zondag 5 juli 2015

Het Hittegolfkleedje

toni De laatste keer dat ik achter het naaimachien zat is bijna een jaar geleden. Ik maakte dit shirtje een paar dagen voor we naar Frankrijk vertrokken.
Een paar weken daarvoor naaide ik op een middag nog twee zwangerschapsrokjes bij elkaar en dat waren dan zo ongeveer alle gebeurtenissen op naaigebied van het afgelopen jaar.
De keer dat ik daarvoor plaatsnam achter het naammachien kan ik mij zelfs niet meer herinneren.
Het zal een reactie geweest zijn op Allemaal Rokjes , afkicken van weken tot in de late uurtjes zitten te naaien.
En Allemaal Rokjes verscheen in 2012. Ahum.


toni Maar toen!
Toen kwam dit allerdrolligste wezentje erbij, van vrouwelijke makelij dan nog.
Daar gaan kleedjes van komen, werd gefluisterd.
En eindelijk is het zo ver!

Kleedje Het Hittegolfkleedje!
Poepsimpel, keisnel en verder ook niks in zijn eigen.


Kleedje Maar ziet ne keer hoe elegant!

Kleedje Het kind nam uit zichzelf een fotomodellenpose aan.

Kleedje Zij weet natuurlijk niet dat het eigenlijk wat aan de korte kant is en dat we haar luierbroekje zien.

Kleedje Alsof ze dat erg zou vinden.

Kleedje

30 opmerkingen:

  1. Het kon niet uitblijven hé Mme Zsazsa. Zo een vrouwelijk schoon in huis hebben er daar niet voor naaien, dat kon niet. Heel tof jurkje, hopelijk volgen er nog velen en heb je de smaak terug te pakken. Een cutie die Toni.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een zalige jurk. Ik hoop dat de volgende blog de tutorial van dit kleedje wordt. Je dochter straalt er alvast mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Al die tijd wachtte ik geduldig, en verdroeg de moes- en dierentuinperikelen. (Dat laatste is een mopje, voor de duidelijkheid). Maar hoera! Zsazsa terug achter de naaimachine met het prachtigste model ooit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Katrien5.7.15

    Wauw, zo schattig! En wat is jullie dochter een snoepje! �� denk je dat me dit als leek ook zou lukken?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo schoon! We wensten je jaren geleden al kei hard een meisje toe. Maar nu heb je er eentje en zie hoe schoon ze is in een hittegolfkleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schoon kind! (alsof ge dat nog niet wist, haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtig!
    Ik kan een beetje naaien dus met wat uitleg zou het me misschien lukken?!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk :) :) :) Moest er van komen toch! Zo'n tof kleedje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ah, daar zijn de jurkjes! En dat dan gedragen door een prachtkind!
    Ik vind zowel kind als jurk fantastisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo koddig! Kind én kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schattig! Zulke mooi kijkers! En wat een leuk kleedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een dotje. En fijn hé, een dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schattig drolligske :) en ook een mooi jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Erg leuk geworden! Volgens mij is dit een leuk model kleedje voor klein en groot!
    Bedankt voor het delen.
    P.S. Wat een lekker meisje hebben jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Maar serieus, wat een mooi kind is Toni toch! Telkens als ik een foto van haar zie, bedenk ik dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een drollie is dat idd zeg die meid van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een schattig meisje! Logisch, dat je niet veel achter de naaimachine kruipt. Deze tijd komt nooit meer terug, daarcmoet je van genieten.

    Enne, een tip, voor wie ook zo'n jurk wil maken, er staan op het internet diverse tutorials voor pillow case dresses.

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind het meiske mooier dan het jurkje, is dat erg?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo schattig!
    Zowel het kindje als het jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoera, daar komen de naaisels! Alhoewel ik de moestuinverhalen ook zalig vind hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een droppie! Schattige meid zeg! En met haar en al!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Anoniem7.7.15

    die spek armpjes en dan dat snoetje zo kei lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Eeuwen geleden dat ik hier nog eens kwam lezen en ik viel bijna van m'n stoel ! Wat een koddig kind is me dat!!!!
    Proficiat!

    https://instagram.com/prettycoolstufff/?ref=badge

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Kei-leuk kleedje!! Jammerdat ik de post nu pas "ontdek"...

    BeantwoordenVerwijderen