vrijdag 8 januari 2016

Fair wear friday #3



Dit was vorige week vrijdag.
Ik vind, op 1 januari moogt ge u een beetje foempig kleden.
De schuld van de foempigheid ligt volledig in mijn kamp want op zich zijn alle stukken apart best wel te pruimen,
het is gewoon de combinatie die nergens op trekt.
En dan gelijk ik op deze Fair Wear Friday ineens ook nog eens op Joke Schauvliege.
Toch dè foemp.
Joke Schauvliege én Fair in één zin ... 't kan verkeren zou Bredero zeggen.

Goed!
Ik word volledig gekleed door De Kringloopwinkel, truitje van Who's that girl (Who cool is dat?), t-shirt van iets merkloos en een jeans van G-star. Dorien schreef toevallig dit weekend een stuk over jeans voor De Standaard en blijkbaar doet G-star het nog niet zo slecht op milieuvriendelijk gebied. Ze zijn redelijk op weg, maar het kan nog beter.
De baby dan!
Een pakje van Moonkids en slofjes van Bobux, die merken scoren beide zeer goed op de duurzaamheidsmeter, maar dan ... een keischattig tweedehands truitje van Primark! Dat mag hier dus alleen maar omdat het tweedehands is, anders zou ik even geloofwaardig zijn als Joke Schauvliege die ineens minister van milieu zou worden ofzo. Héhé stel je voor!

Fair Wear Friday is een initiatief van Kelly, Leen en Lies.
Deze bloggers doen deze week ook mee:
Margot, Elvis en Durkje.
Doe ook mee en stuur de link van je post naar Lies

10 opmerkingen:

  1. ik zou zo hard op u stemmen voor minister van Leefmilieu!
    gij zou dat goed doen, in tegenstelling tot ons Joke... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe deze week ook mee! Met een bespreking van een winkel (Juttu), niet met een coole tekening van mezelf. Want ook al lijk je op de tekening een beetje op Schauvliege, ik ben stiekem jaloers op mensen die wel tekentalent hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. sinds kort heb ik ook wat 'echte' merkkledij, van de rommelmarkt ofcourse :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem8.1.16

    als ik mag een tip geven als er een oxfam tweedehandswinkel is geef dat dan de voorkeur boven de kringwinkel !!! want ge wilt niet weten hoe die met hun werknemers om gaan en ik kan het weten want ik werk er !! de oxfam daar steun je een goeddoel en ze zijn belangen zo duur niet handtas van N obady 6€!yes groetjes van een vaste lezereres maar deze keer graag zonder mijn naam sorry!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik was ook meer fan van de kringwinkel vroeger dan dat ik er nu fan van ben.
    Ik vind dat ze een beet je té commercieel geworden zijn.
    Ik zal maar zeggen: "ze kennen de prijzen".
    Vroeger vond ik er bijvoorbeeld Tide bestek in de bestekbak voor 0.25 cent. Nu weten ze dat het Tide is en dat er vraag naar is en dus gaat de prijs omhoog en liefst bewaren ze het nog voor de retro-dagen.
    Van kledingmerken weten ze in de winkels waar ik ga gelukkig nog niet teveel. Een Who's that girl en een filou heb ik hier ook al gevonden in super staat.
    Naja, misschien meer frustratie van mezelf dan echt een punt.
    Want ik ben wel helemaal voor recykleren :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha, 'foempig'. Dat woord kende ik nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zoekt op foempig: Foempigen / foemp een modernere versie van dwaas/ gek gedrag als zijnde idioot .
    zoekt op: http://www.jokeschauvliege.be/content/eedaflegging (en stiekem ook nog even Bredero)

    BeantwoordenVerwijderen