zaterdag 18 maart 2017

Mme Zsazsa op date, aflevering 1: Tinder

​​​​​Op Tinder
Een jaar ben ik nu alleenstaand of single, het laatste klinkt beter want het eerste klinkt alsof je het heel erg vindt.
Ik vind het niet erg om alleen te zijn, maar ik voel me ook geen single, dat klinkt dan weer alsof ik druk ben met feesten en rond te poepen.
Neen, daar hebben alleenstaanden geen tijd voor, die hebben immers een horde kinderen die tijdig moet gevoed worden.

Dus ik kijk samen met Jef naar Hotel Römantiek ipv met een lief. Bevalt prima.
Maar toen passeerde op Hotel Römantiek Jean, vrijgezel, iets in de 70. Jean zei dat hij tien jaar niet had gedatet omdat hij eerst zijn rommel wou opkuisen en dat dat achteraf gezien maar een stomme gedachte was geweest.
Dat plantte een zaadje.
Aan rommel geen tekort voor het moment, we kunnen wel stellen dat er in mijn rugzak niet alleen luiers zitten maar ook nog een hele hoop lege kauwgomverpakkingen, opgefrommelde rekeningen en helemaal onderaan een geplette banaan.
Ik heb lang gedacht dat ik nog niet terug verliefd mocht worden, eerst dat afwerken, dan dat en vooral die rugzak opgeruimd krijgen.
En toen was er Jean.
(De clou van het verhaal is niet dat ik met de Jean een relatie heb.)
En niet veel daarna was er een vriendin die zich te pletter amuseerde met Tinder.
En toen was er rode wijn ...

Op Tinder
Voor iedereen die net als ik niet meer gedatet heeft sinds het onlinedatetijdperk leg ik effe uit wat Tinder ongeveer is.
Tinder koppelt met je Facebookaccount, maar enkel je voornaam, beroep, leeftijd en gemeenschappelijke kennissen worden weergegeven.
Redelijk safe dus, afhankelijk van hoe eerlijk je bent op Facebook.
Je zoekt wat foto's, geeft wat coördinaten in en dan kan er van start gegaan worden.
Op je scherm komen foto's van mannen die binnen jouw opgegeven vereisten vallen en je hoeft enkel naar rechts of links te swipen, links als het u niet interesseert, rechts als er wel interesse is.
Keioppervlakkig dus, net zoals overal anders ter wereld, ideaal.
Als degene die jij rechts swipete jouw foto ook naar rechts geswipet heeft, dan pas krijg je elkaar te zien.
Waterdicht!
Je kan ook eerst wat meer te zien krijgen door op de foto te klikken en naar onder te scrollen, je krijgt dan extra foto's en wat beknopte informatie.
Geniaal door zijn eenvoud.

Maar dat is buiten mijn vingers gerekend, ik weet niet wat het is maar op een scherm leiden mijn vingers altijd een eigen leven. Ik krijg meestal niet gelezen wat er staat voor mijn vingers al beslist hebben dat het (niet) interessant is, zij kiezen of ik een melding goedkeur en of ik iets download. Mijn vingers zwieren over het scherm zonder dat ik er ook maar iets kan tegenin brengen.
De meeste foto's werden naar links geswipet, en als ik een keer dacht: Ee dit wil ik toch nog eens bekijken, dan hadden mijn vingers meestal al beslist dat het niks werd. Niet alleen knappe mannen verdwenen naar links, maar ook architecten, IT-mannen, advocaten, (tuin)aannemers en alle andere mannen met eigenschappen die hier best van pas zouden kunnen komen.
En die komen dus niet terug...

Koppel die vingers dus met wat glazen wijn en je weet dat er accidenten staan te gebeuren.
Er is nl. nog zoiets als een superlike, wanneer je de foto niet naar links of rechts, maar naar boven swiped krijgt de tegenpartij een melding, of hij je nu goedgekeurd heeft of niet.
Die avond sloot ik af met een superlike naar de man van een overleden kennis.
In plaats van te zeggen dat het om een vergissing ging, zwierde ik de Tinderapp in paniek van mijn telefoon en raakte hem voor de rest van de avond niet meer aan.
Ook de volgende dagen bracht ik Tinderloos door, maar toen ik een opkikker kon gebruiken installeerde ik de app opnieuw (en ik ontdekte dat Tinder een geheugen heeft en alles er gewoon blijft opstaan tot je je afmeldt) en probeerde het nog eens zonder wijn.
Geen avans natuurlijk, mijn vingers hadden het al snel weer te pakken en ik verstuurde al na een kwartier een tweede per-ongelukke-superlike.
Deze keer stuurde ik wel een berichtje, iets hysterisch als: "Oei sorry, dit is per ongeluk, ik wou gewoon effe jouw profiel bekijken en toen stuurde ik een superlike." Gevolgd door: "Allee, ik bedoel dat wel anders dan dat het nu overkomt." En ook nog: "Tja, misschien is dit wel een teken!" En tegen mijn derde gekwek had mijn superlike al geantwoord.
En een kleine week later spraken we af in een Antwerps restaurant.
Maar hoe dat verliep vertel ik wel eens op een andere keer.
Haha, hoe gemeen is dat!?

Eerst wil ik jouw (genante) Tinderverhalen horen!
Voor iets, hoort iets!

28 opmerkingen:

  1. Ik heb mijn lief leren kennen op Twitter :( wel met een eerste conversatie waar ik zei dat hij moest koken voor me, trouwen met me en me bezwangeren. Telt dat ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een half jaar nadat mijne vent mij en onze twee bloedjes van kinderen (insert viool) in de steek liet, schreef ik mij in op Twoo. Na een jaartje daten met allerhande pluimage (echt jong, geen ene vent is hetzelfde, kan er een boek over schrijven, over al die dates), kwam ik eindelijk the luf of mai life tegen. Nu zijn we twee jaar verder en ligt het bewijs van onze liefde in het park enkele meters van mij ;) Veel succes met het daten en vergeet er vooral niet van te genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik denk dat mijn vingers hetzelfde probleem hebben. Genante verhalen, goh, mijn eerste date duurde twintig minuten, inclusief de tijd om aan te schuiven voor koffie. Ik weet nu dat het misschien geen goed idee is om iemand de eerste keer te ontmoeten in mijn pyjama. Ik verschiet telkens ik iemand uit mijn fb-omgeving zie, zeker als die net zijn vakantiefoto's met zijn vrouw heeft gepost en ik heb toch ook al redelijk wat fetisjen leren kennen, zoiets?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve18.3.17

    Ik heb mijn lief leren kennen op Tinder, maar ik moet zeggen, ik heb ook eerste veel naar links geveegd en op moedige momenten veel kikkers gekust voor ik mijn prins tegenkwam. Van horrordates tot leuke babbels, ik kan er een boek over schrijven. Als mijn vrienden op een gezellige avond nog eens goed willen lachen vragen ze mij om nog eens wat Tinderdate verhalen te vertellen. Succes nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijne vent leren kennen op rendezvous.be, haha! Moest er wel eerst wat genante dates voor doorstaan. 'amai gij hebt grote borsten', als openingszin bijvoorbeeld. Maar toen kwam de Jef en ik stootte op onze eerste date mijn glas iced tea over hem uit.En toen vonden we een gemeenschappelijk item: we zwaaiden allebei graag naar koeien als we door weilanden fietsten. Match made in heaven. Succes mme Zsazsa !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha... herkenbaar! Ik had me voorgenomen "a date a week" te gaan doen na in de steek gelaten te zijn. Ik zou elke week gaan bloggen over de Tinderavonturen. Maar bij date #2 kwam ik `M al tegen. We zijn nu anderhalf jaar later en binnenkort gaan we samenwonen. Jeej. Veel plezier met de Tinderapp!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. https://liefdeintijdenvantinder.wordpress.com/2014/10/29/de-wereld-volgens-tinder/

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Anoniem18.3.17

    De app gedownload om na een lange relatie met veel teleurstelling mij toch eens terug open te stellen naar mannen... Had er niets van verwacht :). Enkel wat leuke dates zonder meer... Maar eerste date, goeie date ;)... Twee jaar later huisje, tuintje, kindje :). Maar ben wel veel vreemde mannen tegen gekomen, ook veel getrouwde mannen... Maar daar heb ik gelukkig geen dates aan verspilt ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hi Mme ZsaZsa,

    Uw blog volg ik altijd met interesse en ik ben verbaasd ineens over Tinder en single zijn te lezen. U hebt dat goed verborgen gehouden van uw blog tussen alle moestuin- Toni- en andere verhalenZelf ben ik gelukkig getrouwd (al 21 jaar) en hoop dat ook te blijven. Ik wens u veel succes toe op Tinder of anderszins in de liefde.

    Groetjes,

    Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb niet eens een Ipad of smartphone en ik swipe alleen mijn neus als hij nat is van het niezen, want dit is het seizoen van de hooikoorts; en naar links da's vanzelfsprekend, dan met de knokkels lichtjes rechts en omhoog en als dat nu nog niet voldoende was komt mijn mouw in actie. Dan met wat geluk pas een volgende niesbui na 5 minuutjes, samen met een goeie vloek en de standaard uitdrukking "kutnatuurfrbbblllmmmmmnnnaaahzobeuheueheueheuhikwildoôod"! Verder heb ik heden enkel wat last van vers liefdesverdriet want ik ben zo iemand die het na 40 jaar nog steeds niet geleerd heeft dat het niet écht de bedoeling is om van iemand te houden. 1 slechtgemikte kous naast de wasmand en je mag aan de onthechtingsdetox beginnen. Al moet ik erbij zeggen, bij wijze van spreken dan, en dat het beter is om nu te zwijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lijkt me in eerste instantie toch erg oppervlakkig. Ik wens je in ieder geval veel succes in het vinden van een nieuwe zielsgenoot.
    Leuke foto trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Barbara19.3.17

    Die foto, net Uma thurman! ��

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoe kun jij nu anoniem zijn op Tinder vraag ik me af? Als dat met je naam is? Alléé, niet dat ik het als man erg zou vinden, ik zou wel eens swipen omhoog moest ik u zien passeren maar das een ander verhaal :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vroeg me even af of dit dichterlijke vrijheid was - Mme ZsaZsa alleenstaand en op Tinder - en Mr. ZsaZsa dan? Waar is die ineens gebleven? Maar ik begrijp dat het écht waar is....? In ieder geval: veel succes met je Tinderavonturen - heb ik zelf geen ervaring mee, één keer gereageerd op een ouderwetse contactadvertentie, en dat vond ik avontuur genoeg...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Tinder, ik ken het van me schoonzus. Maar zelf vond ik mijne tijdens mijn stage... Succes met je Tinder avontuur en net als mrs H. te B. vroeg ik me opeens ook even af waar Mr. Dan is.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geen tinder ervaring maar wel met daten via internet en dat duurt intussen al 13 jaar in goede en minder goede dagen. Maar daaruit bestaat het leven nu éénmaal. Succes ermee en neem het niet allemaal te serieus - er zijn er overal(ook bij de andere manieren om een mogelijke partner tegen het lijf te lopen) met 'andere' bedoelingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nouja zeg, een single Madame Zsazsa. Jammer, dat het zo is gelopen. Ik kijk wel stiekem uit naar je verhalen over Tinder en je datingavonturen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. P.S. Mijn relatie stamt nog uit de tijd van het cassettebandje en de vaste telefoon, dus ik kan niets aan je kwijt over Tinder.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wel eum, ik heb mijn lief leren kennen via Tinder, wij hebben net samen een huis gekocht en gaan in juli met onze gezamenlijke vier kinderen samenwonen!
    Om daar te geraken heb ik me wel door chats moeten worstelen waarin ik ineens uitgenodigd werd voor een trio, heb ik een piemel in een te kleine onderbroek zien passeren, gebabbeld met mannen die bij nader inzicht freaks bleken te zijn (als in: ik verkleed mij voor hobby in horror toestanden) en ben ik op date geweest met iemand die loog over zijn leeftijd (46 is geen 30) en iemand die alleen over zijn expat leven kon praten.
    Al bij al had ik redelijk snel door welke mannen ik weg moest swipen, de foto's op het profiel zeggen veel. En zie, ineens kwam daar iemand langs die ik nu doodgraag zie.
    Gewoon voor gaan, bij tinder is het plezant dat het vrijblijvend is (en dan bedoel ik niet de poeperkes), een datingsite was me te serieus.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Weet je dat ik het heel erg voor je vond toen ik las dat het gedaan was met mr. Zsazsa. Raar he, jij kent mij niet en ik ken jou niet, maar omdat ik je nu al zo lang lees, leek het alsof ik een vriendin moest opbeuren. Dus bij deze: veel geluk met je zoektocht naar de nieuwe ware, er zitten echt wel goeikes tussen hoor, je hebt soms alleen wat tijd nodig om ze te vinden (allé, eentje is al genoeg). Geen gênante verhalen vanop tinder, ik leerde mijn man op het werk kennen, wat uiteraard ook wel gênante verhalen opgeleverd heeft :-) Zoals incognito naar Antwerpen gaan samen, uit de auto stappen en voor de parkeermeter betaald was al een collega tegen het lijf lopen.
    Zalig geschreven trouwens, ik voelde me op slag ook nerveus worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. O, even schrikken. Ik heb mijn nieuwe man na drie jaar singleschap ontmoet op een begrafenis. Als je er klaar voor bent, gebeurt het. Liefs voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Anoniem19.3.17

    Zeer herkenbaar, dat van die hotel romantiek, en eerst de rommel etc. Ik dacht precies hetzelfde. Mijn huis is na 3 jaar zo wel ongeveer gerenoveerd, misschien moet ik er ook maar aan beginnen, ipv al dat uitstelgedrag.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ik hoop dat er een fijn vervolg aan komt! Ik wist niet dat je 'single' was geworden (wat logisch is hoor, het zou maar erg zijn als je je hele leven hier zou MOETEn gooien...!) en kan me voorstellen dat dat niet makkelijk was voor jou en jullie allemaal! Veel succes en geluk in elk geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Anoniem20.3.17

    Jij bent de beste. Alles komt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mega grappig om te lezen :D Heel veel succes alvast ;)
    Hier heb ik manlief leren kennen via zijn broer en via FB. Ik fungeerde als blind date voor iemand op een trouwfeest en uiteindelijk ging ik naar huis met een nieuwe 'vriend' op FB (zijn broer had ons voorgesteld via het medium). Weeeeeeeeeken later heb ik hem uit zijn kot gesleurd en meegepakt naar de Gentse Feesten. 10 maand later waren we getrouwd :D In mei is het 7 jaar ;)
    Had ik niet achter zijn botten gezeten, waren we nu waarschijnlijk nog berichtjes aan het sturen via messenger :D

    BeantwoordenVerwijderen
  27. omg! Zoveel positieve Tinder ervaringen hier, toch wel straf hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Anoniem24.3.17

    Na een super lange relatie, een huwelijk en 1 schat van een zoontje smeet ik me ook op Tinder. Ik "praatte" een kleine maand met een heel lieve man. Toen besloten we op date te gaan. Op die plek hielden we vorige lente ons huwelijksfeest... Ik met een dikke buik (nee het was niet van moeten)en nu wonen we in ons huisje met onze bijna 1-jaar oude dochter :)en zoontje...
    Ik heb de liefde op een andere manier leren kennen. Ik weet nu dat ze echt bestaat...

    BeantwoordenVerwijderen