maandag 10 augustus 2009

En toen ...

Bijna 38 weken
En toen was ik ineens hoogzwanger en zeiden mensen dingen als "Wow dat is voor morgen zeker" en "Amai alles naar vanvoor, dan is het een meisje" of "Zoooo, puntige buik hé dan is het een jongen" en een hele leuke was "Goh, langs achter kan je niet zien dat je zwanger bent". Die laatste is trouwens echt waar!
Maar dat dacht ik vorige keer ook en toen kwam ik euheum zo'n 30 kilo bij waarvan er zeker 15 in mijn onderkin zaten, enfin, bij 26 kilo extra stopte ik met mezelf te wegen en toen moest ik nog wel efkes. Of stopte ik met mezelf te wegen omdat ik de weegschaal niet meer kon zien, ik heb het verdrongen.
Deze keer heb ik OPGELET, maar één warme maaltijd per dag en niet per se elke avond een coupe bananensplit met slagroom en 's morgens eens iets anders dan drie chocoladebroodjes met schijfjes banaan en van die dingen, en blijkbaar helpt het wel, want nu kom ik (net) nog niet aan de helft, hopelijk zegt het ook iets over het geboortegewicht van de baby want van Jef had ik toch efkes mijn bekomst.
Alles onder de 4,200 kg is goed, en dat mag dan gi-gan-tisch lijken, volgens de gerenomeerde Dr Cha'ban waar ik voor de show ook maar eens op consultatie ging gaat dat allemaal geen problemen geven gezien de 5 kilo van Jef, wat de Huismoeder dan weer de uitspraak ontlokte "Dus volgens hem is het daar vanonder de Kennedytunnel, tof!".
Merci Huismoeder, zo had ik het nog niet bekeken.

Ondertussen ben ik al weken frambozenbladthee aan het drinken, zwem/hang ik elke dag een uur in het zwembad want een sportieve vrouw bevalt gemakkelijk én elke dag weken zou helpen om niet in te scheuren volgens een andere vroedvrouwenvolkswijsheid.
Nog andere wijsheden te delen?

48 opmerkingen:

  1. Wijsheden kan ik uiteraard niet geven, maar ik kan wel zeggen dat je erg mooi zwanger bent!

    En wat is de huisvrouw toch fijnbesnaard :o).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat grappig, ik ken Chaban, haha..
    De leukerd! Volgens mij heeft ie ook eens een interview met de Flair gehad- toen ik die nog las ;)
    Succes met de laatste weekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ananas zou naar't schijnt ook weeën opwekken...en met deze zomerse dagen is 't nog lekker ook!

    Je bent inderdaad prachtig zwanger...hoe lang nog te gaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. MOOI!!!
    Ik had ook zo'n modelletje buik ;)
    SUC6!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi zwanger!Geniet van de laatste weken en succes met de bevalling!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sterk, die foto; een uitstraling om 'u' tegen te zeggen en nee, geen wijsheden van dees vroedvrouw, blijf je lieve zelf, je bent fantastisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Was Jef echt 5 kg??? Echt??? Hellup!!!

    Enfin, ken je de perineumolie van Weleda? Mij heeft het niet geholpen maar ge weet nooit hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zie je er prachtig uit. Geniet nog even. En wat betreft het gewicht...
    onze dochter was ook 4620 gram!! Dat was even schrikken, en onze zoon was maar 3660 gram, dus het hoeft niet zo te zijn dat een tweede kindje ook zo zwaar zal zijn.
    Het komt best goed allemaal.
    We kijken uit naar het bericht dat de kleine Zsazsa er is.

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  9. je ziet er fantastisch uit...

    http://www.centrale.nl/baby/
    kijk daar eens naar en wat wordt het dan volgens de chinees??ik ben benieuwd bij mij klopte het wel..

    geniet van je laatste lootjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ziet er goed uit. Mocht het u tijdens de geboorte tegenvallen dan stopt ge het gewoon hé en stapt ge het af. Succes! (het is een meisje ik ben zeker)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat ziet er goed uit. Mocht het u tijdens de geboorte tegenvallen dan stopt ge het gewoon hé en stapt ge het af. Succes! (het is een meisje ik ben zeker)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. amai zsazsa
    ik teken ervoor om binnen 6 maanden er ook zo uit te zien.Die bevalling wordt een makkie in vergelijking met de eerste, neem dat maar van me aan.
    ah , en Cha'ban, das dan in de regio!
    ik duim mee,en kom elke dag eens kijken voor nieuws!
    groetjes
    toon

    BeantwoordenVerwijderen
  13. mooi, inderdaad! En wat ben je plots positief geworden!! Dat is echt al het halve werk, houden zo

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik kan je deze wijsheid geven dat alles wat ze als wijsheid vertellen niet klopt, geen ananas, geen hobbelige wegen, geen 'van-jetje-geven-met-je-man' ...
    Gewoon heeeel erg profiteren nu nog van je zwangere status! Veel in stad rondparaderen en je laten complimenteren en deuren laten openhouden en 'ga jij maar even zitten, ik haal wel een glaasje water voor jou' jaja, gewoon profiteren, das zo heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb de post drie keer opnieuw gelezen. 5 kilogram?! Echt?! Die tweede kleine gaat daar toch gewoon uitvallen, dan?! Enfin, qua goede raad kan ik "Mama Mia" aanraden. De film, dus. Bij mij zijn daarmee de weeën begonnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. zo'n buikje wil ik ook wel bij de volgende...
    ik was de vorige keer 22 kg bijgekomen en dat zat echt overal, tel daarbij een strandbal voor je lijf want zo droeg ik en ik zag er lekker michelin uit hihi...
    hopelijk slaag ik er volgende keer ook in dat gewicht binnen de perken te houden... (alleen was het hoofdzakelijk vocht daar kan je niet veel aan doen)
    enne die chinese tabel klopte bij mijn vorige ook...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Even langs de osteopaat om je bekken volledig recht te laten zetten?
    Mijn eerste bevalling: 36 uren
    Mijn tweede bevalling (waar 3 weken ervoor aan mijn bekken was gesleurd door een osteopaat): 4 uren.

    En voor de rest; doet da goe ;o). En geniet nog van die bolle buik!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wijsheid van Weleda, ze hebben een olie voor daarbeneden. Helpt ook. Een vriendin van een buurvrouw haar dochter...vertelde me het :) Zwem ze! Je ziet er superzwanger uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. maar wat zie je er goed uit!
    ik sluit me aan bij vermiljoen en tante hilde, wat betreft het profiteren dan toch, want de nacht nadat de vroedvrouw aan mijn voeten geprutst had en ik mijn man , kreeg ik weeën
    ik wens je een vlotte en mooie bevalling en prachtige eerste momenten met het kindje!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi buikje hoor! Je straalt ook helemaal! Helemaal zoals het hoort! Ik hoop er ook (ooit) zo te mogen uitzien...
    En al die wijsheden, das voor niets nodig! Je weet hoe het moet, dus da komt allemaal wel in orde!
    Geniet er nog wat van!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik vind het zelf al spannend, en ik ben is benieuwd of het een meisje of jongen is, en wat de naam is ... en wat het geboortegewicht is begin ik nu ook spannend te vinden.
    Doet dat nog goed en niet vergeten genieten (want met twee is 't schoon leven gedaan :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  22. monique11.8.09

    Mme: prachtig. Kindje komt als het tijd is. Ik denk ook een meisje en ik ben superbenieuwd naar de naam. En naar het gewicht :) Zet 'm op!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. prachtig gewoon! en dan heb ik het over de foto, de buik, de positieve ingesteldheid, het feit dat je zo sportief blijft en je hebt kunnen inhouden. Goed gedaan. Die bevalling, dat wordt een fluitje van een cent. Althans, dat hoop ik heel hard voor jullie. Veel succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik ben bij Cha'ban bevallen en toen ik 40 weken was heeft hij mij Ricinusolie voorgeschreven, is een oud vroedvrouwen middeltje dat je darmen in werking zet en als het tijd is voor de baby, dan zet die ook je baarmoeder in werking. Ik heb het ingenomen en een dag later was hij er (24 juni 2009). Zorg wel dat je niet te ver van het toilet verwijderd bent. Het is vrij te verkrijgen bij de apotheek. En als het niet heeft geholpen dan ben je toch alvast lekker ontlast...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ooohh, maar ik wil nog helemaal niet bevallen hoor, dus ananas en ricinusolie en al die tips ga ik nog laten voor wat ze zijn.
    Vorige keer ben ik keurig op tijd bevallen, ik reken daar nu ook op, lijkt me makkelijk zo'n weekje voor het school weer begint en nu dan nog wat rust.

    De olie voor beneden heb ik, maar ik ben er nog niet me gestart, bij Jef heb ik dat wel trouw gedaan en dus niet gescheurd, maar dat heeft meer te maken met het uren zitten weken tijdens de weeën denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Nog een waarheid, bij ons zeggen ze: "Een meisje gaat met de schoonheid van de mama lopen." Als je dus mooi zwanger bent, er stralend uitziet (en dat is duidelijk het geval) zou het een jongen zijn. Geloven wie geloven wil...
    Heb je zelf één of ander intuïtief vermoeden?
    Geniet nog van die 2 weekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Schoon zwanger indd! ik hoop dat ze dat van mij binnen 10 weken ook nog gaan zeggen (al hoor ik al ongeveer een maand dat ik precies alle dagen ga bevallen)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat schrijf je toch heerlijk grappig. En je ziet er inderdaad stralend uit. Sterkte met de laatste loodjes. Enne.. qua tips kan ik je niet echt helpen ook. Ondanks drie kleintjes voel ik me nog steeds een groentje op dat vlak. Ga je thuis bevallen, of doen ze dat niet daar bij jou? Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prachtig mooie buik.....aarrrggghhhhh 'k krijg heimwee!!!

    Veel succes met de laatste loodjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Leuker om bij te houden dan gewicht is buikomtrek, vooral als je ná de bevalling de lintmeter weer op die grootte houdt en gefascineerd kan vaststellen dat dat toch wel gigantisch was. Zorgt ook voor minder schuldgevoelens mbt banana-split enzo :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik ben stiekem jaloers. Hier blijft het bij een kind en dan knaagt het soms wel een beetje. Je hebt een echte pronkbuik. Dat kleine prutske zou wel gek zijn om nu al uit dat zalig wereldje te willen ontsnappen. Blijven zitten dus... Wijsheden? Iedereen zal de 'zijne of hare' wel hebben zeker. 1 tip: niet 's avonds een halve zak paprika chips oppeuzelen als dan 3 uur later je water breekt, je dan niets meer mag eten en je de komende halve dag bij iedere wee de paprika chips terug proeft. oh help. Nu doet zelfs een potteke paprika-poeder me eraan terugdenken.
    Liefs
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Je straalt helemaal op de foto!
    Als je de bovenkant alleen bekijkt, zie je helemaal niet dat je zwanger bent. En dat in de zomer! Ik was zelfs bij hoogzwangerheid in de winter helemaal opgezwollen.
    Geniet nog van dat leven in je buik, deze laatste weken.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. HA An, dan is het zeker een jongen! ;-)

    Karin, normaal doen ze hier niet aan thuisbevallen, maar het is wel mijn bedoeling.

    Lol Anne, smakelijk seg.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. ik kan alleen beamen wat hier eerder al geschreven staat, je ziet er stralend uit! Ik at de laatste dagen de binnenkant van een ananas...naar het schijnt zit daar iets in dat stimmulerend werkt ;-) en mijn zus heeft van Cha'ban olie gekregen...waar ze helaas enkel buikkrampen aan overhiekd ;-)
    Succes met de grote dag alvast!! x

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ferm lichaam voor een zwangere zeg! En zo'n dunne armpkes, hoofd, bekken, billen, ... pfff!

    Succes! Persen is de boodschap, niet meer en niet min ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Laat je hoofd niet op hol brengen door allerlei (goedbedoelde hoor, daar twijfel ik niet aan) wijze raad, maar geniet gewoon van je laatste weken. Ik kijk uit naar je kleine wonder ! Zoon of dochter, maakt het wat uit ?

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wauw, je ziet er mooi zwanger uit! Succes met de latste 'loodjes'!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Mooie buik en precies heel erg genoten van je zwangerschap heb ik de indruk!
    Hier ook voor eind augustus uitgerekend en ook nog geen idee van geslacht. Spannend hé! Geniet nog van je laatste weekjes, succes met de bevalling en daarna veel fijne tijden gewenst met jullie vieren!
    Ziet Jef de baby eigenlijk wat zitten?

    grtjs!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ga je weer voor het thuisbevallen? Mij is de zin 'nooit meer' blijven hangen uit je vorige verhaal.. Vast wel, dus..;-) succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Je ziet er echt héél erg goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. je bent inderdaad prachtig zwanger.
    tips heb ik niet eigenlijk. maar ge gaat dat super doen joh!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Mooi zwanger! Enne mijn eerste was 4255 en een jongen (17 kg erbij van 55 kg af) en bij de tweede was ik zwaarder en ronder (20 kg erbij bij 54 kg) en dat was een eitje. Een meisje van 3450 gram. Nu moet ik nog 5,5 week en ga ik de 20 kg erbij ook wel redden. Kind heeft een balzaal aan ruimte volgens de VK. Ik hoop maar op een tweede eitje. Jij succes met bevallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Nimsa, sjjjjj, ik verdring.
    Idd weer een thuisbevalling (lap weer zonder epidurale)

    Mamasha, Jef ziet het zitten, volgens mij denkt hij wel dat hij vanaf dag één een compagnon heeft om te zwemmen, dus dat kan dan nog tegenslaan, maar het is wel ne lieve, dus dat komt allemaal in orde.

    Ooh Inge dat klinkt goed, ik zou echt wel een klein baby'ke willen!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Kan alleen maar zeggen dat ge er fantastisch goed uitziet!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Ik vind dat je er héél erg goed uitziet! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ik zoek naarstig naar toch een beetje onderkin! Helaas...

    BeantwoordenVerwijderen