dinsdag 2 februari 2010

Mme Zsazsa innoveert.

boeken
Ik had een tijdje geleden al gesproken over mijn boekenrek, dat ik zo goed gevonden vond van mezelf, het probleem was nl dat ik nogal wat kookboeken heb maar geen plaats om ze te zetten, less is niet more in het zsazsahuishouden en bijgevolg heb ik slechts een muurtje van 40 cm op om en bij een meter vrij in de keuken. Ik kon al die boeken natuurlijk gewoon op elkaar leggen, maar neem dan maar eens dat onderste boek, niet gemakkelijk, plus dat je dan zorgvuldig moet schoonmaken om die kaft niet tegen het aanrecht te laten kleven op den duur en dat is ook al niet mijn beste punt.
Daar moest ik iets op vinden en liefst zonder naar de Ikea te moeten.

U ziet al wat het werd, een zwevend boekenrek.

Ik liet bij de ijzerhandel ijzer op maat snijden en plooien, legde al mijn boeken op elkaar om te zien waar de dingen moesten komen (op de bovenste ligt maar een boek zodat er nog een klein stapeltje boeken bij kan) en Mr Zsazsa bevestigde alles zeer professioneel tegen de muur.

boekenrekPlan

Om niet alleen over mezelf te praten, zie hier een lijsteken van mijn kookboeken, of toch degene die het tot in de keuken gehaald hebben, ergens ver weg heb ik nog een plaatsje met minder gebruikte of minder mooie boeken, want niet al de boeken op het rek worden frequent gebruikt, sommige horen er Joyce-van-Nimmen-gewijs gewoon bij omdat ze mooi zijn.

-Miss Dahl's heerlijkheden - Sophie Dahl: Eerder een kijk- en leesboek dan kookboek, maar dat kan ook zijn omdat ik het alleen nog maar doorbladerd heb.
-De smaak van mijn herinnering - Tessa Kiros: Absoluut geweldig hé.
-Broodtrommelboek -Marije Vogelzang: Een tof boekje en wou waarschijnlijk ook niet meer betekenen.
-A table - J. Webster: Als leesboek alleen al aangenaam genoeg om in huis te halen.
-De zon op je bord! - Joande Burg: Het beste vegetarische kookboek dat ik in huis heb, een absolute aanrader.
-Twaalf - Tessa Kiros Nog ongebruikt.
-Van het land - Alma Huisken is saai en grijs of beige of zoiets.
-Vegetarisch genieten - Duerinck en Leybaert: Een nogal saai boek, mist zijn doel, of is alleen geschikt voor fanatieke vegetariërs (tja, dat is het enige doel waarschijnlijk) met veel tijd om te koken.
-Puur vegetarisch - Peter Berley: zou 'De tijd' heten moest het een krant zijn.
-Hoe te eten - Nigella Lawson: Dit heeft u ook uiteraard.
-Jamie Oliver The naked chef is terug, Jamie Oliver The naked chef en Happy days met The Naked Chef - Jamie Oliver: Deze boeken hebben het begin van mijn kookcarrière betekend, maar ik doe er niet veel meer mee, mss toch nog eens bovenhalen.
-Alle smaken van de regenboog - Tessa Kiros: Weeral geweldig.
-Mijn keuken van de zon - V. Besancon: Een mooi fotoboek.
-Feest - Nigella Lawson: Onterecht ongebruikt.
-Hoe word ik een goddelijke huisvrouw - Nigella Lawson: Bakaanrader
-Een jaar in mijn keuken - Gyngell: Super, heerlijke dingen!
-Voor altijd zomer - Nigella Lawson: Dit hoort bij de JO-klassiekers, op mijn lijstje om nog eens boven te halen in de zomer.
-Eten enzo - Janneke Vreugdenhil: Zo eens iets anders (boekgewijs), maar nog maar weinig uit gekookt.
-Wilde venkel & rabarber - Caroline Zeevat & Ans Withagen: Absoluut een van mijn lievelingsboeken, tuinieren en koken in één boek.
-A propos bistro - Stéphane Reynaud: Ongebruikt zonder reden.
-Handboek ecologische voeding - Diana Lauwers: Dit moet je gewoon in huis hebben natuurlijk, een geweldige basis.
-Het Grote vegetarische kookboek: best een goed boek, je vind het alleen nog maar in goedkope boekenwinkels.
-Kookboek van het gelukkige buitenleven - Marlein Overakker & Anna de Leeuw: mooi als fotoboek, waardeloos als kookboek.

Ondertussen heb ik nog Raapsteeltje van Simone Kroon & Sandor Schiferli gekocht, maar dat zou ik niet doen als ik van u was.

En uiteraard heb ik ook een verlanglijstje:
-River cafe kookboek groen - Rose Gray
-Ciao Bella - Tessa Kiros
-Mijn favoriete ingredienten - Gyngell, S.

En wat moet daar nog bijkomen volgens u?

63 opmerkingen:

  1. Vegetarisch genieten saai? Allej jom! Ik heb dat boek pas gekocht op aanraden van mijn schoonmoeder en ik vind dat dus echt wel goe zenne!
    Vooral als ge een groentenpakket hebt is dat handig.
    Tsss, dat volk van den buiten he...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allee dat is nu toch echt een triestig kookboek.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en oh ja: ZOVEEEEEELLLL!!! Man, als gij al zoveel kookboeken hebt, hoeveel naaigerief hebde dan wel nie?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik geef toe, bijlange niet zo swingend als die van den Jamie bijvoorbeeld (de kookrevolutie van J is ook goed vinden wij) maar wel lekkere recepten vind ik!
    En ja Nigella is ook wel keilekker maar zo vet he

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nog bij moet komen? Ik vind dat je al aardig bent bedeeld ;)Wat zeg ik, ik ben stinkend jaloers! 'De cakes van Sophie' - weer van een andere Sophie dan de jouwe - kan ik nog toevoegen, 'Arabesque'= mediterraan, erg lekkere recepten..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De Nieuwe Tuin gaat in mei Soep en Taart verkopen, die heb ik op mijn verlanglijst.

    Maar het meeste kook ik uit het blaadje van 's lands grootste kruidenier, te vinden op ah.nl en gebundeld in 'Hartige Taarten' een studentenboekje dat vies is en uit elkaar valt en ik al 20 jaar gebruik (ik wor oououououd)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anoniem2.2.10

    LTF zei...

    In De Zilveren Lepel staan ook leukle dingen (echt Italiaans).

    En het Kookboek van de Boerinnenbond.

    En de Vegeterranean (je leest het makkelijker dan je het uitspreekt), van een of andere Italiaanse kok is ook goe naar 't schijnt (heb hem zelf niet)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig, ik ga dadelijk naar de ijzerwarenzaak en daarna mij Mr. aan het werk zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze kan eigenlijk echt niet in je lijst ontbreken:

    Moro, London van Sam & Sam Clark

    Over hun volkstuin, met prachtige foto's en natuurlijk recepten. Ik sla het regelmatig open, alleen al om naar de foto's te kijken.

    "Moro is een bekend Londens restaurant waar de kaart vooral geinspireerd is door de Spaanse en Noord-Afrikaanse keukens. Sam en Samantha Clark kregen ooit een Londense volkstuin en op dat complex ontmoetten ze Cyprioten, Koerden, Turken enz. die hen de ogen openden voor een andere kijk op tuinbouw en koken.

    Dit boek is geen handleiding voor het kweken van groente met recepten maar de kleurige en vooral geurige recepten in dit boek zijn weer typisch 'Moro' en bieden veel inspiratie. Bij elk recept een korte toelichting over de herkomst of aanleiding. Een zeer bruikbaar, goed vertaald kookboek dat aansluit bij de ontwikkelingen in het multiculturele koken. Voor een breed publiek; ook vegetariers vinden hier originele recepten. Verzorgd geillustreerd met sfeervolle foto's van de volkstuinen en tuiniers, gerechten enz."

    BeantwoordenVerwijderen
  10. zeker nog de éne van de jamie (een latere versie) maar ik kan niet op de titel komen...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. voor een tuinierster/kokkin toch wel 'van het land' van Alma Huisken

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Pff dat van de Boerinnenbond, ik kijk daar bijna nooit in. Er staan ook fouten in en quasi geen foto's, boe. 't Zal wel daarom zijn dat ik er amper in kijk, dat zegt misschien meer over mij.

    Maar de kookrevolutie van Jamie, hier al vermeld, vind ik wel heel geslaagd. En "Jamie at home" is voor u misschien ook wijs aangezien dat ook koken en tuinieren combineert (dacht ik - ik heb het nog niet maar het staat wel op mijn verlanglijstje).

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oh, maar miss Dahls ontbijtmuffins met peer zijn heerlijk!! (niet te snel bladeren dus :))

    BeantwoordenVerwijderen
  14. mijn schoonouders overladen ons ook met kookboeken, maar tot nader order doen we 't vooral zonder, behalve voor 't Japans koken, dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ja den boerinnenbond vind ik toch wel goed hoor, zeker als je een oud exemplaar op de kop kunt tikken!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Kijk ik er nu over of mis je een Thais, Vietnamees en Indiaas kookboek? Of Indonesisch? Zoooo lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. a propos bistro is zo'n mooi boek, maar ik heb er ook niets meegedaan. De cakes van Sophie dat lijkt mij echt iets voor jou : gesorteerd op seizoen, zoet en hartig door elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Anoniem2.2.10

    Madhur Jaffrey's Vegetarische Gerechten! Alles per groente alfabetisch gerangschikt, ideaal als je eens iets anders of origineels wilt aanvangen met een bepaalde groente. Het is ons meest gebruikte kookboek.

    Erynn

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Echt leukkk dat je zoveel boeken hebt.. Ik dacht dat ik heel veel kookboeken had hihi, maar het valt reuze mee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Anoniem2.2.10

    De dikke vegetariër?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Izzari, is dat écht die foto?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Cool hoor, zo'n hangende stapel kookboeken! Ik vind Tussen Pot en Pint van o.a. Jeroen Meus wel leuk voor z'n typisch Vlaamse gerechten.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ik ben vreselijk zot van die kleine boekskes van veltman: komgerechten, thuisgerechten, frisse gerechten,...
    http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/kom-gerechten/1001004002051401/index.html

    en het meest fantastische vegetarische kookboek ever is deze: http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/vegeterranean/1001004005750837/index.html

    pokkemoeilijk. maar lekkere dingen zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ha, ha, ik dacht eerst dat een reuzestapel stoffen was !
    mooi idee. Bij mij staan ze netjes in de keukenkast. Waar ik ook vaak iets uit maak is het tijdschrift Delicious, waar ik af en toe een los nummer van koop als de inhoud mij aanstaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Anoniem2.2.10

    Alle boeken van Donna Hay. Echt een aanrader.

    En zoals hier al eerder vermeld: de zilveren lepel.

    Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Maryvonne2.2.10

    Eerst FEEST gaan gebruiken! Dat is echt het meest geweldige boek dat ik ken.
    En ik mis iets van Martha Stewart op je stapel en Nigel Slater ben ik ook Fan van!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Moro van clarck (ofzo)! Ze hebben drie uitgaves. Heerlijk om met pure ingrediënten te combineren. Er komen handelingen aan bod die bv uw preisoep de beste preisoep ooit maakt en die ik nu vlotjes toepas op andere groenten.
    Onmisbaar voor mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. "piri piri & sardientjes - de smaak van potugal" van tessa kiros, natuurlijk! en ook ontzettend mooi is "de geheimen van de rode lantaarn-verhalen en recepten van een vietnamese familie" ook uitgegeven bij TERRA . Eerlijkheidshalve, ik ben er nog niet toe gekome er iets uit te koken, maar het is zoooo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. ah Mme, alles van tessa kiros is heerlijk, green cafe zou ik maar rap gaan halen, en dan :
    thuis bij jamie, voor u met uwen hof. 'koken met fatima' heel leuk en ge kunt het op de dageraadplaats gaan proeven, 'Basic Italian' simpel maar zomers lekker, 'ministry of food van den jamie, ook weeral nen aanrader...maar ik mis bij u de trilogie 'de basis, het gerecht en het product' en dat staat nu net zo devoot in een landelijke keuken én ze zijn echt practisch en basic. morgen naar de boekenboer zou ik zo zeggen.groetjes en mijn complimenten voor de schabbekes

    BeantwoordenVerwijderen
  30. moh gij! vegetarisch genieten is wél een goed kookboek. in één oogopslag een volledig menu. niet meer zoeken in 16 andere boeken naar iets dat er bij past. soit. ieder zijn mening natuurlijk...
    't is daar trouwens heel lekker eten, in de warempel.
    wat er bij ons op 't rek ligt is: "een vree(md) gents kookboek" van kristel deweerdt, martine vermeire en foto's van wim pi.
    een vree wijs boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik heb twee leuke bakboekjes '40 succesrecepten van Liesbeth en bie- deel I en II'van twee toffe madammen uit het Leuvense. De boekjes zijn gedrukt in hun handschrift met leuke illustraties. De recepten zijn lekker en origineel.
    Ik denk wel dat je het niet meer zo makkelijk kan krijgen! Deel II vond ik nog in een museumshop(LOL).
    http://www.bakkerijmuseum.be/nl/bezoekersinfo/museumshop.html

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik heb twee leuke bakboekjes '40 succesrecepten van Liesbeth en bie- deel I en II'van twee toffe madammen uit het Leuvense. De boekjes zijn gedrukt in hun handschrift met leuke illustraties. De recepten zijn lekker en origineel.
    Ik denk wel dat je het niet meer zo makkelijk kan krijgen! Deel II vond ik nog in een museumshop(LOL).
    http://www.bakkerijmuseum.be/nl/bezoekersinfo/museumshop.html

    BeantwoordenVerwijderen
  33. mijn gedacht wordt het alleen maar moeilijker met het bijvullen van je boekenrekje met nog meer goodies (boeken, bedoel ik). heb thuis ook een flink beladen legplank en ik grijp steeds weer naar het vertrouwde. de mooie plaatjesboeken blijven ook eigenlijk net dat : om in te kijken (en erdoor te worden geïnspireerd, natuurlijk)...
    succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dit vind ik nu eens een SUPER tip!

    Al mijn kookboeken liggen gewoon in de hoogste kast in de keuken en ook altijd zo'n rommeltje want als ik één van de boeken onderaan eruit trek vallen de bovenste naar achteren.
    Ik wou een deel van mijn kookboeken op een rek in de keuken planten (jawel van Ikea: witte plank), maar over het hoofd gezien dat die plank een sierplank is die dat gewicht niet kan dragen.
    Ik heb nog een muur vrij in de keuken waar ik eerst dus een schilderijtje, foto's of dergelijke wou hangen, maar nu lees ik de oplossing. Daar komen dus mijn kookboeken.

    Bedankt voor de supertip!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Elke3.2.10

    Afrodite van Isabel Allende is wel een aanrader en niet alleen voor de recepten...

    BeantwoordenVerwijderen
  36. welwel3.2.10

    Vegetarisch genieten niet goed ?? Ik heb er al lekkere dingen uit klaar gemaakt ... echt wel ... Misschien moet je er eens met een andere bril in lezen ? (of zoiets). Leuke tips hier ... dank je wel !!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Linderoos3.2.10

    "Thuis bij Jamie" is een heel tof kookboek van Jamie Oliver. Eigenlijk vind ik dat zijn tofste boek. Het combineert recepten met uitleg over de moestuin. Het staat per seizoen gerangschikt. En jaaa, die bakboekjes van Liesbeth en Bie zijn echt heel plezant.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik zou graag het kookboek van madame zsazsa hebben. (maar dan alleen met de goei recepten)Begint almaar te schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. PS: het meest geweldige kookboek op aard heb ik van mijn schoonmoeder gekregen: recepten uit de kloosterkeuken,...

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik weet niet of het al tussen deze al heel lange lijst staat maar een tip voor een kookboek (en kijkboek) is ook "kookboek voor meisjes van 8 tot 88" met mooi leeslint. Heel mooi boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ik ga hier een huisgenoot laten klussen ;)
    Keigoed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. En misschien ook "koken en kitsch". Dat ligt nu in de boekhandels.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Anoniem3.2.10

    er zijn heel veel van jouw boeken die ook in mijn kast staan en ben er ook van overtuigd dat er nog een plaatsje is voor "kookboek voor meisjes van 8 tot 88". Fantastisch boek met een hoek af, heerlijke, eenvoudige recepten en grafisch ook een topper!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ik vind Madhur Jaffrey's Vegetarische Gerechten ook fantastisch! Net als haar Curry Bijbel. De reeks van Moro is ook gewèldig (Kosmos uitgevers). Daarnaast kan ik ***Kookschool: De Arabische Keuken en De Complete Spaanse Keuken nog aanbevelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Ps: die diepzeethee is super, he! Ik had die ook al gespot!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Vooral Feest van Nigella niet ongebruikt laten! De gouden taart is supersimpel, ook geschikt voor mensen met melkallergie (ik kwam er achter dat dat handig kan zijn) en erg lekker, de chili is meesterlijk! Oh en de feesttrifle en de choco-guinesstaart, jumjumjum!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. amaai, veel leuke tips hier :)

    Heb er zelf ook veel van Jamie Oliver maar ben er niet zo wild van. er is altijd wel 'iets' niet juist...of heeft een aanpassing nodig...of....

    Wij zijn super-fan van Donna Hay!!! lekkere recepten die altijd lukken.

    maar dat ligt misschien eerder aan mij dan aan Jamie of Donna :)

    BeantwoordenVerwijderen
  48. handig dat rek, zoiets zou ik ook eens moeten hebben ;)

    ook leuk dat je alle boeken kort beschreven hebt. Ik vind de boeken van Jamie Oliver erg leuk.

    Heb pas "Lekker blond" uit de bieb gehaald. Razend populair hier in NL, maar de foto's ontbraken en dat vond ik toch echt wel een gemis. Jammer, want de recepten waren best leuk.

    groetjes
    MamaMar

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Bedankt voor de vele tips!!
    Ik heb heel wat inspiratie opgedaan.

    Moro heb ik ook al vaak willen kopen.

    Ik heb idd geen Thais, Vietnamees of Indiaas kookboek, dat komt warschijnlijk omdat ik in een gat woon en koriander hier al wreed moeilijk te vinden is om van citroengras maar te zwijgen.

    les quatre mères ik kook idd ook veel uit de Delicious, ik heb ze allemaal geloof ik, eigenlijk moet je geen kookboeken meer kopen met dat magazine.

    Vegeterranean; die heb ik al een paar keer vastgehad, mss toch maar eens kopen dan.

    De cakes van Sophie: awel ik heb daar een waarschijnlijk onterechte aversie tegen (voor?), ik zie al heelder gedroogdfruitachtige dingen en dat vind ik vies, ik heb ooit eens een courgettecake gebakken en die was waarlijk walgelijk, dus ik moet mij er echt over zetten.

    Donna Hay daar heb ik ook al niks van, man ik ben misdeeld.

    Vegetarisch genieten: Mss moet ik daar eens gaan eten, want ik heb daar echt al veel uit gekookt en ben nooit echt content, ik vind dit zo: sorry maar ja wij eten vegetarisch hé achtig.
    Sorry hé.

    Kookboek voor meisjes van 8 tot 88:
    Heb ik uiteraard al in huis gehaald, effenaf merci voor de tip!!!
    Ik heb nog maar zuinig gekeken, straks als ik helemaal alleen ben ga ik het traag doorbladeren.

    En dan mss toch nog eens een Jamieken hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Anoniem5.2.10

    Ik vind fresh van Annabel Langbein nog een aanrader.
    Leuke recepten met groente uit eigen tuin, ingedeeld in de seizoenen. Mooie foto's ook en leest lekker weg.

    Ik heb trouwens ook aardig wat dezelfde titels en ook een moestuin en ben ook gek op boeken die tuin en koken combineren.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Anoniem6.2.10

    'Lekker hapje' is ook een tof boek met mooie foto's en verassende hapjes. Gemakkelijke én moeilijke.
    Nu nog eens een ander vraagje, ik zie hier mooie foto's van je tuin staan. Ik heb nog een schaduwhoekje (4x3m) dat gepimpt zou moeten worden. Heb jij leuke ideeën wat ik daar zoal mee kan doen??

    BeantwoordenVerwijderen
  52. http://www.keetsmakelijk.nl./

    nog niet binnen wel besteld.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Het griezelkookboek van Roald Dahl. Gewoon uit nostalgie, vogelpastei enzo

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Katrijn9.2.10

    Madame,
    Ik sta weer versteld van uw doeningen. Super!

    Een boekentipje? Ben zelf geen kooktalent maar ben ervan overtuigd dat ook de lay-out van het boek u zal goesteren:

    Koken & Kitsch – Eva Maria Nitsche – Deltas – isbn 9789044723410

    Heb dat boek vorig weekend zien staan voor +/-15 euro in de Carrefour in Oostakker.

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Dit is een reactie op twee posts tegelijk, nl dat over de kookboekenbeschrijving, en dat over de vraag naar ovenschotels...

    In het boek "twaalf", dat bij u nog ongebruikt is (zonde!), staat een recept voor gevulde courgettes (van die ronde, wat gehakt bakken met ajuintje, mascarpone, peper en wat zout, en versgeraspte parmezaanse kaas bij, wat laten inkoken, courgettes vullen en in de oven)... poepsimpel, bijna niks voor nodig, en lekker!!!

    L.

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Ah geweldige tip, ik stop er meteen een papierke tussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Het Grote Larousse Chocoladeboek natuurlijk! Hoe kan je dat vergeten?

    http://www.lannoo.com/content/lannoo/wbnl/listview/1/index.jsp?titelcode=22949&fondsid=2

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Elkev25.4.11

    "Home made" van Yvette Van Boven. Lekkere recepten in foto- of tekening-handleidingvorm. De schrijfster doet ook aan knipkunst dus mooie illustraties en zelfgetekende lettertypes.
    Naast gewone recepten ook handleidingen bv. hoe maak ik een rookoven van alluminiumfolie? Hoe maak ik een bbq in de vrije natuur? Hoe maak je roomijs zonder ijsmachine?
    Prachtig vormgegeven en echt een bron van inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Bij toeval hier beland; mijn vingers jeuken om te reageren: Celia Brooks Brown!!
    In mijn kast staan "Nieuw vegetarisch koken" en "De beste vegetarische gerechten van de wereld"
    Daarnaast ook "Vers uit de tuin" van Sarah Raven, een boek dat info over tuinieren, seizoenen en lekker eten combineert. Wie het schoentje past :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  60. De zilveren lepel (KVLVboek of boerinnenbondboek van Italie)
    allemaal goed uitgelegde recepten, simpel te maken. Wel een dik boek!
    Ook de KOOKmagazine van de Spar is kei goe voor leuke receptjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Libby15.7.11

    en waar is het kookboek van de boerinnenbond : )
    Even serieus, mooie collectie! Zeker de boeken van Nigella en Tessa Kiros en Sophie Dahl (van die laatste verschijnt er trouwens nog een nieuwe!)
    Nog een aanrader : de kookboeken van Sophie Dudemaine. Helaas niet allemaal in het Nederlands vertaald (oorspronkelijk in het Frans).
    De reeks Kook! vind ik ook erg goed (recepten uit de gratis magazine Kook! van de Sparwinkels). Ik ben ook een fan van de Smakelijk! boeken van de Colruyt, omdat de recepten erg eenvoudig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen