Moestuin 3.0

Moestuin 3.0
Wel, dat is een beeld dat jullie hier de laatste tijd niet veel meer hebben gezien hé?
Ik eigenlijk ook niet...
Het zit namelijk zo, ik verzwijg al maandenlang iets voor jullie.
Mijn. Moestuin. Is. Naar. De. Knoppen.
Gelijk in: COMPLEET naar de knoppen.
Om een lang verhaal kort te maken vijf kernwoorden: Onkruid. Boek. Onkruider. Verliefd. Onkruidst.

Moestuin 3.0
Kunt ge u dit nog herinneren?
Hoe schoon die achtertuin van mij ooit was?

Moestuin 3.0 Wel, hij ziet er nu zo uit.
Leeg, maar wel onkruidvrij!
Dat komt natuurlijk niet zomaar. Daar hebben er twee heel hard hun best voor gedaan.

Moestuin 3.0 Moestuin 3.0
Dagen en dagen hebben Molly en Joris gewroet om de grond los te maken en alle onkruiden op te eten. Tabula Rasa!
Nadien moest ik juist nog efkes harken om straks weer met een propere lei te beginnen.

Moestuin 3.0 Moestuin 3.0
Het harde werken werd ondertussen beloond met een lekker weldadig badje.

Moestuin 3.0
Helaas ende spijtig genoeg is het iets anders gegaan. Er kwamen sterke mannen en zware motoren aan te pas en al een chanse dat ik nog altijd verliefd ben want anders had er van mijn moestuinidylle niet veel overgeschoten.
Heel de moestuin werd platgefreesd.

Moestuin 3.0 Van rechts naar links.

Moestuin 3.0 En ook nog eens van links naar rechts.

Moestuin 3.0 Dat ziet er goed uit zei Molly en ze stoof de keuken in.

Moestuinman
Daar kwam ik pas veel later achter, want ik was druk bezig om naar deze rug te kijken.
Man man, daar zou ik wel elke dag mee kunnen vullen...
Goed, wat nog?!

Moestuin 3.0
We trokken (naar gevoel) zes kilometer worteldoek van onder (effenaf nagemeten) zestien ton houtschors en kwamen zo bij wat bijzonderheden uit.
1. Er speelt zich blijkbaar een heel leven af onder worteldoek, niet alleen tieren alle wortelonkruiden welig verder, ook de (naar ik vermoed) woelmuisjes waren erg gelukkig onder plastiek.
2. Naaktslakken leven vredig samen met (naar ik vermoed) woelmuisjes, getuige de witte slakkeneitjes bovenaan de foto.

Moestuin 3.0 3. Iets of iemand heeft Blanche opgegeten.





(Ruimte voor gebed)
Untitled
Dus. Nu hebben wij nu geen moestuin meer en voel ik mij elke keer ik kook vreselijk ontheemd.
Ook de Nelson vind het keierg voor mij.


moestuin 3.0
Maar, langs de andere kant zijn er nu weer zoveel mogelijkheiden!
Pinteresttime!
Oh, how I love Pinterest om plannen te maken!


Moestuin 3.0
Dus elk vrij moment haal ik nu mijn papieren boven om aan Het Moestuinplan 3.0 te werken.


Untitled En ja, je ziet het goed. Weg slingerende paadjes, weg mooie ronde perken, weg frullekes en tierlantijntjes, weg romantiek...
Terug naar Recht op Recht gelijk moestuin 1.0. Niet omdat dat beter is, maar vanwege compromissen.
Maar daar vertel ik u later wel wat meer over.