woensdag 26 december 2012

Wiejoow

Wiejoow Theater!
Theater voor kinderen!
Ik vind theater voor kinderen het leukst.
Ge moet geen babysit zoeken, er mag gelachen worden, hetgene verteld wordt is begrijpelijk en het is perfect getimed, ik krijg nl. altijd een lichte vorm van ADHD wanneer ik lang moet blijven stilzitten.

Wiejoow Den deze ook, hoewel het op deze foto toevallig zo niet lijkt.

We kwamen naar Het Paleis voor Wiejoow, een voorstelling van Dimitri Leue. Ongeveer een jaar geleden zaten we daar ook voor Sunjata en een paar jaar daarvoor voor Frustration Island, twee andere stukken met Leue die geweldig in de smaak vielen.

Op het podium stonden spelers in kostuums die ik als jonge tiener als pyjama droeg. Een korte rondvraag leerde mij dat iedereen zo'n pyjama heeft gehad en dat iedereen daar heimwee naar heeft (dan vergeten we even dat we daar wel mooi in onze blote op toilet zaten 's morgens).
Maar goed, weer een fijn stuk, de spelers zijn afwisselend acteurs, muzikanten, dansers, zangers en circusartiesten. Jaloersmakend.
Met kruiwagens, gevarendriehoeken, verkeerskegels en andere gebruiksvoorwerpen worden dieren gemaakt die Jefs mond deden openvallen.
En, er zit een kakmop in! Altijd scoren, deze keer ook bij de 15+ers.
Ha! Als u nu nog geen redenen genoeg heeft om ook eens te gaan kijken!

Wiejoow Voor de nabespreking staken we het plein over naar de Lunchbox waar het altijd aangenaam vertoeven is.
Voila, meteen twee redenen om Paleiswaarts te keren!
Allez hoppa!

9 opmerkingen:

  1. hahaa, die pyjama's, ik had er ook eentje. Vooral een probleem op scoutskamp: niet gewoon in uwen blote op 't wc, neen, zowaar in uwen bloten op den hudo of - zoals toch meestal in 't midden van de nacht, in uwen blote gehurkt in 't midden van de bos, hopend dat er niemand met een zaklamp voorbij zou komen. Na één zo'n ervaring doe je er wel een tshirtje onderaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jong, HetPaleis dat is fantastisch he. En de Lunchbox ook trouwens (nog aanraders: Barnini (rechts als je buitenkomt) en Het Geluk (aan het Paleis zelf).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah, mijn lief en oudste zoon zaten daar zondag ook. En bij hen is 't ook in de smaak gevallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En voor wie in Gent rondloopt is er altijd het Spekkenfestival. Veertig voorstellingen voor de kids, in alle maten en vormen, een echte aanrader. Bovendien kan je er zelfs een workshop volgen om zelf je eigen spekken te maken. Vanaf vandaag tot het einde van de kerstvakantie in Arca, tickets bestellen via Uitbureau.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hmm de lunchbox! ik voel een hongerke opkomen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wel, dat dus, kindertheater en alles wat er mee te maken heeft, dat is mijn job. Ik mag waarlijk niet klagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ja, die pyjama's, dan was je de bom op je kinderkoorkamp! Primark schijnt ze te hebben in volwassen maten, konijnen en Elvispakken... maar we hebben geen primark hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O ja, hier houden we het nog bij kleutertheater, ook fijn! Als we voor 1 iets naar Antwerpen gaan dan is het wel voor Het Paleis!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik had ook zone pyama! En inderdaad, in uwen blote op de WC. Haha, die waren ook zeer romantisch!

    BeantwoordenVerwijderen