maandag 18 januari 2010

Over ruilen in koude dagen en verkeerde kapsels

Knoop


Ik wou graag deze sjaal. Maar deze sjaal kostte 139 dollar en dat vond ik er precies toch een paar dollar over, dus ik arrangeerde een ruil met Zinzia, zij wou wel een tas, zo eentje die ik al eens eerder inzette om iets gedaan te krijgen.

Ik wou de sjaal vooral voor de knopen, houten hartjes. Omdat ik instond voor de knopen en houtbewerken niet tot mijn vaardigheden behoort moest ik een ander materiaal vinden en dat werd klei beschilderd met verschillende lagen acrylverf, tot nu marcheert het nog altijd, nu, veel moet dat niet doen natuurlijk zo'n knoop.

Ik loop er al zo'n maand mee rond met die sjaal, maar had een goede reden om het niet te tonen, er scheelt iets met mijn haar. Een kapster aan huis nl. Die kwam langs en deed iets hilarisch wat niet grappig was, een halve dag voor een groot feest bij mijn schoonouders, top!

U snapt dus dat ik niet wil vastgelegd worden op papier laat staan op het www.
Omdat ik nog steeds niet bij een echte kapper ben geraakt doe ik het zo want subiet is het lente en moet ik hier rokjes en hemdjes laten zien ipv sjaals.
Tja, in de solden kan u niet normale kwaliteit verwachten.

Over iets anders, hebt u hier rechts bovenaan dat nieuwe rubriekje zien staan.
En kent u iemand?
Ik niet nl.

41 opmerkingen:

  1. Ik ken wel iemand met een borduurmachine. Misschien eens mailen wat je nodig hebt, dan vraag ik het heel lief, ze heeft me ook al eens iets geborduurd.

    Een freesmachine?? Heb zelfs geen flauw benul wat dat is. Madame bricolage heeft hier gisteren bijna t huis doen afbranden terwijl ze gaten boorde waar ze eigenlijk een figuurzaag nodig had. So far mijn Gamma-gehalte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toffe sjaal zeg!!! Leuk zo die ruilhandel ;-)

    BTW, ik heb een borduurmachine... stuur maar een berichtje!

    groetjes,
    Vicky

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel mooie sjaal en heel mooie knopen!
    Ik heb een freesmachine. Wat zijn de plannen. Laat maar weten.
    madebykk@skynet.be

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi, geniet anoniem al tijden van je blog en ben in het bezit van een borduurmachine, dus misschien kan ik je helpen?
    Groetjes Leonoor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat mooi! De kleur is fantastisch, alsook de knopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De Moeke!19.1.10

    Hele mooie sjaal! Als je nog eens iets in tricot wil; de breinaald heeft geen geheimen voor me, de stikmachine jammer genoeg wel. Altijd te vinden voor creatieve ruilhandel! Ps: je blog is super, ik volg al een tijdje. Bedankt voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. schone sjaal. Ik had mij een groet ronde col gebreid, maanden terug. Maar het ding was dus té groot... Het sjaal-nut is compleet verloren, denk er al een tijd aan om het ding te versmallen, maar wil het echt niet opnieuw breien. Soit, 't zal dus niet meer voor dit jaar zijn.
    Geert heeft een freesmachien, naar mijn weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Anoniem19.1.10

    Mijn naailerares heeft een borduurmachine en doet wel eens wat werkjes voor anderen. En als mijn intuitie een beetje klopt, woont zij zelfs vrij dicht bij jou...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schone sjaal!
    Romantisch en zo.

    Frezen en borduren, dat kan ik niet.
    Niet dat U dat verwachtte waarschijnlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie sjaal! Enne, een borduurmachine heb ik, en een broer die goed om kan gaan met een freesmachine ook!

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Octavie19.1.10

    Volgens mij hebben mijn ouders wel een frees. Maar ik vrees te ver weg? (NL-Limburg) Ik ben wel benieuwd naar de zelfgefabriekte knopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. als je graag die hartjes in hout wil, die wil ik je wel maken... ik heb even een cursus houtsnijden gevolgd en hartjes zijn een makkie... ik denk zelfs dat ik nog wat restjes ebbenhout heb.

    als je wil een kleine swap?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. als je graag die hartjes in hout wil, die wil ik je wel maken... ik heb even een cursus houtsnijden gevolgd en hartjes zijn een makkie... ik denk zelfs dat ik nog wat restjes ebbenhout heb.

    als je wil een kleine swap?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vermoed dat het een tuinfrees is dat ge zoekt? Mijne mili heeft er één maar ze staat reeds op verplaatsing. Schone sjaal trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Merci iedereen voor al uw aangeboden hulp, ik ga dat zeker nog misbruiken, beloofd! ;-)

    Vermiljoen ja idd ik weet dat, ik was daarbij aanwezig!

    Ocativie, de knopen zijn te zien hé, of bedoel je de in houtgemaakte knopen?
    Die heb ik dus niet hé.

    Sara, oh ja dat zou geweldig zijn, ik zou wel niet weten wat ik er mee moet, maar ik vind wel iets.

    An, lol, neen een houtfrees of zoiets, in ieder geval iets om iets te frezen in hout.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hehe, blog-lets. Grappig.
    Over uw haar: ik leef mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hihi, het 'haar -verhaal' is vanaf deze kant van de computer hilarisch!! Freezen en borduren kan ik niet. Sorry. Sjaal is prachtig!!

    anne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Potver jong, da's spijtig want ik had de mili bijna zover dat hij uwen hof kwam frezen. :-) Een houtfrees dat hebben we ook infeite.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. LOL dat had wel verschietelijk geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuke sjaal, maar vooral, toffe banner!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Anoniem19.1.10

    Wat een leuke sjaal !!!
    heb zin om terug iets te gaan breien, vind ik het patroon van die sjaal ergens of lees in erover!
    groetjes uit den Amerique

    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super leuke sjaal.
    Jammer genoeg heb ik geen frees en borduurmachine ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Anoniem19.1.10

    ik heb ook een borduurmachine
    ziggy

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Anoniem20.1.10

    Hé, terwijl ik zit te kijken opeens een nieuwe Mme Zsazsa banner?
    Nu dacht ik even dat ge het over mijn verkeerde kapsel had. ben namelijk gisteren naar de kapper geweest. En toen was het nog ok. Maar na een nachtje slapen springt dat toch altijd nen andere kant uit dan dat het eigenlijk zou moeten. Ik zit dus nu met nen "buitenwipper".
    Medeleven...

    gr Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  25. haha! een collega bedacht net een nieuw woord voor 'bad hair day': 'onhandelhaar'

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ja kijk een freesmachine dat heeft mijne meneer ook. Als gij nu een bestelling plaatst, dan kan ik dat misbruiken om wat druk te zetten achter mijn bestelling want dat maakt veel minder indruk.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. ik bedoel natuurlijk: meer indruk.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Je hebt er al veel gevonden volgens mij maar moct je nog een borduurmachine zoeken.
    Hier is er ook 1tje.
    En ruilhandle is altijd super om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Schoon!
    Kijk hier eens: ook mooie knopen en dat is volgens mij gewoon een schelletje tak!
    http://www.etsy.com/view_listing.php?ref=vl_other_1&listing_id=38919211

    BeantwoordenVerwijderen
  30. oepsie... 2de poging: http://www.etsy.com/shop/jilllauren

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik ben altijd op zoek naar modellen voor mijn kappersopleiding.

    een garantie heb je alvast verkeerder dan dat het nu is kan niet ;-)

    Altijd welkom, moest je in de buurt wonen natuurlijk. ik zet niet graag woonplaatsen in de comments het is alvast kempen als je interesse hebt , mail je maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Anoniem26.1.10

    aah wat jammer dat je al zo lang niet geblog heb :(

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ge heb gelijk!
    Maar mss is dat omdat ik met KEIinteresante dingen bezig ben!
    Maar ik ga er werk van maken.

    Ilse, ik ben ondertussen onder handen genomen en het ziet er goed uit, al zeg ik het zelf!!
    Maar ik houd het in gedachten.
    Gaan jouw kindjes trouwens in Geel of Turnhout naar school? (mail mij mss??)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Anoniem26.1.10

    Hé, ik heb hetzelfde op mijn zakken graan staan als jij enkele post geleden. Toevallig toch niet van straalmolen??

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Prachtige sjaal.Is het mogelijk dat iemand een patroon/ maat geeft want m'n schoondochter zoekt al lang zoiets en dat is heel simpel te breien als je een maat hebt. Lengte en breedte graag.Alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Leuk, die bovenkant van je blog. Ik ben benieuwd hoe lang je daar mee bezig geweest bent! Maar dat je een engelengeduld hebt, blijkt al langer uit al je prachtige creaties die hier verschijnen.
    Waa, nu maar te hopen dat je even veel geduld hebt als het aankomt op het groeien van je haar. Moeha!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Popedijne, de afmetingen staan op de site van die sjaal. je moet eens op dat latteke klikken.
    Je hebt dan een koker, ik heb daar een vorm ingebracht met brede nepen, de knopen kunnen niet los, ze zijn er gewoon opgenaaid.

    Annava, mor zo gemeen seg, ttss!!


    Anoniem idd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Anoniem27.1.10

    Ha! dan ben jij waarschijnlijk een dorpsgenoot!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik ben wel van een ander dorp dan de maalder, maar het is wel vlakbij.

    BeantwoordenVerwijderen