zondag 28 november 2010

5 voor 1

Pofbroekjes
GroenCircusStreepkeStipjefloer

Vijf broekjes voor één ventje op minder dan 3 uur tijd.

Met de stof van het eerste wou ik eigenlijk een winterjas voor Jef maken, maar hij besliste anders, stof twee en vier zijn tweedehands en de twee andere zijn van ribfluweel van de markt (Nederland-Eindhoven-elke dinsdag). De boven-en onderkant is van tricot, gewoon op rol, geen boordtoestanden.
En zo rap als dat uitgelegd is zo rap was dat ook gemaakt.

En nu ga ik cannelloni maken!

28 opmerkingen:

  1. oh lekker canneloni! waar vul jij ze mee?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeie tip, van die tricot! En schone broekskes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar wil ik gewoon zelf meteen inkruipen. Maar wij weten beiden dat dat al lang niet meer kan, he. Het wordt tijd dat ik eens een tweede pofbroek maak: de 'vandaag blijven wij lekker thuis'-versie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow, wat leuk gemaakt en snel, ben soms jaloers op mensen die zo handig en creatief zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. en euhm, is dat dan ook op grotemensenmaat maakbaar? en euhm, bestaat daar dan ook so'n soort van schoon handleidingske van?
    't is maar een vraag natuurlijk :).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tof!! Op naar EIndhoven dus!

    en ik zat net in bad met Jansen en zag daar Mme Zsazsa; supers!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah, goed gegokt bij de stofkesstapel. 't Zijn toffe broekskes geworden. Ge doet dus toch af en toe tricot?!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb dezelfde vragen als Hanne. Ik ben een leek op de naaimachine maar als het écht zo simpel is...en ik woon op 4km van waar de markt in Eindhoven is dus hey :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 5 in 3 uur tijd?! Wat slik jij? Grrr... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. je kerstkaarten zijn super mooi! ik heb er namiddag gekocht op een marktje in Hasselt bij de mevrouw van Something Strange :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo schoon! Precies broekjes voor Zwarte Piet! (positief bedoeld dus he)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. stoffenmarkt in eindhoven da's echt tof. Ik kijk alweer uit naar de volgende dinsdat dat ik vrij ben. Schoon broekskes zijn het geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Das 36 minuten per broek!?! Net één gemaakt op een uur en een kwart. Wel met zakken, ah ja. Anders kan ik het ook. ;)

    Vrolijke broekske!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Anoniem28.11.10

    Ik vind ze verdacht veel lijken op zwartepieten-broeken ;-)

    Ilse.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. 3 uur... zo lang duurt heb bij mij op de stof te knippen, meestal.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ben een absolute beginneling :-) Kan me ( nog )niet voorstellen dat ik op 3 uur tijd 1 broekje zou maken ( ben aan dat van mijn zoontje zeker een dag bezig geweest ).
    Ik zou niet weten hoe die tricot eraan te krijgen.... heb je daar een beetje uitleg over ? Alvast bedankt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuke pofbroekskes voor een even leuk ventje!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die broekskes zijn vast nog veeeeel mooier met een Abeltje erin! Maak daar ns wat fotootjes van?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gaat em in 't circus ?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Fantastisch toch, zulke broeken in Sinterklaastijd. En daarna natuurlijk ook nog :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Maar hoe schoon.... eigenlijk ook tof voor de dochter om mee naar de circusschool te gaan. Gemakkelijk...
    Patroontje?
    anne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wow, zo leuke broeken!! Vooral de streepjesbroek heeft mijn voorkeur! Mogen we jouw nadoen?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dat Abeltje heeft toch wel geluk hé ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi!
    maar ook: allez, ik ging juist mijn ijverige wijven exemplaar posten. Ik heb de tricot onderaan veel langer gemaakt, op de groei, en voor meer pof-effect, uit kingloopwinkelsjaals.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ha! eigenlijk het moment voor een vraag. Hoe maak je hier een gevoerde versie van? Ik heb het gedaan door de voering gewoon samen met de buitenstof aan de tricot te stikken. Of anders gezegd de tricot aan de buiten- én binnenstof samen. Maar er moet toch een properder variant zijn? Hoe zou jij het doen?

    BeantwoordenVerwijderen