vrijdag 7 november 2008

Eén warme olifant voor mij.

Olifant
Ik ga elke avond naar bed met Mr Zsazsa en een granenkussen.
Moest ik nu mijn voeten mogen vlijen tussen die van Mr Zsazsa zou ik monogaam zijn, maar helaas is hij onvermurwbaar en moet ik er een kussentje bijnemen want Mr Zsazsa houdt niet van koude voeten.
Omdat een kussen maar een kussen is wou ik voor Jef iets anders en vroeg hem wat voor een kussen hij graag zou hebben, een "oliplant" antwoordde hij, en zo geschiedde.
Kat
Maar toen wou hij ook nog een kat en een koe en een uil.
GranenkussentjesBij de kat was mijn goesting al op, dus toen ik iemand beloofde om kussentjes op te sturen voor haar twee kindjes schakelde ik terug over op het degelijke vierkant.
Maar hey, je weet wat ze zeggen van een gekregen vierkant.

13 opmerkingen:

  1. Superleuk, zo'n olifant in bed.
    Maar wat ik me al jaren afvraag: hoeveel meter rode stof met witte bolletjes heb jij? Ik vind dat echt een supermooi stofke en ik zie dat overal terug komen (rokje, placemats, kat, ...)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. supertof! ik heb net stofjes besteld bij www.stoffenkraam.nl trouwens en die bolletjesstof kostte daar maar 2,50 euro per meter... woensdag besteld en gisteren al geleverd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat van die koude voeten en de Mr. die daar niet tegen kunnen is zo herkenbaar...De kussentjes zijn heel mooi...Ik heb een kersepit maar die blijven niet zo warm zeker als granenkussentjes? Hoe warm jij ze op? En op welke temperatuur en hoelang mogen deze in een oven?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gebruik je voor de vulling? Kersenpitten?

    Christien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tine en Famke als je op de link in de tekst klikt dan krijg je al de informatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel mooie oliplant, prachtig hoe je de oortjes hebt afgewerkt..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooh, mijn excuus....haastige spoed...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gekregen vierkanten zeggen geen miauw!
    Wat ben je toch speels met de naaimachine! Ik krijg het ding nooit vlot aan de praat, steeds gaat er wel iets mis. En dank om ik hier nog eens eventjes kijken hoe het wel moet :)
    Mieauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik blijf ze geweldig vinden.
    bravo Mme Zsazsa.
    en inderdaad, kersenpittkes zijn zo hard en bollelig he.
    ik ga het ook eens proberen, al zie ik er geen begin of eind aan om zoiets proper af te werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb onlangs granensloefen gekocht: niet om mee rond te lopen, maar om lekker gezellig mee in de zetel of in bed te zitten/liggen. Ook zeer faan. Maar niet zo mooi als de oliplant.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beste Mme Zsazsa,
    sinds ik je blog ontdekte, gaat er een nieuwe creatievere wereld voor me open. Alle inspiraties zijn immers welkom om ook iets te maken! Je creaties strálen en de uitleg en tips die je geeft zijn erg aanmoedigend.
    De olifant en poes zou ik graag willen namaken (evenals de dinowant en -trui).
    Heb je de tekening van deze twee granenkussentjes nog ergens liggen om te delen?
    Het zou me enorm verblijden.
    Evenals wat uitleg over de dinotrui...
    Alvast bedankt!
    Groetjes,
    Vera

    BeantwoordenVerwijderen