Klein geluk #1

Untitled

Soms weet je het al nog voor je één oog open doet. Een vaag gevoel van ongelukkigheid, onbestemd ongeluk, want hoewel er het afgelopen jaar genoeg gebeurd is om met een klein beetje peinzen zo een reden voor bestemd ongeluk op te roepen, heb ik ook nog eens last van zoiets als onbestemd ongeluk.
Zoals iemand die ergens af gevallen is, heel traag, teen per teen, vinger per vinger, tand voor tand afgaat om te voelen of er iets gebroken is, zo ga ik dan alles af. Ben ik een rekening vergeten te betalen? Heb ik ruzie met iemand? Heb ik een zwemzak vergeten te maken? Krijg ik mijn werk wel allemaal gepland? Heb ik nog wel werk genoeg? Heb ik mijn kinderen te kort gedaan? Mijn Lief? Ben ik een afspraak vergeten? Heb ik een afspraak waar ik niet naar uit kijk? IN GODSNAAM, WAT IS ER???
Maar nadat ik alles ben afgegaan en het precies nergens echt pijn doet kan ik de beginnende zelfmoordneiging vaak toedekken met geruststellende woordjes en het voornemen om vervelend werk wat voor me uit te schuiven.
Maar wat er nog erger is dan een zelfmoordneiging door de week is een zelfmoordneiging in het weekend, zo stond ik twee weekends geleden bijna te huilen in de Vatana (zo'n winkels vind ik sowieso al om te bleiten) omdat ik niks vond voor de Sint. Een hele winkel vol met alleen maar dure roze plastieke brol*. Ik was nog net niet aan het stampvoeten. Neen, daar was ik te triestig voor.
Datzelfde weekend ben ik nog drie keer beginnen huilen, waarvan één keer omdat ik verse croissants wou ipv boterhammen van de dag voordien.
Maandagochtend werd ik ongesteld.
Tja, toen was het weer allemaal duidelijk natuurlijk.

PMS is a bitch.

klein geluk

Bon, deze inleiding om toch maar even te laten zien dat ik ook met zware tegenslagen te maken krijg.
Maar daar gaan we het nu niet langer over hebben!
Waaaant Life doesn't have to be perfect to be wonderful! AHA.
En daarom deel ik vanaf nu wekelijks mijn momenten van klein geluk met jullie en ik stel voor dat jullie hetzelfde doen want Enjoy the little things en al.

START
1. Samen slapen! Ow wat is dat leuk en dan nog tegen elkaar en al. Ik hoorde vorige week nog dat uit de een of andere studie was gebleken dat koppels die tegen elkaar slapen vaak een betere relatie hebben dan andere. Tja, dacht ik. Daar moet ge nu niet voor gestudeerd hebben hé.
Nog even een kleine vermelding voor Mijn Lief die uiteraard veel meer is dan wat klein geluk, eerder moeiteloos geluk ofzo, geluk waar niemand moeite voor moet doen buiten er gewoon zijn. Ofzo hé. Vergeef mij mijn gezwijmel.
Bon, next.
2. Boeken! En koffie! En ik ben de dag nadat de Zsazsalamanak in druk was en ik eindelijk tijd had om mijn nieuwe boeken te bekijken ook nog koffiekoeken wezen halen nadat ik de kinderen naar school had gedaan. Boeken, koffie en koffiekoeken. Za-lig.
3. Lekkere honden en dikke truien (ook een remedie tegen PMS)
4. Eindelijk tijd hebben om te strijken en dat doen met de kinderen rond mij en een gezellig programma op tv.
Ik heb trouwens een geniaal systeem voor mensen met te weinig tijd en goesting om de strijk te doen, u kan het hier aanschouwen! Elk gezinslid heeft zijn eigen wasmand en er is er nog eentje extra voor de sokken en het ondergoed en eventueel de handdoeken. Toch zeker vijf minuten uitgespaard wanneer dat ene kind per se die broek wilt.
En ook nog! Vanalles, maar omdat ik er geen foto van getrokken heb ben ik het vergeten.

Voila, tot volgende week!

* De Sint ging trouwens de dag erna gewoon naar de Hema en Ikea voor wat gezellig houten speelgoed.