Week 2

Week 2

Week 2, de week waarin ik er niet meer als een piraat bijloop maar een afgeplakte speelgoedbril draag, week één was een pak cooler, dat kunt ge u wel indenken.
Week 2 is ook de week waarin ik Jamie Oliver herontdekte, vorige week zag ik hem in een programma uit de oude doos en dat zag er allemaal zo goed uit dat ik mijn weekplanning zo goed als volledig uit The naked chef is terug haalde.
Ik begin vandaag met zelfgemaakte pasta, oh jee.
Ik ga dat uitbesteden aan de huispuber denk ik, uiteindelijk is het toch belangrijk dat jongens leren koken.


Maandag:'s Morgens: Ik dacht, ik deel dat efkes mee want het was heel lekker. Geïnspireerd door dit bij Photo-copy mixte ik een banaan met 3/4 pot yoghurt en goot dat over een bergje havermout, daar nog wat agavesiroop en zaadjes bij en ontbijten, héél lekker, amai.
Dat van de havermout is een gok, ik dacht eigenlijk dat je dat alleen warm kon eten, of geweekt, nu maar hopen dat het allemaal niet begint te zwellen in mijn maag.
's Avonds: Ravioli met romige ricotta, geroosterde pijnboompitten, Parmezaanse kaas en een boel kruiden, en dat klinkt veel meer dan het is, want uiteindelijk hebt ge gewoon witte gekookte ravioliekes met geraspte kaas. Ik ga er dus nog wat bijgeven, dé rucolasla en een tomatensla.
Dinsdag: In een zak gebakken met tuinkruiden gevulde zeebaars, met een radijs-venkelsalade (gekruid met p&z, citroen en olie) en gekookte aardappels met dille (gekruid met p&z en citroen)
In de zeebaars zitten de kruiden, onder de zeebaars ligt venkel en rode ui en erover wat boter en een paar uitgeknepen citroenen, keilekker!
Woensdag: voor de kinders: zelfgemaakte pizza en voor de ouders een warme salade van aardpeer en bacon en dat is ook meteen het recept, aardperen koken en bakken in dezelfde pan als de bacon. Nog wat sla erbij, balsamico en olie, peper en zout en voila, klaar.
Donderdag: Gebakken aardperen met broodkruim, tijm en citroen met een gebraden kip en worteltjes en erwtjes
Vrijdag: Gebakken venkel met knoflookboter en vis
Zaterdag: Peters lamscurry om volledig te zijn, met aardappels en een tomatenkorianderslaatje
Zondag: Cannelloni met spinazie en ricotta, nog eens, want dat is zo lekker en ge kunt dat goed op voorhand maken én ik krijg vegetarisch bezoek dus ik moest wel zoiets maken.
Ter gelegenheid van het bezoek ga ik een soort van chocoladetaart maken, daar later meer over, want de gasten lezen mee (tenminste, ik denk dat, bij deze wordt dat gecontroleerd)