zondag 23 december 2012

Kerstgeknutsel deel 2: Pomponnetjes

pomponnetjes Nog eentje in de reeks: Zelf te maken kerstgeknutsel, inspired by Pinterest.

Je krijgt de mooiste pomponnetjes wanneer je niet teveel wol rond de vork draait.
Neem voor het touwtje van stap 4 geen breiwol want dat breekt af bij het aantrekken.
Knip bij stap 6 alles wat bij tot je een mooi bolletje krijgt en rijg ze allemaal aan een touwtje voor een slinger.
pomponnetjes
pomponnetjes
Voila, tot na de kerst mensen!
I'll be back mét een kadooke voor alle mensen van goede wil.
Adieu!

15 opmerkingen:

  1. ben echt benieuwd welk kadooke je voor mij in petto hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn leuk die pompoms! :D
    Hele fijne & gezellige kerstdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een cadeauke met 365 onderdelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lieve slinger! fijne dagen alle goeds voor jou in 2013!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke tutorial. En zo prachtig getekend ook! Ik wens jou en je familie een zalig kerstfeest en een gezond en gelukkig 2013!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed id met een vork. In het kerstpakkje van de dochter vorig jaar zaten ponponmakertjes ... De ponponperiode staat een beetje on hold, hier nu in de strijkparel periode!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En zeggen dat we vroeger moesten sukkelen met ons twee ronde kartonnetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb die ook al 'ns uitgeprobeerd, die tutorials met een vork, maar ik verkies toch nog altijd die ouderwetse kartonnekes. Ik kon ze met breiwol inderdaad niet zo stevig dichttrekken, dus waren mijn pomponnekes niet echt bestand tegen veel jong geweld...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk! Ga ik ook eens doen met kleine meid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een tekenkunst! Hoe kom je er op hè, een pompon maken met behulp van een vork! Heerlijk logisch

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik heb net 20 van zulke gemaakt om naar het asiel te brengen, dan kunnen de katten er mee spelen :-)
    en ik heb nog een berg belletjes gekocht om er aan te knopen zodat het lekker veel lawaai maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo'n slinger heb ik ook eens gemaakt, vind hem toch zo leuk! Prachtig inderdaad hoe je dat toch altijd weer weet te tekenen!

    Vrolijk kerstfeest gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Creatief met een vork :) lekker klusje om even tussendoor te doen!

    Fijne kerstdagen

    BeantwoordenVerwijderen