Een schoon mouw is niet lelijk.

Mouwen

U ziet het al aankomen, hier volgt weer een handleiding.
Juist!

Hoe je armsgaten aan elkaar stik, daar hebben we het al over gehad, als je een kledingstuk met mouwen hebt ziet dat er iets anders uit.

Toen ik vorige week met dit jasje bezig was zag ik het licht en dat deel ik vandaag met u.
Zomaar, gratis ende voor niks.


Wilt u deze dans van mij?

Hier gaan we:
1. Stik de twee delen apart volledige aan elkaar (schouders dicht, kraag/kap er aan, mouwen er in, zijnaad dicht)
2. Steek de voeringjas in de buitenstofjas, met de goede kanten tegen elkaar, en stik tegen elkaar, begin onderaan te stikken en stik helemaal rond tot je weer bij het stiksel komt.
Als je een omkeerbaar jasje maakt laat je een opening onderaan het jasje, als je een jasje met voering maakt laat je in stap 1 een opening in één mouw van de voeringstof.
3. "Open" de jas zoals op de foto.

Tegen elkaar

4. Leg de mouwen tegen elkaar door bij beide mouwen een centimeter omhoog te flappen, je ziet nu dat de mouwen in elkaar door lopen.
5. Stik vast, te beginnen bij de mouwnaad heel de mouw rond.
6. Doe dit ook bij de andere mouw, keer alles door het gat in de mouw, naai dit dicht en klaar!

Meer moet ik daar niet rond vertellen, me dunkt.