je avonturen op de voet en denk dat je als thuisblijfmama de laatste tijd weinig thuis bent! Hihi..

    Superbedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Komen er ook jurkjes voor halve jongens want zo kan ik mijn dochter het best om schrijven. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ooo wat leuk!
    dank je wel :D

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Annelies29.4.12

    Super!!! De nichtjes zullen content zijn! En voor mijn zoontje (en ik wil ook niet stoppen met wijn dus daar blijft het bij)... ga ik wel naar de winkel. Meer tijd dus om rokjes voor mezelf te maken! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  12. SUPER!! ik sta al te popelen, joepie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tof zeg! 1 meid hier in huis die wat nieuws wil. . .

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Anoniem29.4.12

    Supermadamzsazsa !!! Jij bent geweldig !!! Handig, slim, grappig, lief, waarom zijn er niet mensen met jouw instelling ! Ik ben fan !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Anoniem29.4.12

    waaaaaawwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Eerst de rokjes en nu de kleedjes,hier zat ik al stiekem op te wachten en ik niet alleen denk ik.Zalig toch hoe wij moeders worden verwend, nen dikke merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja maar toch hé, een boek over jongensbroekjes...............

    Oeps, nu kan ik niet meer meedingen, wat jammer nou toch!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk! Hoewel de kledingkast van mijn dochter al flink uitpuilt met al die rokjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mme Zsa Zsa for president!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ZALIG !
    Dat verdient iets... ne kado ofzo! Of een eretitel!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ben aan het broeden en over een week of 5 weten we dan of het broeken of jurkjes zullen worden. Spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Anoniem29.4.12

    Woohoo Thank you, Thank you, Thank you!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jiehaaaaaa!
    Hier hoopte ik ook al heel lang op.
    Merci madame!
    Gertje

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Anoniem29.4.12

    superdeluxe!!!!!! mijn drie madammen gaan weer schitteren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik wacht en hou voor de rest mijn mond... 'k zou nie anders durven...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hier ook 3 mini-dames die dit ten zeerste gaan appreciëren! Dametjes genoeg op de wereld -zonder dat ge der zelf nog werk van moet gaan maken op korte termijn- die proefkonijn van hun moeders/tantes/oma's willen zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Patricia29.4.12

    Gij zijt een mme uit de 1000! :-))
    Ik ook fan van het eerste uur!
    Dochterlief volledig in de ban van mooie kleedjes en rokjes dus ... ;-))
    wees gegroet Zsazsa!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh! Hoe fijn! Ik heb geen dochters, maar wel een nichtje, mag ook wel he..?

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Anoniem29.4.12

    begin maar met nummer 9

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lotte29.4.12

    Oooh, da's een leuk vooruitzicht!!! Kan niet wachten (maar probeer dat wel geduldig hoor!)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. super! vh patroon een pdf-bestand maken en dan afprinten of is dat te eenvoudig?

    grz

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik heb dan ook goed nieuws, wij hebben een dochter in de maak. Dus die jurkjes komen zeker van pas. Super gewoon. EN hoedje af voor al die leuke ideeën en uitwerkingen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. JIEHAAA! Merci e Madame en Elza.
    M'n dochters zullen content zijn. ('t Is van moeten.)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wow wat tof van u.
    Helaas hier een dochter die alleen maar broeken draagt.
    Andere dochter wil alleen maar rokjes :)
    Misschien dat ik mijn kleine nichtje zover krijg om jurkjes te gaan dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Laat maar komen, wij zorgen met graagte voor een meisje in da kleedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Eva van der Veen29.4.12

    Wat fijn! Ik kan me nu al verheugen op de patronen, ook al is mijn meisje pas 9 dagen oud!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. SUPER IDEEEEE! En ik zal niet klagen! Ik kijk er naar uit!
    Ik heb al 4 meisjes dus ik moet er geen meer bijmaken... hoewel oefenen... hmm... enfin, joepieee! Kleedjespatronen, de max! Bedankt al op voorhand!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ooohhh, is t al 19 mei?!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Oooh is het mogelijk om u nu al heilig te verklaren??

    BeantwoordenVerwijderen
  40. joepie! ook al heb ik geen dochter

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ah! Ik herinner me nog het stemmen op die kleedjes...en kijk, ze zijn er weer!
    Bleiten doen we hier niet gemakkelijk. Zagen des te meer, maar niet tegen u!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Anoniem29.4.12

    super, merciekes

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Jeeeeej! Ik heb drie dochters; waarvan eentje weliswaar véél liever (enkel en alleen eigenlijk) het kledingsstuk draagt waar niet over gesproken mag worden en mijnen enige zoon ook; maar die twee andere grieten van mij springen hier samen met hun moeder een gat in de lucht!
    En die twee andere bengeltjes zijn geweldig goed geholpen met het 'jacob'patroontje! Hier iedereen blij dus!!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Super! Ik zit er al klaar voor =)

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Gisela de Morais29.4.12

    Super, madam Zsazsa. 'k Zal wel tegen de kinders zagen, die zijn dat al gewoon. En voor u, gewoon nen dikke merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. hey, lijkt me wel ok, maar... ik zit verveeld met iets, heb 1. ik heb dan wel een dochter
    2. maar eentje dat nooit (of toch heel weinig) jurken draagt
    3. en nog geen naaimachine in mijn bezit (oeps)
    Maar er kwam een licht aan het einde van de tunnel, toen we deze middag gingen eten passeerden we de etalage van de standaard boekhandel. Jullie boek lag er nog (zelfs een 4 tal) te pronken!!! En de naaimachine zou ik wel mogen kopen van manlief... JOEPIE (niet dat ik dat anders nog niet zou doen zulle!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  47. merel xxx29.4.12

    Joepie en nu mog een dochter maken xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  48. ok, we zeggen niets, we zeuren niet om een jurkjesboek voor jong en oud (want dat mag niet van jou), we zeuren ook niet om een broekjesboek (want we hebben toch alleen maar een meisje hier) maar we hopen wel stiekem dat er wat 'grotere maten' bij de jurkjes zitten (132 enzo) want ik kan zelf geen tweede dochter maken en er nog één adopteren daar hebben we het geld niet meer voor :o)
    Nog een fijn lang weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Geweldig!! er liggen hier nog leuke stofjes te wachten op jurkjes voor dochterlief!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. 't is omdat ge de concurrentie voelt van die blonde van de Regi? Dat ge haar wilt voor zijn? Groot gelijk, vaneigens datte. Ik wacht geduldig af ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Woehoe!!! Stofkes liggen al bijna klaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. mamachien29.4.12

    deal! nu al bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  53. En dochter maken is hier ook niet meer aan de orde!! Maar gelukkig hebben we er al twee! Jurkjes naaien is dus geweldig leuk. Ik kijk al uit naar 19 mei, ben heel benieuwd! Je boek is al naar mij onderweg als cadeau van een lieve vriendin heb ik gisteren gehoord, ik kan niet wachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Hoera!!! Euh... maar ik heb ook geen dochters. En trek nog een flesje wit open... proost!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. deal! en ik zal niet zagen over jongens maar wel stilletjes hopen dat er af en toe iets voor hen verschijnt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Deal! Dochters zijn er al, en een kast vol stofjes... Laat maar komen ( de man des huizes krijgt dat allemaal wel geprint ... )

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Ohh... maar dat is wel een heel grote give-away! En we mogen allemaal meedelen, joepie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  58. De echtgenoot des huizes denkt zichzelf (mee) in het zweet. Hoe het makkelijkst die patronen door de printer van de geïnteresseerde mensheid krijgen?
    Allebei aan de computer, denkend, zwetend en...vindend!Via www.mijnbestand.nl misschien? Wij hebben het hier thuis eens uitgeprobeerd met een persoonlijk groot bestand en, ik moet zeggen, da marcheert. Effe nalezen en de ganse uitleg zegt: voor bestanden onder 1GB per keer, makkelijk in gebruik én (niet onbelangrijk) 't is gratis.
    Ni zagen en meedenken, voilà en dat doen we dan, hé. En nog met plezier ook, want 't is lààààng weekend! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Als dat geen goed nieuw is! Wil het just lukken dat dochter 2 in de maak is! De deze kijkt er al naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Zalig Mme en Elza! Goei plan zeker en vast!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Fantastimastisch!! Heb geen dochters, maar wel nichtjes!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Betekent dat dat ik dan niet meer in bijval moet voorzien?

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Heeft er al iemand gezegd hoe ZALIG dat ge zijt?! Nee zeker he?! Dus bij deze kan u vanaf dit bericht uw triomftocht doorheen de wereld starten... standbeeld met onderschrift "zij leerde haar volk terug stikken" (of klinkt dat te dubbel?)is in de maak!
    anyway, YOU ROCK! Thx!

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Oh my god!!!! Hoe geweldig is da, ik kan haast nie wachten!Want ik heb nu na 2 zonen een dochter van 6 maanden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Ineke29.4.12

    olllraaajt! ik kijk nu al uit naar 19 mei!

    BeantwoordenVerwijderen
  66. ik zou er toch nog rap een boek van maken ze als ik van u was... kassa kassa :-) nee, tis toch zo zalig om te doorbladeren en naar die foto's te kijken, alleen al daarvoor...
    wordt dat dan een give away of voor iedereen beschikbaar? fantastisch is het in elk geval! merci madame!

    BeantwoordenVerwijderen
  67. YES! We gaan aftellen tot die dag !

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Wij zeggen niets, behalve dan dat het fantastisch is dat jullie dat met ons willen delen, we wachten met smart! Ik heb natuurlijk ook wel makkelijk praten als moeder van 2 meiden opgegroeid met computers..!

    BeantwoordenVerwijderen
  69. WOOT WOOT! Als moeder van drie meisjes kan ik dergelijke beslissing alleen maar toejuichen! Laat maar komen, die kleedjes! En alvast een hele dikke merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Mme, ik zie u graag. Echt en oprecht :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Ik kijk er in stilte naar uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Gij zijt niet normaal. ZALIG. En wij doen ons uiterste best om ons aan de regels te houden. Ahum. Dankuwel!

    BeantwoordenVerwijderen
  73. SUPER!

    Alvast bedankt. Ik doe mee mijn best om flink en braaf te zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Protest! Wij willen een jurkjesboek!

    BeantwoordenVerwijderen
  75. whoe-hoe!!!
    Merci mme, merci mme, merci, merci...

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Anoniem29.4.12

    Ja lap... daar zit ik weer met m'n drie jongens...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Anoniem29.4.12

    Hoera!!! Kan niet wachten. Rokjes en jurkjes zijn favoriet want broeken zijn stom volgens dochter. Dus je kan wel raden waar ik momenteel mee bezig ben. :-)

    Groetjes,
    Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  78. jiepie en mercie!!!!!! tegen dan zijn de rokjes die klaar liggen om ineen gestoken te worden hopelijk af en kan ik volop in de kleedjes vliegen. dochterslief zullen zeer blij zijn....en mama ook :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Waw, super!!! Een hele dikke merci alvast!!! Ik kijk er al naar uit, en mijn éénjarige dochter gegarandeerd ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  80. woehoeeeeeeeeee super zeg. Het rokjes boek wordt al flink gebruikt en ik ben er zo blij meee!!!! Ennuh gelukkig heb ik ook een dochter dus we gaan ook jurkjes maken!!!!THANXXXXXXXXXXXXX 1000x

    BeantwoordenVerwijderen
  81. jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa doeeeeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnnnn!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  82. daar volg ik met plezier die pc cursus voor, mocht dat nodig zijn uiteraard. Het 'allemaal rokjes' boek valt hier ten huize 'ons' dik in de smaak. De Jurkjes waarschijnlijk des te meer. We kunnen weer aan de slag en de stofjes stapel slinkt met de dag. Alvast bedankt! groetjes Elke

    BeantwoordenVerwijderen
  83. bring it on!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:o)

    BeantwoordenVerwijderen
  84. wootwoot! laat die zomer dan maar komen! had ik net beloofd aan manlief dat ik deze solden niets voor de meisjes ga kopen, enkel stofjes en alles zelf zou gaan meken! Zal het nog gaan lukken ook! (en aangezien manlief een computerheld is moet dat printen ook wel lukken!)

    BeantwoordenVerwijderen
  85. Is het al 19 mei???
    Jammer dat ik geen jurkjendraagsters heb ondanks twee meisjes. Als ze tot 164 gaan, kan ik er zelf misschien nog in ....
    Maareh ... broekjes ...

    BeantwoordenVerwijderen
  86. zeus&jupiter29.4.12

    Ik wil wél een boek! Ik hou van boeken. En van jouw patroontjes. En van je superuitleg. Ik zaag dus toch...
    Doe maar eerst via de blog, en werk in stilte aan jullie boek. Wij kopen dat achteraf toch nog (ondanks onze afgeprinte patronen). Nietwaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  87. oh leuk, stomme kleine tip: zet op origineel een vierkantje van Xop X cm en zeg hoe groot da moet zijn, kunnen wij lekker experimenteren met printerinstellingen tot we juiste grootte hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  88. Mamadammeke30.4.12

    Hoera voor de madam der madammen!

    BeantwoordenVerwijderen
  89. Coolness!
    "Echter" 3 jongens hier... dus verander gerust ooit van gedacht, héhé...

    BeantwoordenVerwijderen
  90. Anoniem30.4.12

    Prachtig!! Heb mij al ot gezocht voor jurkjes vanaf maatje 152. Ofwel vind ik ze niet ofwel zit er overal standaard een decolleté in en superfijne taille, wat voor ee ndochter van 7 écht not done is....ik wacht vol spanning af :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  91. Hahahaha uw voorwaarden zijn geweldig!
    Maar oké, ik beloof niet te zagen en gewoon zelf antwoorden op mijn vragen te zoeken :-)
    Laat maar komen, tgaat wijs zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  92. Deal!!!!!!!!!!!! Pippa loopt nu al te stralen in haar Zsazsa en Griet jurkjes!
    Een paar andere modelletjes zijn meer dan welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
  93. Ah nee he, zei de enige man in het huis van Jikke. Maar ik zeg: je bent een schat Mme Zsazsa..en Elza natuurlijk ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  94. Anoniem30.4.12

    joepiedepoepie!

    BeantwoordenVerwijderen
  95. Madame, U is Superformidastisch!!

    BeantwoordenVerwijderen
  96. sarah lara30.4.12

    ahaaaaa soepah!
    zelf geen dochters, maar wie weet komen die ooit, en in iedergeval genoeg frullie rondlopen op deze bol

    BeantwoordenVerwijderen
  97. Geweldig ! Want mijn dochter heeft zo een smalle kont dat je rokjes naar beneden zakken. Met een kleedje is dat probleem alvast opgelost. Bedankt !

    BeantwoordenVerwijderen
  98. wat een fantastisch idee. Ik heb al het boek in huis gehaald en nu kijk ik uit naar de fijne jurkjes. Bedankt alvast.

    BeantwoordenVerwijderen
  99. zot! en zeggen dat je daar nog een boek mee zou kunnen vullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  100. Katrien30.4.12

    (dicht nu snel het gat dat ze in de lucht sprong)

    BeantwoordenVerwijderen
  101. Tja, ik vrees dat ik mijn jongens dan toch in rokjes en jurkjes zal moeten steken... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  102. Joepie!!! Ik kan printen, ik zal niet zagen voor "mega-toffe" jongensbroeken, ik ben gewoon blij en voor de rest houd ik me stil...

    BeantwoordenVerwijderen
  103. Wat een vreselijk fijn nieuws! Ik heb 2 meisjes en een stapel knippies waarvan ik de patronen en uitleg niet snap. Ik ben dus wild enthousiast na het lezen van dit bericht!!

    BeantwoordenVerwijderen
  104. Anoniem30.4.12

    o leuk
    wij hebben geen kindjes en vind dit toch zo leuk
    desnoods maak ik ze voor de kleine meisjes in afrika
    groetjes,
    sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  105. Anoniem30.4.12

    Voilà sie, dat hebben we nodig met een kleine meid in de groei! Een welgemeende dankuwel!
    Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  106. Anoniem30.4.12

    jeeeuuuhh
    super !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  107. Is een kleindochter ook goed????
    Hihi...........ga ik haar overstelpen met jurkjes!!! Ik heb er nou al lol in!
    Groetjes Ans.

    BeantwoordenVerwijderen
  108. Hah! Wat een schitterend geheim!

    BeantwoordenVerwijderen
  109. Helemaal geweldig!! Hopen dat ik het voor mijn 8jarige dochter ook nog maken kan...

    BeantwoordenVerwijderen
  110. How how ni te snel e !
    Dat is hier geen lopende band !

    BeantwoordenVerwijderen
  111. Sgater, u kunt het mooi vertellen! Ik was net op het net om allemaal rokjes te gaan bestellen en bedacht mij nog een kijkje op uw blog te nemen. Helemaal leuk en dat printen dat komt vast goed (uiteindelijk)...Bedankt alvast

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha jamar neen, ge moet wel eerst mijn boekje kopen hé, ah ja!

      Verwijderen
    2. grinnik, jaja, is done! althans, besteld....
      kheb een dochtertje van bijna 5, die gaat helemaal blij worden van al die rokjes

      Verwijderen
  112. Hieperdepiep!!! En heel veel dank!!

    (ook namens de drie dochters van het huis)

    BeantwoordenVerwijderen
  113. Anoniem1.5.12

    Wat leuk, helaas vind mijn dochter (12 jaar) zich te groot voor zelf gemaakte jurkjes en de jongens (9 en 4) willen ook al geen jurkjes aan! Jammer!
    Maar het is een heel leuk idee! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  114. Hopelijk ken je het liedje :Supercalifragilisticexpialidocous....(uit Mary poppins)
    http://www.youtube.com/watch?v=4b-Z0SSyUcw

    Wel : dat zing ik nu ter jouwer eer voor zulk een fantastisch idee !

    Terloops : mijn kleindochtertje draagt maat 134 !

    BeantwoordenVerwijderen
  115. Dat is geweldig genereus van jullie. En het toeval wil dat ik hier massa's stof heb liggen en ook twee meiden heb rondlopen. Dus laat maar komen! De rokjes doen het intussen ook geweldig goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  116. Tiens? Ik geraak juist bevrucht als ik niet tijdig stop met wijn drinken...

    BeantwoordenVerwijderen
  117. Yay!!! Ik wacht vol spanning!

    BeantwoordenVerwijderen
  118. Dinah2.5.12

    Superdesuper!!! Gisteren werkte ik mijn eerste rokje af, en na een hoop getob en getwijfel ("hoe kan dat rugpand nu smaller zijn dan de voorkant, ik geraak noooooit in dat rokje,...") viel alles plots op zijn plaats, het ziet er prima uit en het past perfect! Een boost voor het zelfvertrouwen, ik waan mij al Karl Lagerfeld himself :)

    BeantwoordenVerwijderen
  119. Leuk! Hier ook een halve jongen aka stoere meid maat 146 rondlopen, dus ook ik hoop dat er ook tienermaten tussenzitten...

    BeantwoordenVerwijderen
  120. Ik kan/wil niet wachten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  121. Anoniem2.5.12

    Dit vind ik zo leuk, uw patronen snap ik tenminste!
    En kreeg vandaag het goede nieuws dat uw boek weer in onze plaatstelijke winkel is!

    BeantwoordenVerwijderen
  122. Och, gewéldig! Vorige week je blog ontdekt (zoals al gemeld) en ben er gék op (ook al gemeld). Dit verlengd weekend liep ik over van naai-energie en heb ik veel gemaakt voor ons dochtertje. Maandag heb ik je boek aangeschaft (toen ik het zag in de winkel heb ik mijn man en dochter tot staan geroepen, het boek gegrepen en gemeld dat het nu wel weer ok was om door te lopen :) ) en nu worden we nogmaals beloond met dit bericht! Echt superleuk! Dikke merci alvast!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  123. Deal!! Uiteraard, wat had u gedacht...

    BeantwoordenVerwijderen
  124. Anoniem2.5.12

    super!!!
    Al zou een jurkjesboek wel handig zijn zodat alles netjes bewaard blijft!

    BeantwoordenVerwijderen
  125. Anoniem2.5.12

    Hou ze alsjeblieft... ik wil dat jurkjesboek graag kunnen kopen! Grappig, succes tegen wil en dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  126. Ben niet (meer) handig met naald en draad. Vandaag stond er een groot artikel in Het Belang van Limburg van jullie boek. Kwam heel sympathiek over.

    BeantwoordenVerwijderen
  127. Hoera, MME ZSAZSA jurkjes!! En dat printen gaat vast lukken! Alvast super bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  128. Geweldig idee vind ik dat ! Maar wacht nog even he, want ik moet eerst nog mijn rokjes-plannen uitvoeren..

    BeantwoordenVerwijderen
  129. Super! En wij zeuren toch nooit;)

    BeantwoordenVerwijderen
  130. Super!!!! Als ik zo verder doe, dan heeft mijn dochter veel te veel keuze in haar kast :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  131. Kan al niet meer wachten tot 19 mei! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  132. Hier wordt alleen maar gejubeld: hip hip hoi!! Over de rest geen kik!! Trouwens met al 8!! Rokjes ben ik een gelukkige huismoeder!!

    BeantwoordenVerwijderen
  133. SUper, we kunnen niet wachten! Van je rokjes boek worden we al helemaal blij, laat staan van jurkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  134. Barbara4.5.12

    En wat gebeurt er met al die voorbeeldjurkjes?
    Worden die niet weggeven aan de sukkels van moeders die wél een dochter hebben, maar niet kunnen naaien?!
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  135. freakie6.5.12

    joepie de poepie, de verjaardag van mijn dochter wordt meteen nog interessanter met nog iets extra om naar uit te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  136. Wat super!! Ik kan niet wachten om aan de gang te gaan. Heb hier nog een paar leuke stofjes liggen die wachten om een jurkje te worden ;P Of rokje natuurlijk, dus snel even jullie boek bestellen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  137. V'tje18.5.12

    Joepie, over een half uurtje is het 19 mei!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  138. Yeah!!! Het is 19 mei.....ik ben benieuwd....zeer benieuwd......met een dochter van 5 die over alles wat onder de naaimachien vandaan rolt, roept: "oooh mama dat heb je mooi gemaakt....voor mij?!! Jippie, ik wil het meteen aan!" , gaan de jurkjes vast ook in de msaak vallen.
    -x-Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  139. Net klaar met de eerste rok, schande dat het zo lang geduurd heeft, maar ondertussen kan ik al aan de tweede beginnen. En ik wacht geduldig tot er meer tevoorschijn komt over de jurkjes.

    Groetjes en doe zo voort (zegt ook de dochter)

    BeantwoordenVerwijderen
  140. Net het boek gekocht en al één rokje af en dat is best knap voor een beginneling als ik... Dus ik kan niet wachten op de patronen van de jurkjes en mijn twee kleine nichtjes ook niet, alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  141. Anika24.5.12

    Beste Mme Zsazsa,

    Ik wil niet ongeduldig overkomen, maar wanneer mogen we het eerste patroontje verwachten? Want ik ben sinds de 19de al elke dag keibraaf komen kijken en mijn dochter wordt wat lastig :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  142. CarrieBoe27.5.12

    Ja! Ik sluit mij aan bij Anika.
    Ik kijk meerdere keren per dag en word zelf nogal ongeduldig. :))
    Ik geloof dat we allen wel plechtig hebben beloofd ons aan de eisen te houden toch?
    Ah toe...

    BeantwoordenVerwijderen
  143. Allerliefste Mme Zsazsa,

    Wat is er gebeurt? Een kink in de kabel? Een nieuw idee? Ook hier wachten we vol spanning af..

    Mag ook prima een nieuw boek worden, maar kunt u dan alvast een voorproefje geven?

    BeantwoordenVerwijderen
  144. Oh jippieehh! Ik heb zojuist het boekje "allemaal rokjes" gekocht, helemaal verzot met dochterlief aan het bladeren geweest welke ze toch wel het allermooist vindt. Die, die en die, en oh mam, die ook! Eigenlijk allemaal.
    Lees ik net dat je iets met jurkjes gaat doen, dus ik denk... Jippieehh weer een leuk boekje!
    Maar nee, ze geeft ze GRATIS weg! Wauw, wat een engel ben je toch! Ik wordt de komende tijd een nog regelmatiger bezoeker van je blog!

    En ondertussen gaat deze meisjesmama alvast aan de slag met die superluxe halterjurk... Voor mezelf!

    Waarom zitten er maar 24 uren in een dag??

    BeantwoordenVerwijderen