Gnocchi met erwten, spinazie en citroen

gnocchi
Ineens begint de lente dus op de 20ste maart en niet meer op de 21ste zoals toch duidelijk staat aangegeven op de Zsazsalmanak.
Maar goed, iedereen kan zich al eens vergissen, zelfs de weerkundige dienst maakt fouten.

Om het begin van de lente te vieren lanceerde Velt gisteren de Lentekeuken. Het concept? Bereid een feestelijke maaltijd met seizoensgroenten voor familie of vrienden en roep online van de daken #lentekeuken hoe heerlijk zo’n seizoensmaaltijd smaakt.
Daar doen we graag aan mee!
Gisteren was De groene prinses aan de beurt en vandaag is het mijn toer. Toen ik mijn gerecht een paar maand geleden doorgaf had ik wel gedacht dat er al erwten zouden zijn, niet dus. Ziet, zelfs Mme Zsazsa vergist zich al eens!

Dit is een snel gerecht geworden, erwten uit de diepvries (die wel in het juiste seizoen zijn ingevroren *ahum*), gnocchi uit een pakje en citroen uit de koelkast. Hier hoort dus eigenlijk spinazie uit een zak bij, maar er is altijd tijd voor een wandeling naar de serre, zowat de enige plaats waar hongerige kinderen mij gerust laten. (Als ik rap loop en niemand mij heeft zien vertrekken.)

Gnocchi met erwten, spinazie en citroen
Voor 3 personen
- een kopje (diepvries)erwten
- een klein brikje room (200 ml)
- 1 teentje knoflook, gesnipperd en geplet
- een vergiet spinazie
- de zeste en het sap van 1 citroen
- een pakje gnocchi van 500 gr, bv van DeLallo
- parmezaan
- olijfolie, zout en zwarte peper

1. Zet een grote pot met gezouten water op het vuur zodat je de gnocchi kan koken wanneer je de saus maakt.
2. Neem een pan waar meteen ook de gnocchi in past en zet op een laag vuurtje, roerbak de spinazie met wat olijfolie en de knoflook tot hij begint te slinken. Doe er dan de room, erwten, look, zout, citroenzeste en zwarte peper bij en laat alles een paar minuten sudderen. Haal het deksel van de pan en roer het citroensap door de room. Zet de pan aan de kant.
3. Giet de gnocchi af en bewaar wat van het kookwater. Kap de gnocci bij de spinazie met room en voeg een paar eetlepels van het kookvocht toe. Roer tot alles mooi gemengd is, rasp er wat parmezaan over en zet op tafel.