dinsdag 11 november 2014

De dag dat ik dacht te bevallen

Wij gaan wandelen Die dag die ging gisteren voorbij.
Het leek mij anders wel ideaal, élk jaar kunnen uitslapen de dag na je verjaardag, daar zou ik gelijk voor tekenen.
Maar het mocht niet zijn, de tiende november passeerde.
Geen erg, verjaren op een nationale feestdag is ook leuk, nooit moeten werken op je verjaardag, toppie!

Niet dat ik per se moet bevallen, want de uitgerekende datum ligt ergens later deze week, maar toch, het zou schoon zijn. En handig, want de puber, die was het huis uit.
Laat die ontsluiting maar aanrukken!

Omdat iemand een paar jaar geleden zei dat bewegen tijdens de zwangerschap waarschijnlijk hét geheim moest zijn van haar vlotte bevalling wandel ik elke dag, ook op de dagen dat ik plan te bevallen.


upload Tot groot jolijt van de kinderen die het zo ongeveer keihèt gehad hebben met de dagelijkse wandelbeurt. Uiteraard moeten ze van mij meegaan. Het zal wel zijn, dagelijks bewegen bevalt niet alleen goed maar is belangrijk voor de algehele conditie.
Als compromis mogen ze fietsen, ik slof er dan zo'n honderd meter achteraan.
Ze keren wel geregeld terug.

upload Om mij uit te lachen.

upload Gelukkig is er nog Nelson aka De Meest Enthousiaste Hond van de Lage Landen.

Wij gaan wandelen en Blanche mag mee En ons Blanche. Die wil ook altijd mee.

upload Terug thuisgekomen kook ik voor mezelf iets licht uit mijn nieuwste kookboek.
De kinderen die eten een boterham, ik pick mijn battles, geen ambras maken over eten als er later die dag nog gekookt gaat worden. Dat komt neer op 's middags geen ruzie maken over geroosterde aubergine als er 's avonds nog andere enge groenten op het menu staan.


upload Wanneer de groenten in de oven zitten en de rijst staat te pruttelen smeer ik boterhammen en tegen dat mijn middageten klaar is zijn de boterhammen op en zitten de zonen terug op hun fiets.
In alle rust kunnen eten met al mijn kinderen in de buurt, ik moet er van profiteren!

Goed.
Ondertussen is het kwart na zeven en heb ik nog steeds geen weeën.
Maar zoals je hier kan lezen kan dat allemaal nog in orde komen!

32 opmerkingen:

  1. Hahahaha... Alvast een goede bevalling gewenst ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij de tweede deed ik een trukje, genaamd ricinusolie ..., de derde, die kwam eraan voor ik het door had ;-)
    Komt goed! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ricinusolie, zoals hierboven wordt besproken, moet je niet gaan doen als je nog niet eens overtijd bent... Die baby komt er wel, als hij/zij er klaar voor is!
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb de dagen voor de bevalling frambozenbladthee gebruikt. Hielp ook super! (Of misschien was het toeval)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anoniem11.11.14

    Veel succes gewenst :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hoopte ook op 11-11(-11 dan zelfs nog) het is niet gelukt, mijn pruts wordt vrijdag 3. Veel succes met de bevalling!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mme Zsazsa, ik was zwanger van een tweeling, en elke week was een week extra, dankbaar op ons knieën. We haalden zelfs de magische 37 weken, de gemiddelde bevallingsdatum voor tweelingen. Op 38 weken had ik 1.5 cm ontsluiting. En ik ben uiteindelijk ingeleid op 40 weken en 1 dag. Ik telde dus 3 weken af en was 2 weken lang overtuigd dat de volgende cm elk uur kon aanbreken. En ik beken u: er zijn geen tips. We probeerden ALLES. Maar NIETS werkt. Je wordt er alleen nog zotter van dan aftellen je sowieso al maakt. Toch: succes. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hmmm in tegenstelling tot zwangerschap 1 en 2 beweeg ik hier veel te weinig. Tenzij je uiteraard het achter de kinderen aanrennen, optillen, 80 x het schoolplein over en weer meer rekent, dan komt het misschien best goed. Mocht rug en bekken het nog overleven, zou ik best wat meer mogen doen die laatste weken. Jij alvast succes, komt dichtbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. bij mij alle drie over tijd dus hou de moed erin!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geduld is een schoon deugd hé ...Ik wens je alvast terug een zen bevalling toe .

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach, denk aan de woefkes. Die vinden het alleen maar geweldig, elke extra dag dat ge over tijd gaat zijn ;-). Want wie gaat er na de bevalling nog zoveel met hen wandelen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Na deze post gaat het vast beginnen! Toen ik op het forum meldde dat ik er wel klaar mee was, braken 5 minuten later mijn vliezen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb alle trukskes geprobeerd bij mijn bevallingen en geen enkel hielp. Altijd over de datum en geen klein beetje. Slechts één kwam vroeger en net bij haar had ik gehoopt dat ze nog een paar weken ging blijven zitten omdat mijne man juist zijn been gebroken had toen en niet uit de voeten kon. Ik heb tijdens de bevalling zijne rolstoel het verloskwartier ingeduwd-men dacht dat we verkeerd waren, maar ze kwam echt wel die zondag!! Hij heeft afgezien toen !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik moest 11 dagen extra geduld hebben maar kreeg als beloning onverwacht wel een 11.11.
    11 je. Vandaag werd ze dus drie. Op haar broertje hebben we zelfs 15 dagen gewacht na de uitgerekende datum. Ze kwamen allebei bij volle maan. Toeval of niet? Ik vond die extra wachttijd in elk geval geen probleem. Heb genoten van die dagen om goed uitgerust aan de bevalling te kunnen beginnen.
    Veel krachte gewenst voor het Grote Moment!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Succes alvast met je bevalling!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Succes met de bevalling! Dat kan nu niet meer zo lang duren!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Misschien ben je nu op dit eigenste moment wel een vers geperst boeleke aan het produceren. Ik hoop het voor jou, je lijkt er alleszins klaar voor te zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lol, mijn nr 3 ging 8 dagen overtijd, wat al een verbetering was want nr 2 bleef maar liefst 11 dagen langer zitten. Nr 4 wou ik zo lang mogelijk in mijn buik, maar die hield het na 1 dagje extra al voor bekeken. Er is dus nog hoop :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oooo dat aftellen..pfff praat me er niet van. Alle drie de koters werden geboren met 42 weken op de dag af. Voor alle drie moest ik eigenlijk de volgende ochtend in het ziekenhuis komen voor een inleiding. Kwamen de stinkerds toch nog snachts binnen 2 uurtjes ter wereld (dat dan weer wel). Aan mijn tips heb je dus niets.....

    BeantwoordenVerwijderen
  20. De eerste kwam op de uitgerekende datum, de tweede 3 daagjes te laat, de derde, vierde, vijfde en zesde tot 2 weken te vroeg. Bij de zevende zaten we er dus helemaal klaar voor vanaf week 37! Ze kwam 2 weken geleden ter wereld, met bijna 41 weken! Dat was lang wachten :) Zet hem op. Prachtige, verwachtingsvolle dagen zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hier jammer genoeg wel weeën, alleen 4 maanden te vroeg :-/ Wandelen zit er hier dus niet meer in, alleen maar platliggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Succes met de bevalling en het wachten op de weeën. Hier weer eens te vroeg weeën, deze keer met bijna 36 weken ipv 26. Een week plat en dan mag de kleine wat mij betreft komen. Kijken wie er eerder is ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Weeën opwekken. Neem eens een kijkje op deze site: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwangerschap/85136-weeen-opwekken-zo-doe-je-dat.html.
    Veel succes met de bevalling!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. veel succes met de bevalling

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Succes, mijn vriendin was de 28-10 uitgerekend en beval 10-11 :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Anoniem13.11.14

    De bevalling is hier gepland voor 14.11.2014.
    Veel geluk met jou bevalling !

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ooo, ooh, dat ellendige wachten. Die lege dagen, waarop je achteraf gezien nog zo veel had moeten doen, maar je eigenlijk vooral in wacht-modus staat voor een Groot Gebeuren. Ik wens je een heel goede bevalling en een lief kindje.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh wat is Blanche een snoes! #helemaalfan #woef

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Anoniem13.11.14

    bij mij is t de 11e wel gelukt. na precies 42 weken en een ingebrachte ballon. helaas is t in NL geen nationale feestdag maar genieten doen we ten volste van onze tweede.succes madame!

    BeantwoordenVerwijderen