Verrassend veggie

La vie est belle
Ge hebt chanse, in de falafels van deze week zitten geen dieren én ook geen oorbellen! Ik heb beide exemplaren nl. terug in de badkamerkast liggen.
Ik werd wel nauwkeurig in de gaten gehouden want oorbellen mogen normaal niet binnen in de keuken van La vie est belle, net zoals normaal geklede mensen.

La vie est belle
Iedereen ziet er daar ongeveer hetzelfde uit, maar dus wel zonder oorbellen.
Om mij de ernst van de situatie te doen inzien vertelden ze het verhaal van een hele bak (en ze hebben daar grote bakken!) groentenprak die moest weggegooid worden omdat iemand een hangertje verloren was. Niet meer terug te vinden natuurlijk.
Je zal maar op een falafel bijten en stikken in een souveniertje van Tenerife. Neen, dat gaan ze daar dus niet voorhebben.
Mijn vader daarentegen, die beet ooit bijna op een koeienoog dat hij tegenkwam in een blikje kornetbief, of het waar is weet ik niet, er doen in onze familie net iets teveel vreemde verhalen de ronde.
Maar de oorbellen dus, ik hield ze koppig aan en keek gewoon star voor mij uit. "Wat zegt ge, ik versta u niet."

La vie est belle
Enfin, allemaal maar om te zeggen dat het er daar een pak professioneler aan toe ging dan ik het mij voorgesteld had.
Vegetarische burgers, bereid met seizoensgroenten die normaal zouden vernietigd worden omdat ze teveel van de norm afwijken om zelfs in biowinkels verkocht te worden... daar stelde ik mij niet meteen haarnetjes, propere nagels en echte arbeidscontracten bij voor.
Ja, ik keek daar wel effe raar van op!

La vie est belle
Enfin, allemaal om te zeggen dat morgen de nieuwe campagne van Bioforum van start gaat, Verrassend Veggie!

Deze keer promoot Bioforum vlees- en zuivelvervangers, zo'n keertje uw vlees of broodbeleg vervangen doet nl. niemand kwaad.
Want wat goed is voor het milieu is zeker niet slecht voor uw kinderen!

Lees ook:
- Meer over biologische veggieproducten
- Zuivelvervangers
- Stem op je favoriete bio veggieproduct en win een heerlijk biopakket

La vie est belle
En bestel voor geen geld een testpakket want wil jij stiekem ook niet zo staan blozen achter een pompoen-notenburger?

Foto's: François De Heel