maandag 15 februari 2010

Al een geluk dat ze niet Hannelore heet.



Sienzakske
Maar gewoon Sien, S I E N, vier letters en dus niet H A N N E L O R E, negen letters, ooit al eens negen letters moeten vaststikken tegen de tijd? Ik vond vier al stresserend met de warme adem van Kerygma (zeven letters, ook niet om te lachen) in mijn nek.
Maar ik deed het mezelf aan, een tijdje geleden deed ik een oproep, wat zou jij wel willen hebben door mij gemaakt, Kerygma stuurde een mailtje met de vraag of ik een bewaarzak kon maken voor haar toekomstig petekindje.
De bedoeling is er dinges in te bewaren gelijk haar en navelstreng en ziekenhuisbandje, maar ook kaartjes en foto's en echo's enzo. Ik dacht misschien verschillende zakskes ook, met een opschrift van wat erin hoort.

Ik vond dat wel een tof idee, Kerygma, Lien en ik waren samen zwanger, Kerygma al wat zwangerder dan ik, en Lien had amper een buikje toen Abel geboren werd, maar toch zo samen zwanger zijn dat doet wel iets.

Ik heb lang en veel gezaagd tegen Lien over dat overtijd gaan, ze had er ook ervaring mee en pepte me wat op als ik de inleiding zag naderen, met Kerygma wisselde ik ervaringen over hoogzwanger zijn uit, zoals ze me eens mailde:

Ik ben dus nog NIET bevallen. En de baby is NIET ingedaald. En ik heb GEEN opening.

Meer is er op sommige dagen gewoon niet te vertellen hoogzwanger zijnde. Uiteindelijk is ze toch bevallen en ik ook, bijna een maand later.
En nu zagen we over snot en moe zijn en reutelende baby's.

En plots zag ik dit verschijnen:

lien 40 weken Aaaahhhhhh

En ik had (uiteraard) nog niks gedaan.
De stof stond in een doos te wachten op mijn naaitafel, opgestuurd door Keryma, die hoogstwaarschijnlijk nooit eerder in een stoffenwinkel was geweest. Ik had er van ver eens in gekeken, om het nog wat te verdringen.

Inhoud Sienzak
Twee dagen later was het af, 16 zakjes babysentiment.
En dan stond dat hier te wachten, nog tien dagen lang tot ik dit sms'je kreeg waar nog net geen START! bijstond.

Ze is geboren. Een flink meisje, Sien. Ze stellen het allemaal goed!

Oef Sien dus.
En niet Hannelore.

Proficiat Lien!!

48 opmerkingen:

  1. Hoe mooi! Die kleine Lien heeft sjans met zo'n origineel cadeau. Knap hoor, Madame!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeps...Sien natuurlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schoon stofkes: de meter heeft smaak

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lien en sien hebben allebei geluk...wat mooi...
    snotzagen is zo ontspannend vind ik zelf...
    xje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldig idee! En schoon stofkes ook! Kerygma mag mij wel eens vertellen waar ze die gehaald heeft! Dit is zoveel mooier dan rood!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Meisjesmama, ik geloof dat jij haar dat gezegd heb, weet je nog dat ik vroeg waar iemand stof moest kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk!
    En dat bewaarzakske zelf: moeilijk? Want ik heb nog van die dingen in de badkamer nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. superleuk! Fijn gewoon voor kleine Sien!
    Mooie stofjes, mooie zakjes!
    Proficiat Madame, goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schoon!!
    Voor de stofkeszoekers: ik kocht net dezelfde, op ééntje na, allemaal aan één kraam op het stoffenspektakel dit weekend. Dus mss eens kijken waar dat binnenkort nog eens passeert.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke stofkes! Eén ervan heb ik zelf gebruikt in een hemd.De zakskes zijn ook leuk trouwens.Voor wie op zoek is naar stof: nu vrijdag is het weer stoffenspektakel in Gent.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt prachtig! Wat staat er allemaal op die zakjes? De ideeënpikker in mij kan het niet allemaal goed lezen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw. Zakskes. In alle vormen en maten.
    Supercadeau! Moet heerlijk zijn om dat te krijgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ziet er fantastisch uit! En de Hannelores onder ons moeten het doen met een simpele "Han". ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw wat mooi! En heel erg origineel! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ooooh Mme! Ik word helemaal dolletjes van de stofkes!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dolletjes.
    Gij?

    Oei, dan ga ik aan de kant. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. de stofkes komen van de stoffenwinkel in de burgstraat in gent, en ik was inderdaad nog nooit zo'n winkel binnengeweest, want ik heb schrik dat ik dan de drang voel om creatief te worden en ik ga mijn eigen zeerdoen aan een naaimachine, ongetwijfeld.

    Oh, en ik ben uitgegleden op de parking van de karmelieten naast de deur. Op het ijs. En mijn nylonkous was gescheurd en ik had een blauwe plek op mijn bil.

    wat ik allemaal niet overheb voor mijn sientje :)

    er zijn zakjes voor: Jip en het streepken - eerste foto's (vanbinnen)- Fotoos van de buiken - eerste foto's (vanbuiten) - navelstreng - geboortekaartje -
    suiker - kaartjes - eerste body- haarlok - tuut - mutsken - rapport van k&g - de gazet - ID-tag van het ziekenhuis

    en ze heeft dat heel goed gedaan, ons zsazsa. en mij meteen ook een boek opgestuurd waar in staat dat ik mijn baby buiten moet laten tukjes doen, met gazetten onder de wieg tegen de sneeuw. ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Haast u maar wat, de sneeuw is aan het smelten!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ik ben wel dodelijk nieuwsgierig wat er in het zakske 'Jip en het streepken' hoort........
    verder éél schoon, dat kunnen wij hier ook wel gebruiken voor die van ons, dus een hoe-maakt-ge-zo'n-zakske-uitleg moogt ge altijd is neerschrijven hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Welk zakske, waar alles in zit?
    Dat is heel simpel, ik zal dat eens ne keer expliceren binnenkort.

    Het strepeken, is hét strepeken hé, het strepeken op de zwangerschapstest.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @Mme: I know! En toen zeide gij dat 't allemaal in 't rood moest zijn. Vandaar da'k 't vraag he.

    @Kerygma: merci, die zijn verhuisd sinds een paar maanden. Vroeger was dat een dodelijk saaie winkel, maar nu moet ik daar precies eens binnengaan! En ja, best da ge da niet meer doet he, ge doet uweigen al pijn als ge nog maar op stoffenjacht gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. inderdaad, het alltegetherzakske bedoel ik, en ook het zakske van de navelstreng, want met zo'n touwke derdoor, ik maak daar altijd een rommelke van.

    ahja, natuurlijk hét streepken! hoe kan ik dat nu niet weten....

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Haha, uw baby buiten laten slapen met krantenpapier eronder. Vanwaar ken ik dat, madame?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lol ja ik beveel dat boek nu ook bij iedereen aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Maria-Esmeralda zou ook een topper geweest zijn.
    Schuune cadeau! En zeg, wij waren ook wel samen zwanger hé en mijnen zoon zijn naam telt ook nie zoveel letters! :p

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik heb ook een Sien en vind dit super! Hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heel mooi en bijzonder origineel!
    Proficiat.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Anoniem16.2.10

    OMWEG -

    Dat vind ik nu echt wel grappig!
    Ik lees jouw blog al een hele tijd meer "in 't echt ken ik je niet", en nu zie ik hier een berichtje over een cadeautje voor pasgeboren Sien - en dan valt mijn oog op de naam van de mama... en haar ken ik wel! De papa nog beter, als collega. Grappig :-) Jaja, kleine wereld, en Vlaanderen nog e wa kleiner, zekerst :-)

    Belle

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wauw, dat vind ik ongelofelijk knap, zowel de stofjes, als het idee als de uitvoering.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. En ik ben er superblij mee! Een echte mme zsa zsa zak in huis! We zijn al aan het vullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. mooi!
    ook leuk om te zien wat je met die stofjes gedaan hebt. Ik heb daar net een iPhone zakje meegemaakt en heb nog genoeg liggen om een slaapzakje mee te maken.
    Mijn stof kwam idd ook van StoffenIdee in Gent maar ik heb nu dezelfde stof gezien op Stoffenspektakel aan de helft van de prijs. Pijnlijk wel!

    Iemand toevallig een patroon voor slaapzakjes? ik vind alleen maar ingewikkelde op internet!

    groetjes,
    wentiti

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Geweldig idee! Ik ga een olifantendracht nodig hebben bij een tweede spruit om alles ooit gemaakt te krijgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wist niet dat er boeken bestonden over slapende baby's in de sneeuw . Welke boek is dat? Ik laat Pia nl van tijd tot tijd ook ne keer buiten slapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hannelore, prachtig! Maar Sien, zo veel makkelijker! ;-) Mooi zsazakse!

    Groet, Kim
    www.tussenkunstenkids.eu

    BeantwoordenVerwijderen
  35. hoi Mme Zsazsa,

    Ik heb je genomineerd voor de
    beautiful blogger award, meer
    info op mijn blog!

    Liefs Nikki

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Sara, ik kom even niet op de titel en ik heb het boek uitgeleend, maar het is een heel dik boek van een Zweedse die nogal anders opvoed, heel aangenaam om te lezen met geregeld een geschift feit.
    Maar dat buiten laten slapen is niet zo geschift natuurlijk, allee het gazettendetail dan weer wel lol.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik word toch wel benieuwd naar die jurkjes hoor!Ik kom telkens ik aan de computer ga zitten eens kijken of ze er nog niet zijn! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Awel, als ge op de titel komt, moogt ge me het laten weten. Klinkt interessant.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. een schoon cadeau. ik wil er ook zo wel eentje. voor mezelf dan. alleen het zakje voor de navelstreng hoeft er niet bij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Prachtig! echt helemaal te gek!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. of marie-antoinette, of anna-elisabeth, of ........

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Vivavee7.4.10

    ja, ik kijk ook reikhalzend uit naar de tutorial voor de geboortezakjes en de jurkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. falderie18.7.11

    heel mooi, zou ook zoiets willen maken voor mijn man zijn petekindje, in de stof van haar wiegje. Ik vroeg me af hoe die zak blijft rechtop staan, wat zit er tussen, of werkt het door met vilt te werken aan de binnenkant, of zie ik dat verkeerd?

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ik heb de binnenkant met vliesline gekleefd, dan is dat meteen ene pak steviger.

    BeantwoordenVerwijderen