zondag 15 augustus 2010

Mme Zsazsa maakt plaats.

Werkplek revisited

Ik weet niet wat er mis is met mij maar ik ben al een week of twee non-stop in opruimmodus, vreselijk, ik lijk onderhand wel een echte huisvrouw te worden, wat scheelt er met mij?
En het ergste is, dat er geen einde in zicht is, het is hier nl in geen tien jaar deftig opgeruimd, u begrijpt dus dat ik hier nog het meest van al van sta te kijken.

Hopelijk komt het doordat er steeds iemand taterend over mijn schouder meekijkt, ook nu, wat dan betekent dat ik binnen een kleine drie weken wel weer andere dingen kan doen dan mijn pombak laten shinen.

We zullen zien, ondertussen raakt het hier toch maar opgeruimd én geverfd zelfs, eindelijk want ik was die bakstenen méér dan beu.


Kunst en kitsch

Lampen en planken werden tegen de muur gevezen en ik kon eindelijk mijn in de Kringloop gekochte zeefdruk een schoon plekske geven.
De foto doet er wel afbreuk aan zie ik nu, maar u zou hier eens moeten staan!

C'est qui?
Maar waar ik u nu eigenlijk voor lastigval, weet u misschien wie de kunstenaar is?

36 opmerkingen:

  1. Zo'n mens van 'Tussen Kunst en Kitch' zou u dat misschien wel kunnen zeggen, maar ik kom niet verder dan dat ik er Renty of Ronty in zie staan. Of Ranty, dat kan natuurlijk ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die 'Gütermankast' is absoluut de max! Ennuh ik shine m'n sink ook maar als de kids weer naar school zijn ga ik toch echt weer eens iets anders doen :)Er zou ook nog Reuty kunnen staan ..........

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een beetje nesteldrang,Mme?Ik had dat ook altijd toen ik zwanger was;)
    't Is omdat ge 't zelf vraagt hè :p

    Ik wil ook zo'n kast!Misschien eerst ook eens opruimen,hmm...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Victor Renty (half bekende schilder uit onze tijd, moet je wat vanaf weten echter, anders is ie helemaal niet bekend) had een zoon Wilfried Renty. Ik zie toch duidelijk de initialen RW in de tekening staan, dus wie weet. Wilfried is ook schilder. En letterlijk IS, want de mens leeft nog. Misschien moet je 'm eens proberen contacteren? Hij weet misschien meer over een schilder met dezelfde naam?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Opruimactie.... al 2 weken... tja, dat is zwanger hé
    anne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geen idee wie de kunstenaar is.
    Ik vind de naaicorner wel heel erg mooi en gezellig! Zit dat fijn, zo'n yoga-bal, ben er erg benieuwd naar vanwege rugklachten (bij mij dan hè :)
    De kast van Güterman vind ik werkelijk zo mooi dat ik bijna kwijl.

    (2e reactie zonder spelfouten!)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, die Güterman-kast is echt SUPER!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi plekje krijg je zo!
    Kun je op die yogabal ook zitten als je naait?
    Geen idee wie de kunstenaar is van het schilderijtje, hij is wel leuk. Zelf vind ik nooit zoiets moois in de kringloop.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat ben ik "jaloers" op zo'n leuk gezellig knutselplekje. 'k zou misschien ook eens moeten beginnen om mijn "hoekje/plekje" op zolder, op te ruimen en te herinrichten...
    Die lampionnekes vind ik wel goed gevonden... dat brengt mij op een idee...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ten eerste:
    Ik ben niet, ik herhaal, niet, zwanger!

    Oké.

    Ten tweede:
    Ik vind geen zeefdrukken van meneer Renty, doeme seg, dat zou anders wel cool zijn.

    Ten derde:
    Ja, dat zit heel goed, om te stikken en voor andere dingen, dan zit ik meestal in kleermakerszit, ik weet eigenlijk niet of dat wel ergonomisch is.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schoon lampen ook. Maar zeg, ik vind dit precies toch wat minimalistisch voor uw doen!
    Hoog tijd voor terug wat prul aan uw muren!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ten vierde:
    Ik ben precies afscheid aan het nemen van al mijne prul, ge kunt niet geloven wat ik allemaal al heb weggedaan, dingen die ik al tien jaar van de ene in de andere kast stop, rommel allee, maar ineens moet het weg.

    Maar er hangen al wel weer twee prentjes tegen mijne muur geplakt.
    Mss komt het toch nog allemaal goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. huh? kan jij stikken in kleermakerszit? ik heb mijne voet nodig voor mijne pedaal. Ah ja... jij zet Jef en Abel in een ploegensysteen bij de pedaal zeker. Goed gevonden. Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik weet niet wie de kunstenaar is, maar vind je stukje heel erg herkenbaar. Ikzelf heb ook al weken last van een opruim-tik. Het huishouden en de was loopt bij mij altijd erg achter omdat ik veelste veel tegelijk wil doen en betere prioriteiten kan bedenken. Nu ben ik ook eindelijk begonnen om alles een keertje bij te gaan houden en vandaag de halve dag staan strijken om de achterstallige was weg te ruimen. Waarschijnlijk heeft het te maken met het naderende nieuwe schooljaar en dit wil ik weer "fris" beginnen. Aangezien ik af en toe weer ga werken als kraamverzorgster komt er binnenkort een hulp in de huishouding. Worden eindelijk alle hoekjes en gaten weer eens gedaan.

    Succes!!!

    gr Claudette

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, maar meneer Renty heeft heel veel gedaan zonder dat het op het internet gegooid is, heb ik de indruk. Dat is zo'n allesdoener als het over kunst en het maken daarvan gaat. Is ook leerkracht plastische opvoeding in de school van mijn zonen.
    Ik zal hem er eens over aanspreken tijdens het volgende oudercontact. Als ik correct ben, is hij de hulptitularis in Benjamin's klas komend schooljaar. Ik ben nu ook wel benieuwd eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Liv, ooh ja, zeker vragen als je wil!
    Het is in een oplage van 70 exemplaren en ik heb nr 11.

    Anne, nee al de rest doe ik in kleermakerszit, ik zit nl niet graag met mijn benen naast elkaar, en over elkaar is niet zo gezond, dus doe ik zo maar wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. he stom (je hebt ook niks aan dit commentaar), maar ik associeer opruim woedes ook altijd met (vergevorderde)zwangerschap…

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Anoniem16.8.10

    Zucht erg leuk, ik ben zo benieuwd naar de rest van uw huis!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Die muur is inderdaad veel klaarder geworden door hem te schilderen. Een goed idee! Ze zeggen ook altijd: orde in je huis is orde in je kop.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik vind het alvast allemaal héél mooi gedaan Mme Zsazsa!

    Veetje.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooi plekje... Jaloers!
    Ik vind het trouwens altijd super als kaders niet ophangen, maar gewoon leunen tegen de muur. Je foto's krijgen een plaatsje in mijn "naaikamer-inspriatie"mapje...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. GROEN van jaloezie! Zelfs op die opruimwoede. Doet me eraan denken dat ik vandaag ook nog eens naar de kringwinkel ging. Zoef! Dat opruimen moet nog maar een uurke of twee wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Madame, ik ben solidair met u! Ik heb ook een opruim-/opkuiswoede de laatste weken. Teveel "onaffe" dingen en daar had ik het plots mee gehad. En om u een hart onder de riem te steken: ik ben ook niet zwanger!

    Btw ik wil wel eens een foto zien van u in kleermakerszit op de bal. 'k Heb ook zo'n bal maar ik snap met de beste wil van de wereld niet hoe ge daarop in kleermakerszit kunt zitten zonder er af te donderen??!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Olala, Mme Zsazsa, de laatste keer dat ik zo grondig opgeruimd en schoongemaakt heb, werd er de volgende dag een lief, klein baby'tje geboren. Bij ons...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Anoniem16.8.10

    haha!!
    een opgeruimde werkplaats!
    mss tijd om ons eens te vertellen hoe je een mouw maakt die past in een armgat (zoals in : toeme de hond heeft de mouw van mijn patroontje opgegeten, hoe krijg ik die mouw opnieuw getekend - zonder de jagerstechniek te gebruiken die toegepast werd op de grootmoeder van roodkapje)
    dit beloon ik graag met een zeefdruk van RW (roste willy)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Anoniem16.8.10

    oeps die techniek werd helemaal niet toegepast op de grootmoeder van roodkapje maar op de boze wolf (om de grootmoeder te bevrijden, aja!)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Het is gewoon een pandemie. Hier ook besmet. t Is de 1-september-komt-in-de-buurt-griep. Oftwel de Mijn-huis-kan-maar-beter-proper-zijn-alst-winter-wordititis.
    Efkes naar de dokter als het blijft duren.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. De opruimwoede herken ik, maar dat had te maken met einde vakantie en goed een nieuw (school-)jaar willen beginnen.. Zo'n bal lijkt mij ook heerlijk zitten, maar weet niet of dat slim is hier neer te zetten met twee ondeugende katjes in huis?
    En tot slot, mag ik zo brutaal zijn je te vragen op mijn laatste logje te reageren? http://creawiek.blogspot.com/2010/08/wiek-zonder-naaimasjien.html Zou ik echt heel erg mee gebaat zijn!
    Dank dank alvast

    BeantwoordenVerwijderen
  29. jij hebt daar een fijne bal liggen? Ben er net naar op zoek! Welk merk is het?

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Anoniem17.8.10

    Ik herken dat...op een normale manier in de zetel zitten (met je voeten op de grond) voelt zo onnatuurlijk aan.
    Achter mn pc zit ik ook altijd in kleermakerszit.
    Als het even kan, zal ik me vaak ook op de grond zetten.
    Voor de rest ben ik vrij normaal denk ik...Ilse.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. tjonge wat een heerlijk plekje zeg om leuke dingente maken!!!! en heerlijk toch een keer lekker opruimen!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ellen26.8.10

    Ik heb geen idee wie de kunstenaar is maar ik zou wel graag willen weten waar je die schattige lampionnetjes vandaan hebt?

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Je kan ze kopen bij Lola Life Lines, de link staat links boven ergens!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hé, de kunstenaar is mijn vader, Wilfried Renty :-) Moest je met hem in contact willen komen, dan laat je het maar weten...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, geweldig!! :)
      Kwam je hier toevallig terecht?

      Verwijderen