dinsdag 4 september 2012

Het grote moestuinoffensief, kak seg!

kak
Dit beeld zie ik geregeld voor mij opduiken.
Deze keer was anders, de inhoud was vandaag bestemd voor mijn erf.
En hoe een mens gelukkig kan worden van een kar stalmest.

kak
Dat gevoel passeerde nogal snel toen ik doorhad dat ìk de inhoud zou moeten verdelen over de moestuin en dat niet even snel met zo'n speciale mestkar zou gebeuren.
Ik had daar nl. wel op gerekend.

Gelukkig ben ik keihét en verdeelde ik heel de berg over de moestuin.
Over de helft dan, deze week nog eens hetzelfde.
*verdring-verdring*

Een douche heeft nog nooit zo'n deugd gedaan en een glas rosé heeft nog zo goed gesmaakt.
Schol!

28 opmerkingen:

  1. ja jong, nen hof da's arbeiten hé. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. er schuilt alvast geen fecofoob in Mme Zsazsa!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kak, ik draai er mijn hand niet voor om!

      Verwijderen
  3. ons vader bemestte vroeger onzen hof met beer uit den beerput, met zo'n stok met ne emmer aan precies, dat zal wel ne naam gehad hebben zo'n ding
    dat was pas vies...maar de mest werkte wel zelle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sappige verhalen allemaal...maar 't is allemaal voor een goed doel...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. echt hé, als ons mama nog ooit tegen mij zegt.... "kind je doet te veel"... dan laat ik haar heel uwen blog lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe en ik die dacht dat Groenland deze week over uwe moestuin ging en dat den Bartel da voor u aan't doen was in zijn Marcelleke...dju toch!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had net hetzelfde gedacht toen ik den Bartel zo bezig zag, "mme heeft dat goed geregeld", niet dus

      Verwijderen
    2. Das straf, ik dacht ook dat de mme plots in beeld ging verschijnen. Misschien moeten we nen brief schrijven dat de VRT beroep kan doen op mme? (Of een faxskeuh...)

      Verwijderen
  8. Meestal maken ze de mensen dan wijs dat ge dat na een kwartier niet meer ruikt. Maar dat is net zoals het gekende 'Van uw eigen kind stinkt dat niet' een grote fabel.
    Succes met de tweede helft.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Enkel dat glas rosé aan het einde lijkt me wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. leve de gezonde boerenbuitenlucht!!puur natuur !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. volgens mij heb je -zoals bij Kempische boerinnen de gewoonte is- eens lekker getruld en gerold in die hoop stalmest. Het varkentje in je zal een fijne dag beleefd hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Voor nen keer pas ik voor u tof leven, ik ga enkel voor dien douche en dat glas rosé.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zoals zo vaak denk ik bij mezelf: ge moogt het hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. dat heb je toch maar mooi gedaan!

    Ik weet niet in hoeverre je je sponsors zelf zoekt of dat zij jou benaderen, maar ik heb er eentje dat goed bij dit blog zou passen: sokshop.nl. Ik heb heel de streek hier afgezocht naar slipjes voor mijn kleine meisjestweeling die wel al aan zindelijkheidstraining toe zijn maar nog niet in maatje 92 passen. En ziehier, onze noorderburen hebben die ter beschikking tegen een schappelijke prijs.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Halleluja ! eindelijk ondergoed voor de smalle poep !

      Verwijderen
  15. haha! ik moest ook aan bartel van zondag denken toe ik hier keek en las...hij stond in ieder geval even hard te zweten als jij wellicht.
    Wat een vooruitzicht...àl in de helft...good luck!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha ja dat is zwaar werk! Ik haal dat spul elke dag uit de stallen maar moet er toch niet aan denken het thuis ook nog eens uit te moeten gaan rijden. Zou ook heel raar zijn gezien het feit dat ik enkel een balkon heb en geen tuin...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. succes met de tweede ronde!!

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind het altijd zalig om een lading 'echte kak' te hebben en te verscheppen, maar mijn hofje is gelukkig wel wat kleiner.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mijn mem deed dat ook altijd met de hand over het hele gazon! Wij vonden dat altijd wat gek maar binnen no time was het weg! En goed spul dat dat is:P. Succes met de tweede en derde helft!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ach en de plantjes en bloemetjes worden er zo blij van....en volgend voorjaar jij weer van de plantjes en bloemetjes....omdat je ze nu zo lekker hebt verwend(?) Even een tip voor de mensen die elke dag paardenvijgen tot hun beschikking hebben; doe de verse vijgen in een plastic zak en doe er een goede knoop in. Als het mest-kever-tijd is dan doen de kevertje hun werk en verpulveren de vijgen....na 1 of twee dagen kun je de verpulverde paardenkak zo over je tuintje strooien! Veel succes!
    Groetjes Geziena
    www.honkytonkwomen.nl

    BeantwoordenVerwijderen