maandag 15 juni 2015

Het vakantieboek van Mme Zsazsa en Naais

vakantieboek
Elke gelegenheid om met Eva aka Naais samen te werken is er eentje die ik met beide handen grijp.
En als er geen gelegenheid is, dan verzinnen we er eentje.
Dus toen onze almanak af was zochten we naar het volgende project.
Als we nu eens een vakantieboek maken, zo gelijk vroeger, maar dan eentje voor grote mensen zei ik. Oké zei zij.
Ik werk natuurlijk alleen met volgzame mensen samen, dat is meteen duidelijk.

We mailden gelijk de krant: Mogen we een vakantieboek maken, zo gelijk vroeger, maar dan eentje voor grote mensen? Oké, zei de krant.
We werken natuurlijk alleen met leuke kranten samen, dat is meteen duidelijk.

upload
Drie maand later is het af.
Ik tekende kakkerlakken, bijen, wespen, teenslippers, badpakken, snorkels, bruggen, kerken, molens en handleidingen. Eva schreef lijstjes, sterrenkaarten, woordzoekers, uitdagingen en alternatieven voor suffe tv-avonden en kant-en-klare-postkaartzinnen. En samen verzonnen we autospelletjes, recepten, bijzondere vaardigheden om mee uit te pakken op vakantie, 10 excuses om te feesten, 125 anti-verveelideeën voor kinderen en veel veel meer.

Geloof me, dit vakantieboek wil je in huis hebben.
En dat kan!
Volgend weekend -en enkel dan- zit het gratis bij Het Nieuwsblad.
Voor 2 euro 20 haalt u twee maand zomerpret in huis.

Aahhhh, konden we dit maar alle dagen doen.

eva en kim
Gewoon al voor het zicht, man, wat voor een schoon team zijn wij eigenlijk?
Ik weet niet hoe Kaat Pype het voor elkaar kreeg, maar ik heb er al in een eeuwigheid niet meer zo fris en fleurig uitgezien.

53 opmerkingen:

  1. Dan ga ik volgend weekend eens vreemd op krantenvlak, speciaal voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idem! Ik wilde de almanak bij de schoonmoeder onderscheppen maar die bleek zelf plots hevige fan.

      Verwijderen
    2. En wat ik mij afvraag: staat in dat vakantieboek dan ook de ultieme truuk om er gelijk 10 jaar jonger uit te zien - gelijk jullie 2 op die foto?

      Verwijderen
  2. die wil ik hebbe! En idd, wat een mooie foto, die laatste! (over je overige frisheidsgehalte trouwens ook geen slecht woord hoor :))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ooh, dat is onmiddellijk een reden om de krant te gaan halen :)
    ziet er enorm leuk uit!
    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die ga ik dan ook maar eens halen :-) tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! Kan ik die in Nederland ook ergens kopen misschien? Of online bestellen....? Zou tof zijn, t ziet er erg leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan de krant op voorhand bestellen bij je krantenwinkel!

      Verwijderen
    2. Anoniem18.6.15

      Beste Mme,
      Helaas ik heb er de ochtend achteraan gebeld maar ik kan niemand vinden die kan hem bestellen in NL :(
      Komt er nog een ander moment om het vakantieboek te bemachtigen?
      Hartelijke groet

      Verwijderen
    3. Anoniem18.6.15

      Beste Mme en anderen,
      Verder gespeurd en gevonden,
      bij Bruna in Ouddorp kun je bestellen! Wat een service :)

      Verwijderen
  6. Ooooh leuk! Die krant ga ik ook kopen.
    Het zijn allebei mooie foto's hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik schrijf het direct op mijn kalender. Dat gaat nog van pas komen, dat boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En waar halen de nederlanders dat leuks??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan de krant op voorhand bestellen bij je krantenwinkel!

      Verwijderen
  9. Schone foto van jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tof!! Zit 'ie ook bij de verkoop van het het Nieuwsblad in Nederland?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb een abonnement op die krant en dus zit dat leuke boek zaterdag om 6 uur al in mijn brievenbus !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super .....voor een prikje ....dol op de foto

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Supertof! Goei vennootschap, jullie! En wat een prachtfoto van jullie twee!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hahaha!! ik dacht... ik klik eens door op die fotograaf, en dan krijgt het woord frisheid ineens een heel andere dimensie (insert tranenlachende emoticon). Maar ter zake nu: wat een heerlijk boek! Ik hoop dat ik het in Nederland ook kan krijgen bij het Nieuwsblad, en anders ga ik mijn Zeeuws-Vlaamse familie op pad sturen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Normaal zou je het moeten kunnen bestellen!

      Verwijderen
  16. Geweldig! En vooral: bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het is weer bewezen: alle zegen komt uit het zuiden. Hoe kom ik aan dit geweldige boek in Nederland?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan de krant op voorhand bestellen bij je krantenwinkel!

      Verwijderen
  18. Zalige cover, geweldige foot van jullie twee ook. Ik rep me naar de gazettenwinkel dit weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik ga mezelf wat moeten overwinnen, maar bon, ik koop dan toch jullie lievelingskrant. Tenslotte moeten de patattenschillen ergens op en het vuur in de tuin moet ook aangemaakt worden. Het boekje hou ik vast wel bij :) Enne...prachtfoto! Man man toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Kei leuk..jullie zijn super meiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ziet er de maxx uit! En wat een topfoto!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Waar háál je het toch??! Top idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dat is nog eens gaaf! Maar waar scoor ik dat in Nederland?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan de krant op voorhand bestellen bij je krantenwinkel!

      Verwijderen
  24. Ik koop normaal nooit de krant, maar ik ga dan toch voor ene keer een uitzondering maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Al een paar keer gevraagd maar euhhh... in Nederland? Ziet er super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan de krant op voorhand bestellen bij je krantenwinkel!

      Verwijderen
  26. Helena16.6.15

    hopla! ik krijg direct goesting om het kind uit te hangen, hoe cool is dat niet zeg! Merci, en we gaan dat krantje natuurlijk kopen =)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik denk dat ik ook eens uitzonderlijk het Nieuwsblad ga aanschaffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. ooooeeh! Wat ben ik jaloers dat ik niet in Belgie woon! De sneakpreview ziet er echt te gek uit, zal wel complimenten regenen na dit weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan de krant op voorhand bestellen bij je krantenwinkel!

      Verwijderen
  29. En volgend weekend is dus zaterdag 27 juni? Just to be clear...

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Anoniem29.6.15

    hallo,
    ik zie dit jammer genoeg te laat :-(
    kan dit misschien ergens gedownload worden ofzo?
    Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Anoniem3.7.15

    Kan je jullie vakantieboek in Nederland ook in de winkel kopen? Zou er namelijk graag eentje kopen, heerlijk zo'n ouderwets vakantieboek als vroeger.
    Jacolien

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Anoniem26.8.15

    Kunnen we het nu na de vakantie als pdf ergens vinden?

    BeantwoordenVerwijderen