woensdag 3 april 2013

De wilgenhut

vakantie
Een wilgenhut, dat moest er ook nog komen.
Bijna twee jaar geleden weefde Naai-s er eentje in haar achtertuin, dus ik kon echt niet langer achterblijven.
Ik was wel niet van plan om er evenveel werk van te maken, uiteindelijk ziet ge na een tijdje niks anders meer dan blaadjes en die takken moeten toch ook niet zo dicht bij elkaar als dat toch allemaal gelijk begint te schieten.
Ik maakte mij er rap van af, met één grondboor, 18 lange takken en evenveel niet erg ecologische trekstrips maakte we op een goed uur deze wilgenhut met heel veel ramen.

vakantie
Spijtig genoeg is het gewoon te koud om er ook van te genieten en hingen we liever hier rond dan bij de wilgenhut.
Maar buiten is buiten en dus hangen we nu stikdood in de zetel met een verhaarde bovenlip, zo hoort dat in de winter.
Alleen het glas warme wijn ontbreekt nog.

wilgen Voor de een of de andere reden zijn er hier in de buurt geen wilgen en hadden we bijgevolg een keigoed excuus om nog eens bij Tante Hilde op bezoek te gaan die een hele wilgenrij in haar achtertuin heeft.
Ik stak zaag en snoeischaar in mijn handtas en keerde terug met een auto vol kind en wilg.
Merci Hilde merci!
Of zoals Abel al zei: "Ik vind Tante Hilde lief".

18 opmerkingen:

  1. Aah wat schattig! Ik moet nu toch even doorklikken om me iets meer voor te stellen van de hut, hij spreekt me nog niet echt tot de verbeelding...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tante Hilde is een goeike. Een alternatief voor de strips: een touwtje of zo (sjortouw)? Als je daar eerst een lusje in maakt, kan je dat ook zo hard aantrekken. Ik wens jullie nog heel veel warmere dagen in de tuin toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. gaan die takken dan weer schieten waar door je 'bomen' gaat krijgen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Welk soort wilg gebruik je daarvoor? Of maakt dat niet uit?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi speelplekje zal dat straks zijn voor de kinderen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zie hier in gedachten ook al zoiets staan
    De ideale indianenhut voor de kiddies
    Waarschijnlijk krijg ik mijn wel net zo gek als mister naais :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Volgende keer zorg ik dat ik weer een zeepje in huis heb voor jou Abel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. het fijne wilgenspul is anders leuk bindspul (ooit geleerd in de hobby-vlecht-kamer van rusthuis 'de berk' ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk idee!!!
    Genoeg wilgen hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat wordt super die wilgenhut !! Zo'n toffe mama dat in elkaar steken voor de kids! Dat komt inorde met een beetje tijd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ooit verhuis ik en dan doe ik dat ook. Sjiek.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jalap, door uw schuld gaat onze toekomstige wilgenhut helemaal nie meer origineel zijn :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik weet niet de hoeveelste het is maar ondertussen is onze wilgenhut ook af, plezant om te doen! En toen we toch bezig maken met kopiëren hebben we direct ook zo'n vuurput gemaakt. Merci voor de tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dag Madame ZsaZsa,

    Een paar weken geleden ontdekte ik uw blog (tja .. ik ben altijd wat later dan de rest in zo van die dingen). Tijdens mijn middagpauzes op het werk ben ik het helemaal beginnen lezen van achteren naar voor. En vandaag belande ik dan eindelijk bij dit meest recente bericht. Ik heb al veel plezier beleefd aan uw schrijfsels en al heel veel inspiratie opgedaan. Enkele van uw recepten staan al opgeslagen op mijn computer,klaar om eens uitgetest te worden.
    Ik heb mij ondertussen ook ingeschreven voor naailessen, want hoewel kleding maken mij nooit interesseerde wil ik dit nu toch eens proberen ..
    Ook de tuintips komen van pas!

    Ik wil maar zeggen : doe zo voort! je hebt er alvast een trouwe lezeres bij :-)

    Sheena

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wij kochten gisteren 4 knotwilgen (het huis krijgen we er gratis bij) en nu wil ik ook een hut natuurlijk. Maar ik vraag me af of jij dan gewoon een grondboor hebt liggen en waar je die dan nog voor nodig hebt. En ook of je de takken eender wanneer in de grond kan steken of enkel in de lente.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Verhaarde bovenlip? Dat ken ik niet... Leuk idee die hut. Ik wilde dat ik er ruimte voor had! Veel plezier daar als het zonnetje weer schijnt.

    BeantwoordenVerwijderen