Waar is mijn guts, schat?

stempelen En we zijn weer vertrokken!
Leve vroeg op staan, leve op tijd uw bed in, leve turngerief, brooddozen en koekendoosjes bij elkaar zoeken en leve boeken kaften!
Allee neen, dat laatste is niet waar, dat doen ze blijkbaar niet in de school van de kinderen.
Leve de school van de kinderen!

De puber (gisteren nog als De Konging Der Pubers omschreven door Iemand Die Er Verstand Van Heeft) daarentegen had het wel vlaggen, hij doorging gisteren de 5 stappen van het boeken kaften voor pubers.

1. Ah ja, ik heb mijn boeken op school gekregen. (staart voor zich uit naar zijn telefoon)
2. Ja, die moeten gekaft worden, maar wij hebben geen kaftpapier, toch?
3. Hoe, zelf? Ik kan dat toch helemaal niet?
4. Ja er staan filmpjes op internet, maar wij hebben geen plakband, toch??
5. Scheur, kreukel, zucht, plakt zichzelf vast, knipt een vinger af en vraagt uiteindelijk vraagt hulp aan een kleuter.

Maal twaalf.
Gespreid over 5 uur.

Goed, terug over naar de kinderen die nog niet aan het kaften toe zijn.
Omdat helemaal niks doen voor de eerste schooldag toch ook maar vreemd aanvoelde maakte ik naamstempels zodat ik alles met één beweging kon naamtaggen, geen gedoe met instrijklabels en onuitwisbare stiften.
Tenminste, dat had ik gedacht, ik bleek het stempelmaken al snel beu te zijn zodat het maar bij een stempel bleef. Dus nu heb ik een kindje met naamgetagde schrijftjes, brooddoos en turnt-shirt en eentje zonder dat alles.
Tja, zo worden ze wat gehard.

Voor iedereen met meer geduld, een stempelhandleiding!

stempelen

stempelen -Teken met potlood op papier wat er op de stempel moet komen, je kan iets overnemen van internet of een boekje of je kan zelf iets verzinnen.
-Knip de tekening uit en leg het papiertje omgekeerd op een stuk graveerrubber (te koop in elke hobbywinkel). Om de tekening over te brengen op de rubber is het voldoende om met je nagel stevig over de achterkant van het papiertje te wijven.
De tekening staat nu in spiegelbeeld op het rubber.
-Neem de tekening over met balpen zodat ze langer zichtbaar blijft.
-Haal alles waar geen balpen op zit weg met een guts, gutsen worden verkocht in doosjes met verschillende mesjes, test deze eerst even uit zodat je weet hoe je er best mee omgaat.

stempelen -Probeer de stempel uit zodat je kan zien wat er nog weg moet. Je kan blijven rubber weghalen, maar ik vind het wel charmant als je hier en daar nog een restje rubber kan zien.
-Kleef de stempel op iets hards zoals een stukje hout, zo wordt de druk evenwichtiger verdeeld en heb je een mooier resultaat.


Bloggers met het gutsen wat meer in de vingers: Mus en Daan