zaterdag 20 september 2008

Den dino is terug

dinodrie.jpg1. vanachteren, 2. vanbinnen, 3. vanopzij
Een jaarlijks wederkerend feit, het draken- of dinojasje, dit jaar weer in het groen want die kleur vond ik eigenlijk toch beter dan het bordeaux van begin dit jaar. Deze keer is het een jas ipv een trui en ik vind het toch weer zo geweldig. Jef gelukkig ook, want hij zit sinds deze schoenen in een I love Dino-fase.
Image Hosted by ImageShack.us
Maar allee, het jasje dus, een jasje ipv een trui want dat is toch wat handiger, anders moest ik die kop er altijd zo inproppen omdat ik dat gat altijd zo klein maak. Het gat groter maken was geen optie want dat vind ik er zo keelontstekerig uit zien. Een jas dus, zoals ik al zei. Het nadeel van een jas is dat je constant geconfronteerd wordt met die lelijke naden die in een trui toch verstopt blijven, ik dacht het eerst zo nog te laten maar heb dan toch maar een voering voorzien. En omdat ik in een vree actieve periode zit heb ik de voering maar meteen voorzien van een dinozeefdrukje.
Toch plezant hé zowat bricoleren.

Edit: De dino op de voering is een tekenplaat.

17 opmerkingen:

  1. Waw!

    Mijn zoon (2j) zit hier naast me en zag de dino-jas....
    Wil hij er toch ook niet zo eentje zeker....
    Aiai, dat komt niet goed vrees ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben dan wel 10 keer zo oud als Jefke, maar ik wil ook een Dino-jas.
    Nèh, en daarmee uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Héél leuke trui. Indien je een jasje wil maken en die lelijke naden wil verbergen, kan je die altijd afwerken met biais-lint (in een leuk kleurtje).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt weer wel prachtig gewoon...hopelijk kan ik tegen dat mijn zoontje zo oud is, ook zoiets maken...' t zal zeker niet de eerste keer zijn dat ge 't hoort maar de Jef heeft toch wel chance met zo'n creatieve mama hé. Nog over 't courgette-cakerecept; is het toch wat anders dan jouw recept(buiten de chocolade?). De tweede dag smaakt de cake nog beter; het is toch wel iets anders dan gewone cake,maar niets laat vermoeden dat het geheime ingredient courgette is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eigenwys, ge hebt gelijk, maar er zitten ook nepen in en dat is moeilijker weg te werken en een voering is wel het keurigst natuurlijk. Niet dat het altijd keurig moet zijn.

    Tine, jaja, de cake is heel anders, ik ga hem eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. WOOW, dit is echt fantastisch

    BeantwoordenVerwijderen
  7. welwel22.9.08

    Lezen jullie dan ook regelmatig Draakje van Riske Lemmens ?? Leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuke jas. Jef is waarschijnlijk de populairste vent op de speelplaats!?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat truienprobleem kennen we hier ook.
    De jas is weer geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. "beestige" schoenen, wat, hoe, waar?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lien, dat zijn Trippen, als je op de foto klikt kom je op hun site.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mevrouw Zsazsa, ik wou ook nog even zeggen dat ik je getagd heb en dat je nu opgescheept zit met een blogopdracht. Als je die niet negeert, tenminste :o).

    BeantwoordenVerwijderen
  13. mm, duitse schoenen, ik herinner me een post over een lelijke duitse draagdoek, en de duitse economie. Alleen een onvrije ziel verandert nooit van principes, hé ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Sjjj Lien, ik draag ook Birckenstocks en dat klinkt ook verdacht in de oren.

    Merci Janina, effenaf Merci! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. mamavanhelder26.9.08

    Wegens moederschapsbescherming opnieuw een jaartje thuis en dankzij jouw super-blog opnieuw gebeten door de knutsel-frutsel microbe!
    Mag ik zo vrij zijn te vragen waar jij jouw fantastische stofjes en fleecejes op de kop tikt?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De nieuwe stof koop ik meestal op stoffenmarkten in Nederland, maar ik koop veel stof tweedehands op rommelmarkten en in kringloopwinkels.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Die is mooi gemaakt!
    Hopelijk heb je wel een tamme dino, want als ik zo de films eens bekijk ...

    BeantwoordenVerwijderen