vrijdag 24 juli 2009

Vakantietas voor Katie

Kleurige tas, 34 weken zwanger
"Precies een tas gemaakt van een zieke Smurf, whoeha" Zo sprak de Huismoeder terwijl ik eerder aan 'fleurig" en "zomers" dacht.
Nu ja, ik moet er toch niet mee rondlopen, whoeha.
Die eer valt Katie te beurt, ik smeekte haar om een truitje te breien en ik ruil deed ik wat ze maar wou. Ze wou een grote tas voor op vakantie in vrolijke kleurtjes met een voorkeur voor blauw.
Ik tekende tot ik content was, zocht stofjes, bijpassend lint en wat knoopjes. Het werd dit en naar het schijnt is ze er tevreden mee.

Tas
Ik ben anders wel helemaal tevreden met het patroon, wat je niet ziet op de bovenste foto is dat er grote plooien inzitten, die de tas ruimer maken.

BinnenkantDe tas sluit met een magneet en heeft binnenin een zakje voor kleine spulletjes.
Ipv een labeltje gebruikte ik mijn stempel rechtstreeks op de stof.

extraatjes
Om haar helemaal gunstig te stemmen deed ik er nog een zakdoekenzakske en een euhm gewoon zakske bij en nu gaat ze nog een bijpassend mutsje breien, whoeha!
Eindelijk een oplossing voor mijn breiprobleem.

25 opmerkingen:

  1. Ik vind ze super! Echt zomers!

    (dat was dan alleszins ne zieke smurf met een schoon jacquet en een frisse broek)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook fan! Leuk, zo wat middeleeuwse ruilhandel. Wat mij betreft kan ze zo de winkel in! (Wat, zo zie ik op Katies blog, zeker ook geldt voor het ruilwaar.)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zalig ruilhandel! Ik wou ook vorig jaar een paar gebreide sokken en heb toen geruild voor een handgemaakte pop. Ik kreeg nadien voor IEDEREEN een paar gebreide sokken opgestuurd!!! De voeten van mijn kinders zijn ondertussen wat gegroeid, misschien moet ik nog eens een pop maken voor die lieve zweedse madam?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. trouwens, heeft uw zoon geen pop nodig om te oefenen voor zijn komende broer of zus, hm hm? Ik daarentegen kan best een tas gebruiken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anoniem25.7.09

    en als ik een speelkleed maak voor je nieuwe of oude kind, wat krijg ik dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind 'm ook leuk, evenals je buik ;)
    Trouwens, is Katie niet een leuke meisjesnaam?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De tas is al goed in gebruik, evenals het papierenzakdoekenzakske en het tasje met rits. Straks kan de tas gespot worden in Leuven als ik soldekes ga doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. LOL, ik wil met iedereen wel ruilen, ik maak alleen geen drakentruien en broekjes wegens al teveel gemaakt.
    Vraag maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het ook een vrolijk zakske!
    En een hele dikke buik :o).

    Ik wil ook wel ruilen, maar ik moet toch eerst eens goed nadenken over wat ik zelf eigenlijk te bieden heb :o).

    BeantwoordenVerwijderen
  10. IK heb veel pruimen om te ruilen. Geldt dat ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Anoniem26.7.09

    perfect, ik begin meteen aan het kleed
    verras me maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, vrolijk, vooral die knopen zijn superleuk erop!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Frisse tas!
    En wat een leuk idee, dat ruilen. Ik wil altijd meedoen...

    www.minini.be

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Euhm...Een schoon ontwerp voor een eigen website of geboortekaartje? Met een geweldig toffe tekst, volledig gecopywrited volgens de regels van de kunst? Eh? Eh? (Erg hé, dat is dus alles wat ik kan aanbieden...). Ahja: dikke wintersjaals breien. Dat kan ik ook, kijk maar: http://www.flickr.com/photos/misspuntkomma/2359287950/in/set-72157602250477361/

    BeantwoordenVerwijderen
  15. sodade26.7.09

    ik kan niks geven.
    ik wil ook niets krijgen.
    Je schrijft soms erg zuiver, zoals in de vorige, waar je het hebt over met je handen door een tomatenplant gaan... Dat mensen dat echt eens moeten doen.
    Dat is mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De tas is prachtig!!
    hoe gaat het met den buik??

    (foto) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Schoon, als dit een tas is voor een zieke smurf dan wil ik een zieke smurf zijn. Wat ik in aanbieding heb als ruilmiddel? Een mismaakte poezenmand voor uwe Karel misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. leuk!!
    moest je nog 's zin hebben in een ruil, laat maar weten! Wat op m'n blog staat is in de aanbieding ...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mme Zsazsa: je kan gewoon een eigen ruilcentrum beginnen! Doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie tas! Mijn creativiteit uit zich in taal (dmv gedichten) of in muziek. Niet echt iets wat ik je aan kan bieden om te ruilen. Wel heb ik binnenkort groentezaden. Is dit wat: biologische zaden met eigengemaakte zaailabels...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat ruilen betreft ben ik bij een LETS-vereninging. Dingen doen voor elkaar, heet dat daar dan. Dan vraagt iemand 'kan er iemand een tas maken', en voila, daar ga je! Je krijgt dan een virtuele munt die je weer kan gebruiken om een ander iets te laten doen voor je, ja ook de afwas. www.letsvlaanderen.be

    BeantwoordenVerwijderen
  22. je ziet er trouwens verdomd goed uit! Daar zou ik nu voor tekenen zie..

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik zal zingen aan uw kraambed en jij mag dan vies kijken naar mij en zo'n tas over mijn kop trekken. Goeie deal!

    Krijgt ze er eigenlijk een slaapzak in? 'Groot' is subjectief.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ik zit ook vollop in de sjakossen met kerstmis in gedachten. Gaat vlot en rap vooruit, zoveel voldoening!
    Maar er moeten dus ook magneetjes in en ik zie hier dat jij die verstopt hebt! Wat een goed idee! Hoe heb je dat gedaan? Zijn het ingenaaide magneetjes? Of zo van die magneten die met pinnekes enz...geweetwel...ik wil gewoon graag gesukkel zoals met drukknopen ;-) vermijden!

    BeantwoordenVerwijderen