Tailleband aan broek zetten

Dit is dus de gemakkelijke manier.
Je kan op de fotootjes klikken voor een beter zicht en soms staan er notes bij die meer verduidelijking brengen.

Tailleband dichtstikkenOpenstikken
Strijk de band in de lengte dubbel en vouw weer open.
Plooi de band in de breedte dubbel en leg de goede kant op mekaar, stik op één cm en laat een opening om de rekker door te steken.
Stik de naadwaarde van de kant die je open hebt gelaten tot in de helft vast, ik doe dat omdat ik als de band aan de broek zit, nooit met de hand de opening langswaar de rekker erin is gegaan dichtnaai. Zo blijft het ook netjes zitten en je kan de rekker altijd verstellen.

Tegen broek stikkenOverlocken
Stik de tailleband rondomrond aan de broek, speldt het vast of doe het zo.
De open kant van de band moet bovenaan liggen.
Overlock de drie lagen samen. Ik heb geen overlock dus ik zigzag me een snelheidsovertreding.

Vaststikken
Leg de goede kant naar beneden en trek de stof iets uit elkaar zodat ze zeker niet dubbel zit en ga zo volledig rond.
Op die manier blijft de naad naar beneden.

Doe een rekker in de broek.