donderdag 16 juni 2011

Mijn schapekes

hey een schaap!

neen!!
Die broek, die is nog van Jef geweest.
Jef was wel behoorlijk pissed off toen hij dat ontdekte trouwens, hij was destijds te jong om te zeggen dat ze lelijk was volgens hem.
Abel was er anders meteen voor gewonnen, voor het vestje ook, al een chanse, want dat is wel versch gemaakt.

Jef wil ook schaap zijn
Jef had er dan toch ook precies een boon voor.
Een zsazsazilet, een joggingbroek én Teva's, een dodelijke combinatie op amoureus vlak binnen een jaar of tien.

Vesteke
Het vestje vind ik toch nog altijd geweldig, zomer of winter, het komt altijd van pas, dit is een versie in joggingbroekstof, zalig stofke vind ik dat eigenlijk, ik heb nog wat andere kleuren ingeslaan.
Deze kleuren passen allemaal zowat in Abels palet. De eerste keer ook dat ik dat maak met biais, dat ging redelijk, die hoeken zijn natuurlijk geen kadoo in een rekkend stofke, dus ik denk dat ik volgende keer iets soortgelijks doe met alleen biais aan de armopeningen, ge moogt niet teveel willen, toch?

den truukVoor het geval u nog biais knipt gelijk ik deed tot een maand geleden doe ik er deze foto bij, zeventien keer makkelijker dan een lange reep stof te knippen is de stof mooi gelijk te leggen, en nog eens, en nog eens en dan misschien nog eens en dan knipknip, meer dan een meter biais in twee scharenknippen.
Ik was daar dus zelf nooit opgekomen, iemand heeft mij dat moeten vertellen, hoe dwaas, wie weet wat doe ik nog allemaal op de treuzelmanier.

Deze tip geldt overigens enkel voor rechte biais, die niet gebruikt kan worden in bochten, of u zou het gelijk ik in tricot moeten knippen.

22 opmerkingen:

  1. Oh... ik deed dat dus ook (en wat voel ik me nu dom). Gelukkig krijgen we deze fantastische tip. Dat scheelt tijd en frustratie.

    Mooi vestje trouwens!

    Ik ben benieuwd wat Jef van deze foto's vind over 10 jaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die outfit van Jef, Marta gaat daar allemaal doorkijken, ook binnen tien jaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. tedju zeg. een zsazsazilet met biais. ik voel mij een klein beetje meer gelukkig over mijn beslissing om het armsgatenpuzzelke te laten voor wat het was. dat van u ziet er natuurlijk nog altijd veel properder uit, maar oef, gij doet ook aan biais...

    vestimentair gezien gooit uwe Jef precies altijd nogal hoge ogen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. "Scharenknippen"...weer een nieuw woord geleerd...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En dat vestje passt voor Abel én Jef? Straf!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nowelja17.6.11

    zo snijden we onze tagliatelli's ook... :-) t is niet al naaien waar deze techniek om gaat...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat broekje vind ik prachtig! zou het mijn zoon ook zo aantrekken!

    Ik ga dat gilet ook eens maken, voor allebei de kids. Ideaal voor straks eind augustus. Voor als het weer iets killer gaat worden, waar ik nu nog niet aan wil denken...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een tof broekje voor Abel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Uwen Jef ziet er bijzonder gespierd uit op dienen foto. Dus dat giletjen komt hem vermoedelijk nog van pas, op amoureus vlak. Ge moet't hem precies niet uitleggen, den don juan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. lol, dat plastieken fietske blijft hier ook meegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi Ziletje, gisteren maakte ik mijn eerste Zsazsa giletje voor de zoon. Eindelijk iets voor dat kind, na de rokjes en kleedjes voor de dochter. Ik snapte van de armsgatenstikken niets, MAAR wie vond de juiste oplossing? Juist ja, de papa, zo hebben die mannen toch nog inbreng in naaistersland ;-) Woehoe

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Anoniem17.6.11

    Ik vind dat ge een schoon schaar hebt! Mag ook eens gezegd worden he!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Anoniem17.6.11

    k had het broekske direct herkend
    maar had jij ook niet een rokske in die stof?
    heb ik dat niet eens zien passeren onder het motto, "wat gisteren nog een gordijn was"?
    lang leve mama's die assorti gekleed lopen met hun kroost

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Schattig hesje en nog schattigere knulletjes en ik heb ervaring ik heb er 3 ... fijn weekend ...

    Gr. Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mademoi-lies17.6.11

    Leuke foto's van die zonen van je! Ze zien er al helemaal klaar uit voor de grote vakantie!

    Wat het knippen van 'biais die ook in bochtjes gebruikt kan worden' (waar biais dus eigenlijk voor dient dacht ik) betreft: prutsen postte ooit een tutorial. http://prutsen.wordpress.com/2009/08/13/meterslange-biais/

    Ikke ooit geprobeerd, maar 't lukt me 'inzichtelijk' niet. Mocht jij er ooit aan uit raken...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Al weer zo'n goede tip! Dank, jij maakt mijn leven een stuk makkelijker. ;-)
    En Jef, die heeft toch nog een mooie 'pooierjas' liggen om indruk op de ladies mee te maken??

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ooh dat is een schoon broekje! Doet me een beetje denken aan de boekjes van Dick Bruna :-) En weer een leuke uitvoering van het Zsazsazilet, tof. Nu kan ik het mij niet meer herinneren, hebt gij er ook al een voor uzelf gemaakt zo'n zsazsazilet?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mme Zsazsa, gij weet veel over stikken en stof knippen, maar ook veel over groentjes en fruit. Gij kunt mij misschien helpen. Wij hebben de schoonste rode kersen aan onze bomen hangen, maar in sommige van die kersen zitten wormpjes. Ondekt nadat ik al bijna een halve kom opat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. mooie foto die eerste. Close encounters-achtig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat zijn van die tips die het leven en het naaien makkelijker maken. Ik probeer in mijn berichten altijd eerlijk te zijn over mijn mislukkingen zodat mensen daaruit kunnen leren. Ook tips waardoor iets simpeler wordt geef ik mee, want daar dienen de blogs toch voor, om elkaar te helpen! www.homemadebyliesbet.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo'n schone fotootjes, jom.

    BeantwoordenVerwijderen