dinsdag 28 augustus 2012

Online stikken

den bovenkant
Amai, dat is lang geleden. En ik ben dan nog geeneens op vakantie geweest. Zo zielig.
Maar volgende week mannekes, volgende week...
Twee kinderen op school! En ik heb er maar twee, dat betekent dus dat ik heleganst alleen thuis ben overdag.
Moogt ge daar eigenlijk openlijk blij mee zijn?

Uiteraard heb ik mijn vrije tijd al deels volgepland, zo gaat dat, ge verheugt u op iets, er komt iets anders op uw pad en hup daar gaat dat eerste plan. Meestal ten goede, want zo gaat dat.

Over het tweede plan kan ik nog niet veel zeggen, ik kan al wel zeggen dat het keicool is, niet eenmalig en dat ge niet zo heel lang geduld moet hebben, zo'n week of drie laat ons zeggen.
Ik dacht nu u zowat te laten meedoen aan dat tweede plan want ik heb een probleem, of liever een uitdaging.

Ik weet niet of je het nog weet maar ik koop dit jaar toch geen kleren?
Wel dat bleek dan ook meteen het jaar te zijn dat ik nogal eens ergens naartoe moest, ik probeerde wel altijd iets anders aan te doen omdat ik niet "die met hare roderok" wou worden of "die met haar felgeelkleedje". Ik zeg maar iets.
Ik mocht van mezelf nog wel tweedehands kleren kopen en voor de een of andere reden kwam ik steeds met hemdjes thuis. Allemaal hemdjes in de meest kleurrijke combinaties waar -zo gaat dat- geen een van mijn rokken bij past.

Hier komt de samenvatting: Jullie kiezen een kleur, een model of een accessoire bij de foto en whapaa, ik maak dat!
Het resultaat zien dan "ergens" verschijnen.

Amai das nogal eens gewaagd seg!
Goed, wie doet er mee?

Edit: Het is geen sjieke gelegenheid, ik moet flink kunnen wandelen!

58 opmerkingen:

  1. Ik zou daar een smalle rode kokerrok bij maken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou daar een knalgeel opvallend kraagsken aan zetten jong!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. sportief: Een gele korte short
    casual: een jeans
    chique: een smalle, aansluitende rok met superhoge taille

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een elegante gele of oranje broek, zo een Jacob voor grote mensen dus en daaronder oranje of gele naaldhakken (geel als broek oranje is en omgekeerd)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. awel ja ! een gele ! en in gabardine !

      Verwijderen
    2. én een smal ceintuurke in de taille ! Ik ene knalkleur ! liefst in van dat namaak leder-blinkend plastiek, maar als ge dat ook niet mag kopen is een stoffen ook goed.

      Verwijderen
  5. P.S. kvind dat toch wel meer een mannenhemd *oink*

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van de mouwen zou ik een klein vlinder/pofmouwtje maken.
    En de decolleté een beetje uitsnijden en de rest/onderkant dichtnaaien.

    Een vrouwelijk bloesje

    lisamardi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal mee eens Liesbeth, eerst moet er aan dat blousje wat gebeuren!

      En dan een mooie Jacob-broek eronder. In het koningsblauw dat in de blousje zit. Dat kan je ook nog blits combineren met 3000 andere truitjes en dingetjes. En het rustige blauw maakt dat je er niet uitziet als een clown.

      Daarmee wandel je zo naar de maan, wedden? Mits je goede schoenen erbij aantrekt. Elke kleur die bij het blousje past is goed.

      Geen ketting, wel veel armbanden om één arm.

      Verwijderen
  7. Een smalle jeansrok. Of lederhosen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou ook voor een Jacobbroek voor volwassenen gaan, maar dan eentje in donkere jeans.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik pimpte het hemdje met een effen groen biezeke en een effen groene tailleband die je kan knopen of zo (voorbeeld van je kinderrok met strik). Dat dan op een kokerrok en je bent klaar om te vertrekken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van het hemdje zou ik de halslijn,meer open,maken,en de mouwtjes wat eleganter (vb kapmouwtjes). Voor uwen onderkant zou ik dan een rode jeans maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik keek ook naar die mouwen... kapmouwtje van maken ofzo. Of is het niet de bedoeling dat je er iets aan verandert. Dan zou ik zeggen, jeans eronder en een riempje om de blouse...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja leuk! Je moet toch wel knap voor de dag komen als echte BV'er ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een kokerrok met hoge taille! Maar mss moet je naar mij niet luisteren, want ik ben momenteel bezeten door kokerrokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een wit normaal topje onder het hemd zodat het niet TE druk wordt.
    Het hemd een beetje of helemaal openlaten.
    Een lange zilveren of zilverkleurige ketting.
    En een skinny jeans.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik zou gaan voor een feloranje jacobbroek. Dan kan je het patroon online zetten en hebben je volgers er ook nog iets aan he ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik dacht ook aan een jacob voor grote mensen, een rode met hoogblauwe of fel groene naaldhakken, de kraag in een effen fel kleurtje en meer puntig, de knopen vervangen en een kleiner mouw met split, beetje centreren als dat nog niet in orde is ( oei, niet bepaald voor luie zondagen en ge keek juist uit naar uwen rustigen dag). Ik ben wel nieuwsgierig nu wat je er van gaat maken :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geen suggestie, maar meer een experiment: kunt ge daar geen knalgele zwierrok aan vastmaken, hemdje mooi centreren, en centuurtje in de taille, zodat het een kleedje wordt?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een leuk, los, kort jumpsuit van maken (wandelcapaciteit = 100%). Voor het te maken shortgedeelte kan je dan kiezen welk kleur er het mooist past bij de ruitjes. De mouwtjes aanpassen zoals je ze het mooist vindt en met de overschot van wat stof een toffe ceintuur/lint voor rond het middel fabriceren.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ik heb een lange linnen broek in de blauwe kleur, die zou er perfect bij passen, maar dat vroeg je niet he? Ik zou zeggen, ga voor blauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ik zou voor de short (geel of oranje) gaan .... lekker modieus! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Nylons in dezelfde kleur van je laarsjes met platte of kleine hak(oker of rood ofzo) en dan een contrasterend strak stretch minirokje (paars/blauw?)erover met een ceintuur over het hemdje om het wat te laten bloezen en vrouwelijk te maken.
    Een effen stretchrokje past ongetwijfeld op veel van je hemdjes. Als het een konteverkeerde kleur is heet het gewoon colour-blocking trouwens. En het wandelt prima!
    Mag je Nylons kopen van je strenge zelf?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik moet spontaan aan een salopet denken...
    Of misschien een salopet-kleedje?
    Anders sluit ik mij aan bij de gele/oranje jacob

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Moch ik het kùnnen : kzou het hemdje een béétje tailleren en mss een pofmouwke maken en dan uwe onderkant ne blauwe of rode knickerbocker (maar ne mooie, indeze stijl : http://the-coveted.com/blog/2009/11/02/knick-knock-knickerbockers/) en dan daaronder gele of oranje lange kousen... wollen kousen en bottinen voor super-stap-gemakkelijk met en broekkousen/pantys met hoge hakken voor super-wauw op bv ne rooie loper!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik zou een koningsblauwe (dat is zo beetje dat donkerste blauw dat ook in dat hemdje zit) rechte rok of kokerrok maken met hoge taille.
    Kunt ge van uw kraagske geen officierskraagske maken, blauwe knopkes aanzetten en kapmouwkes. En ja diepere decolleté! Dat zakske op de borst, dat zou ik ook wegmoffelen: knopke eraf en eventueel broche ofzo?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ohh ik wordt hier zooo vrolijk van!!!
    dank u!!!
    x
    Else

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Een legging en twee wandelstokken

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Een legging en twee wandelstokken

    BeantwoordenVerwijderen
  29. haak er met granny's een stuk onder (soort kleedje) of maak er een sjakos van...of een boerinnesjalleke voor op uw hoofd( eigenlijk feitelijk vind ik dat ge hier alleen maar ne zakdoek ofzo van kunt maken, 'k vind het niet mooi eigenlijk feitelijk)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik zou iets anders aan doen. Of een boerenzakdoek omknopen. Maar ik sta bepaald niet bekend om mijn talent 'ergens doorheen te kunnen kijken'.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. ik zou zelf ne broek stikken, in een kleurtje dat erbij past ma ni één dat er te fel uit komt zoals geel. Ik zou voor da blauwgroen gaan ofzo. De mooiste moddellen voor stoffen broeken komen van 'Who's that girl' doe op de website wa inspiratie op (http://www.whosthatgirl.eu/). Zo heb je een soort van vintage outfit.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Een zigeunerrok (om mij werk te besparen!) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Op ruitjesstof kan je natuurlijk eindeloos borduursteken maken en vervolgens haak je je rok er gewoon aan vast (met gele satijnen onderrokje eronder)...Misschien nog wat lange gehaakte polswarmers (einde van de week komt de herfst eraan zegt men). En klaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik zou gaan voor een Chino-broek! Bordeaux met daaronder okerkleurige sokken à la Bent Van Looy!
    Als ge een rokske wilt zou ik gaan voor een zwierig jeansrokske.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Is dat niet het hemdje dat je aanhad voor de signeersessie in Genk? Ik zou ook voor een Jacob gaan in petroleumblauw of roestbruinoranje.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. het hangt er een beetje van af hoe groot het hemd is, als het groot genoeg is : een hemdjurk van maken? Ik vind het alvast prachtig die gekleurde ruitjes en ben curieus!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik zou de kraag eraf knippen, en een ronde hals ervan maken.
    Op die hals zou ik dan wat haken wat je erop vast maakt.
    Heel hip wordt deze winter de losse gebreide en gehaakte kraagjes die je plat om je nek draagt.
    Dus je kan het ook los dragen.
    Dan de mouwtjes wat hipper maken door bv wat te laten poffen.
    Ik weet verder niet hoe het bloesje zit, maar misschien wat tailleren? Tja en dan kun je er een hippe strakke broek bij dragen, die heb je vast wel in de kast! dit was mijn bijdrage.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik word er spontaan vrolijk van! Zeer leuke ideeën en ik zou gaan voor een felblauwe broek en van het hemd een soort debardeurke maken met daaronder een witte t-shirt...

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hi Mme Zsa Zsa,

    Wat ik zelf doe is twee kledingstukken matchen, knippen en tot een geheel maken in de stijl zoals je hier ziet

    http://www.craftstylish.com/item/13039/how-to-restyle-a-t-shirt-into-a-tiered-tea-dress

    Ik heb nu geen voorbeelden bij de hand want ik heb de laatste tijd niets gemaakt omdat ik met cursussen bezig was.

    Je kunt een van je hempjes of een t-shirt hergebruiken, want dat doe je toch graag ;-)

    groetjes,

    Dorothé
    http://djaktief.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Zwarte tricot rok erbij tulp model

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Zwarte tricot rok erbij tulp model

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Bloes achterste voren aan doen, voor diegene die geen Antwerps verstaan, de voorzijde word de achterzijde dan de schaar erin om de neklijn wat ruimte te geven, doe het in driehoekvorm, wat neepjes hier en daar om je vrouwelijke vormen goed te laten uitkomen en vooral niet te hinderen dat ze gezien worden, je weet nooit in welk boekje je beland. Draag het geheel met een donker blauwe of zwarte broek, de aandacht moet volledig naar het bloesje gaan. Succes verzekerd ! Als je voor dit idee kiest verwachten we wel een foto van het resultaat

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hierbij een knetterpaarse skinny jeans/broek en net zo knetterend paars hemdje eronder en misschien iets geks voor erbij, ik zeg rode hakken. Ik heb t figuur er niet voor, maar het zou u beeldig staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Een donkerblauwe retrojeans, en het hemd omtoveren in een hemdje. Cool!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. ik zou voor het idee van Cornalie (en mezelf:) gaan, er een rok aan vastmaken om zo een hemd-kleedje te maken - het hemdje is al zo 'mannelijk' dat er wel echt een rokje bijmoet, geen broek dus!!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. ik zou er een rode capri-broek bij dragen. Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Knoopjes los laten en in plaats daarvan net onder je borsten de punten bijeen knopen, dat maakt 'm strakker en sexier! Zo draag je 'm over een geinig jurkje, die ook best een vrolijke print mag hebben (opdat niemand je over het hoofd ziet) met daaronder All Stars of platte sandaaltjes, op je hoofd een nonchalant rieten hoedje en over je schouder een knapzak van dezelfde stof aan een tak uit het bos. Om de boel helemaal af te stylen hang je nog een heupflacon om met een door Elza D gestookt illegaaltje en je wandeling wordt gegarandeerd een succes! (ps. mag ik mee? :D)

    BeantwoordenVerwijderen
  48. een Jacob broek, weer wat geleerd vandaag! Voor zover ik het model van het bloesje kan inschatten, zou ik het ofwel opknopen op een lang aansluitend topje met een smalle broek, beide in een kleur van het bloesje, of als het bloesje niet te wijd is, onder een overgooier (beetje cowgirl stijl), wellicht inderdaad met een aanpassing aan de mouwen. Of mouwen eraf (rafelig laten)en dan een shirt met lange mouwen eronder ipv een topje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. een jeans en goeie schoenen misschien?

      Verwijderen
  49. Een strak superwoman-pakje en bijhorende (oranje) cape

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Een shortje maken van het hemdje. Praktisch om te wandelen. (als de zon schijnt)

    Of als je het hemdje heel wil houden, alle knoopjes vervangen door felle gekleurde knopen. En misschien zelfs de kraag, als de zoom van de mouwen vol felgekleurde knoopjes naaien.

    Of een applicatie maken (verf of in fluo borduursel) : 'ZsaZsa make-over' of 'ZsaZsa maakt mooier'.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Leuk , leuk, leuk. Ik zou de mouwtjes en de kraag er af halen zodat je een mooie diepe V-hals kunt maken. Hoe lang is de blouse? Tailleren? en dan met andere stof (ander kledingstuk) een zwierige rand onder aan zetten en van die stof ook mouwtjes maken en een applicatie (ipv het borstzakje). Sorry een beetje wazig. Wel leuk om over na te denken.

    BeantwoordenVerwijderen