Haag

Haag
U zal het waarschijnlijk nog niet opgemerkt hebben, maar kijk eens goed?
Jaja, daar staat een haag, een babyhaagje wel, maar een haag is een haag, toch?

Toen ik mijn moestuin drie jaar terug begon wou ik vol overtuiging een takkenwal, of muur, of haag of hoe je zoiets ook noemt.
Stoem natuurlijk want takken rotten en verzakken en breken en zijn leuk om mee rond te lopen en zijn ideaal om in te wonen als je onkruid heet.

Tijd dus voor iets blijvends en wat past er beter rond een moestuin dan een echte haag, een haag met allerlei soorten planten, alsof ze van alle kanten kwamen aangehupst omdat ik Haag Hierkom'n riep.
Op een dagje stonden ze strak in de rij, de Spaanse aak, Meidoorn, Wilde liguster, Haagbeuk, Rode beuk en Groene beuk, kortgewiekt ook, want dat bevordert de aanmaak van vele zijtakken en zo krijg je geen kale haag onderaan.
Spannend, want ik heb geen idee hoe dit er in de zomer gaat uit zien.