donderdag 12 april 2012

Week 15

Week 15
Nog eens een weekmenu, dat werd tijd, honger dat wij hadden.
Een vol weekmenu met maar een keer een zelfgekookte maaltijd.
Dinsdag ging ik zelfs twee keer uit eten.
Een keer op het Falconplein bij Lait Russe waar ze een geweldige keuken hebben en een keer bij iets vreselijks in Diest waar ik in mijn jeugd al met een bocht om heen liep. (Als ge toch zelf niet alles vastlegt hé)
Gisteren aten we bij La Place waar ik altijd wil passeren als er eentje in de buurt is.
En vandaag lieten we onze kinderen fietsen aan het plein bij café Van De Velde terwijl wij bekwamen van een tentoonstelling met dezelfde kinderen. Dat waren dan vier etentjes op drie dagen.
Morgen heb ik mijn laatste tv-optreden bij tv-limburg en laat ik dus het eten aan de meneer over.
Optreden en koken dat gaat niet hé.
Zaterdag is het Van katoen en daar bestelde ik twee smoskes met kaas en zondag eet ik mee aan een verlate Paasbrunch.
Tja, dan is de week om zonder zelf te koken natuurlijk.

Week 15
Maar die ene dag dat er wel eten op tafel kwam was het wel de moeite.
Er was zelfs een nagerecht!
Bij beide haalde ik de mosterd bij Dagelijkse kost, de lasagne is eigenlijk deze cannelloni maar omdat ik dat teveel gepruts vind maak ik er lasagne van en bij de panna cotta deed ik minder honing en een topping van zachtjes gestoofde rode vruchten.

Volgende week wijkt woensdag (workshop MIAT) en zondag (signeren 1m2 en een verjaardagsfeestje) af van de norm, dus nog altijd geen degelijke week in't verschiet.

Tot dan weekmenuuters!

Patrick Van Caeckenbergh
Patrick Van Caeckenbergh

21 opmerkingen:

  1. MMMMMMMmmmmmmm, eten moeten we (helaas ) elke dag doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Diest, Leuven, Antwerpen, Maastricht, Gent, Limburg ... amai over een volle agenda gesproken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ge vergeet dat ge dinnsdag eigenlijk DRIE keer ergens anders hebt gegeten *grin*

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fietsen? Die fietskes zijn allemaal kapot toch? Of hebben ze er nieuwe?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een goed idee om van die cannelloni een lasagne te maken. Ik maakte die cannelloni al enkele keren klaar, maar het is inderdaad een gepruts van jewelste (alhoewel het er bij Jeroen Meus uitziet alsof het drie keer niks is om die buizen te vullen). Volgende keer maak ik het ook als lasagne, want lekker is het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mmmm...la place...daar komen wij ook erg graag!
    Enne...plannen smeden met Dorien...dat klinkt ook echt goed!
    Geniet nog van je sterrenstatus, de komende dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anoniem13.4.12

    Waar is het zo slecht in Diest, Madame? Dat zou ik graag weten, dat ik er niet eens per ongeluk verzeil! Grtjs, San

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mm, dat durf ik niet goed vertellen.
      Maar het is de opvallendste plek van heel de markt. ;)

      Verwijderen
    2. Anoniem18.4.12

      met een warm terras en kerstversiering die een heel jaar blijft hangen ;-)????

      Verwijderen
  8. Cannelloni's vullen gaat goed met dit -> http://tescoma.com/pic/629910.jpg

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Daar in Diest waar iedereen blijkbaar zit (geen idee waarom) en de andere leuke restaurantjes helaas veel volk aan verliezen en soms zelfs door verdwijnen. :(

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heb je de kunstenaar (Patrick Van Caeckenbergh) ook in levende lijve gezien? Toen ik er rondliep deed hij voor al wie het wilde horen zijn kunstenaarsverhaal. Inspirerend!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. inderdaad Sofie, eten we moeten we elke dag, maar spijtig genoeg moeten we elke dag koken :-((( Kwam er hier maar een kaboutertje over de vloer of een goede fee die de lekkerste receptjes in een handomdraai op tafel toverde! ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mjam mjam mjam
    Ik ga die verse vis en pulpo van dat canarische eiland hier missen... zo simpel en o zo lekker en (belangrijkste misschien) gemakkelijk! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. kizzeke14.4.12

    die lasagna staat nu in de oven...ik heb er nog wat oesterzwammekes tussen gedaan. hopelijk overtuigend genoeg om mijn ventje wat vegetarische manieren te leren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hou echt veel van de laatste foto over het werk van Patrick Van Caeckenbergh

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Awel, ik vond hem ook meteen geslaagd :)

      Verwijderen
  15. Ik vind dat gepruts met die cannelloni juist het leukste van dat recept. Maar ik heb natuurlijk ook geen boek te promoten en dus véél tijd voor gepruts. x

    BeantwoordenVerwijderen
  16. dat slecht adres van Diest wil ik ook wel kennen...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Blij dat ik van dienst kon zijn in je weekmenu... Een smoske met kaas op Van Katoen was van onze hand...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lotte22.4.12

    Oh die lasagne, heerlijk gewoon! Heb 'm maar in m'n receptenverzameling opgeslagen als Lazsazsagne ;)

    BeantwoordenVerwijderen