maandag 17 maart 2014

Bladeren in het boek en bestelinfo

352 pagina's groenteplezier, een boek van maar liefst 4 volledige centimeters dik, daar moet toch het een en ander instaan?
We zullen eens bladeren!

De Moestuin van Mme Zsazsa-4
Eerst hebben we natuurlijk het voorwoord want dat hoort zo.
Dan volgen er bijna 100 bladzijden moestuinuitleg. Hoe pak je dat aan een moestuin beginnen, wat moet je zeker weten om een gezonde moestuin te hebben, hoe maak je snel en minder snel compost enz.. Voor beginnende tuiniers misschien wat overweldigend, maar ideaal om eens door te nemen op een rustiger moment. Het tweede deel van het boek is zo samengesteld dat je kan beginnen zonder dit eerst volledig door te nemen.
Voor de gevorderde tuiniers voorzag ik een lekker groot stuk over zaden oogsten, zo tof om dat zelf te kunnen doen!

De Moestuin van Mme Zsazsa-11
De Moestuin van Mme Zsazsa-23
De Moestuin van Mme Zsazsa-25
De Moestuin van Mme Zsazsa-41
De Moestuin van Mme Zsazsa-45

Dan het tweede deel, eindelijk zijn de groenten daar!
Van meer dan 50 groenten lees je wanneer je ze zaait, hoe de zaden en kiemplantjes er uit zien (keihandig, al zeg ik het zelf),wanneer je kan oogsten, hoe je ze bewaart en vooral hoe je ze klaarmaakt. Dorien laat zien dat echt élke groente lekker is en hoe je ze best combineert. Plezant is ook dat ze toont dat je eigenlijk maar weinig van een groente niet kan gebruiken. Allemaal geweldige informatie voor iedereen die ooit groenten eet of een groentepakket heeft en telkens weer blijft zitten met koolrabi, venkel of raapjes. Achteraan uiteraard ook vanalles over kruiden.

De Moestuin van Mme Zsazsa-50
De Moestuin van Mme Zsazsa-86
De Moestuin van Mme Zsazsa-78
De Moestuin van Mme Zsazsa-100
De Moestuin van Mme Zsazsa-94
De Moestuin van Mme Zsazsa-112

En dan, de recepten!
Mensenlief wat kan die Dorien koken, ik moet daar eigenlijk geen woorden aan vuil maken want alleman weet dat al.
Allee, ik zal één ding zeggen: Ik heb dat allemaal (en veel meer nog) mogen proeven, héhé.

De Moestuin van Mme Zsazsa-116
De Moestuin van Mme Zsazsa-123
De Moestuin van Mme Zsazsa-154
De Moestuin van Mme Zsazsa-165
De Moestuin van Mme Zsazsa-136
De Moestuin van Mme Zsazsa-172
De Moestuin van Mme Zsazsa-174

Ooh het is toch schoon hé ♥ ♥ ♥

En dan nu, wat uitleg:
Het (milieuvrendelijk gedrukte) boek ligt vanaf 8 april in de winkel, zowel in Nederland als in België.
Het kost 29,99 en dat is effenaf keiweinig voor 4 centimeter en bijna 2 kilo groentevreugd.

Ik verstuur ook boeken, heb je graag een boek met een persoonlijke boodschap dan is het nu de moment, mail mij met uw boodschap en adresgegevens en u krijgt een mailtje terug met de betaalgegevens. Een paar dagen voor het in de winkel ligt krijgt je het boek in de bus. Het kost dan 36 euro verzending inbegrepen, voor België en Nederland.
Dorien doet hetzelfde, hier legt ze het uit.

35 opmerkingen:

  1. 't Is al goed, mijn geld moogt ge hebben. 't Ziet er zalig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo. Ik reserveerde hem alvast bij cosmox ( gratis verzending, dat zijn wat pakjes zaad extra ;) ) : nu is het gewoon maar wachten op het pakje ergens in april. En vermits ik daar dan niet meer zo vaak aan zal denken, wordt dat een plezante ietwat vergeten verrassing bij de post ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ale ik weet weer wat vragen voor mijne Pasen ;). Ziet er weer een super goed boek uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig. Ik ben heel erg benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb al KEI lang in mijn agenda staan (in koeiels van letters) op 21 maart "DE MOESTUIN VAN MADAME ZSAZSA". Ik heb blijkbaar de aankondiging gemist dat de launch een klein beetje is uitgesteld :(
    't Is dan dat ik er vreet naar uit kijken enzo!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, ziet er goed uit. Verstuur je ook naar Nederland?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, voor dezelfde prijs als in België!

      Verwijderen
  7. leuk leuk leuk ... het ziet er goed uit! ga het halen en dan mag het naast dat van wim staan ...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Besteld! Goede inspiratie voor ons 150 m2 tellende braakliggende moestuinlandje. Dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het ziet er tof uit! Maar ik had niet anders verwacht van jullie.
    Ik tel af tot april. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook voor mij was het wachten lang. Het ziet er fantastisch uit! Verstuur je ook naar Frankrijk?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb er al iets moois in Femma over geschreven! Ik kijk er megahard naar uit! Ziet er fantastisch uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik weet plots waar ik de inspiratie voor het menu voor ons communie-lente-verjaardagsfeest ga halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goed gedaan meiden echt petje af! Wat is dat mooi geworden... wat een werk.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat ziet er echt fantastisch uit.....wordt er hebberig van. Nu eens een boek waar zowel mama (ikke) als papa vaak in zullen bladeren en lezen! Jammer dat t net niet meer gaat voor vaderdag, wist ik eindelijk eens iets te kopen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat fijn dat ie uit komt binnenkort. Ik kijk er al lang naar uit! Super, wordt smullen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ingrid30.3.14

    Vraag; Heb je vooral/alleen vegetarische recepten opgenomen in het boek of ook vlees/vis?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn allemaal groentegerechten, soms wordt er wel een vlees of vissuggestie gedaan zodat de lezers zelf kunnen variëren/kiezen.

      Verwijderen
  17. Net besteld bij de Standaard.. 'k zal eens aan de deur stoppen om hem te signeren.. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik dacht Mme ZsaZsa die gaat het allemaal veel simpeler uitleggen, dan kan ik als tuinleek misschien ook volgen.Speciaal wat gewacht om een tuinierboek te kopen tot het jouwe uitkwam en oh ik ben zo blij! Ik ga eindelijk aan de slag kunnen in mijn mini-zonovergoten paradijsje. Tnx Kim!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jullie boek wordt net bezorgd, het is echt supermooi! En zo groot, en dik, en met mooie foto's. Hoera!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig boek vanmiddag gekocht in Utrecht. Ik vroeg bij de boekhandel: "Heeft u ook het nieuwe boek van Madame ZsaZsa?" "Nou", zei de verkoopster, "Ik weet niet wat het is, maar dat boek loopt als een trein..." :>) Gefeliciteerd hiermee en dank voor het maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Vraagje: hoe knip je huisjesslakken in twee? ;-) Of doen die geen kwaad? Ik heb ze keihard weggekeild vanmorgen toen ik ze tussen mijn sla zag zitten...

    http://hedwigbogaerts.wordpress.com/2014/04/25/nog-geen-wiskunde/

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een P-R-A-C-H-T-I-G boek heb je gemaakt. Het is zoveel mooier, dikker, leuker en beter dan ik had verwacht. En ik had best al wel hoge verwachtingen...
    Echt een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gisteren je boek vastgenomen in de makro en ik (/het) was meteen verkocht. Je leuke vlotte schrijfstijl maakt het zo moeilijk om het aan de kant te leggen :(

    (het is alleen een beetje slecht ingebonden heb ik, spijtig genoeg te laat, gezien maar daarvoor moet ik uiteraard niet bij jou zijn ;) )

    Doe zo verder!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan het altijd omwisselen tegen een goed exemplaar!
      Kan je er eens een foto van trekken en mij doormailen?
      MmeZsazsa@gmail.com

      Verwijderen
    2. Had je reactie nu pas gezien. Ik neem vanavond een foto ;)
      Ik ben het niet gaan omwisselen omdat de makro die ene dag korting gaf en als je iets wil omwisselen bij makro krijg je dan het betaalde bedrag terug in de vorm van een kredietnota wat dus wil zeggen dat ik mijn 20% korting kwijt geweest zou zijn ;)

      Verwijderen
  24. Gisteren jullie boek gekocht en vandaag stond er al een heerlijke tomatenchutney op tafel. Dit is echt een heel veelzijdig boek, ik 'gebruik' vooral het moestuingedeelte en 't vrouwke het receptenstuk. Goed dat jullie ook aan de bladwijzerlintjes hebben gedacht!

    http://blijentuin.wordpress.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Anoniem29.12.14

    Hallo, het boek lijkt nergens nog te verkrijgen? Is er een herdruk gepland?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wij hadden dit fantastisch boek eerst bij de BIB geleend. Nu hebben we het gekocht! Het is een fantastisch boek & wj hebben er héél véél van geleerd in onze biologische moestuin! Zo bedankt! xxx

    BeantwoordenVerwijderen