De Pingupasta, de ideale picknickpasta.

Pingupasta
Een tijdje geleden gingen we met een paar vriendinnen eten bij "Pingu" (er bevindt zich trouwens ook een "Kermit" in mijn vriendenkring) en zij toverde deze pasta op tafel.
Ik -die alleen maar dingen kookt uit kookboeken- moest en zou het recept loskrijgen. Maar Pingu beweerde bij hoog en bij laag dat er geen recept was maar dat het een kwestie was van alles wat je lekker vindt samen gooien.
Kijk, dat vond ik een ware revelatie.
Hoe gedurfd en al.
Sindsdien heb ik regelmatig ook wat dingen samengegooid en soms is dat best lekker ja, maar deze pasta, de Pingupasta is toch een uitblinker in het genre. Ik maak telkens een driedubbele portie, één portie extra omdat de pasta geweldig lekker is en ik blijf eten en één extra portie voor de dag nadien, want dan is hij zo mogelijk nog lekkerder. En geloof me, hij is lekker, ontzettend lekker!
Ik heb de moeite gedaan om alles zo minutieus mogelijk op te schrijven, dus nu is de Pingupasta een echt recept.
Er zijn twee versies van dit gerecht, de Pinguversie, dat is met zoveel mogelijk kant en klaar gekochte ingrediënten en de Mme Zsazsa-strebers versie. (de tweede versie is ook goedkoper, dus misschien de Gierige-Mme Zsazsa-Strebers-versie)

Het gaat alsvolgt:
(4 porties)
-400 gram penne
-Een dubbele kipfilet (Pingu zegt: Koop een kleine, gebraden kip)
-150-200 gram ontbijtspek (Pingu zegt: Koop gebakken spekjes in de Delhaize)
-2 paprika's (Pingu zegt: Koop gegrilde, ontvelde paprika's)
-Potje zongedroogde tomaten op olie
-Pijnboompitten
-1 el bieslook, gesnipperd
-1/2 el dragon, gesnipperd

Vinaigrette:
-2 el mayonaise
-1 kl mosterd
-2 el olie van de gedroogde tomaten

-Grill de paprika's op de gaspit of onder de grill tot ze zwart zien en stop ze dan in een kom bedekt met plastic folie.
-Snij de tomaatjes in de helft
-Wrijf het vel van de paprika's, haal het binnenste eruit en snij ze in reepjes, doe ze in een grote afgedekte kom samen met de tomaatjes.
-Kook de penne.
-Bak de kipfilet.
-Snij de reepjes spek in vier en bak ze krokant.
-Giet de pasta af en doe het bij in de kom, net als de uit elkaar getrokken, of in stukjes gesneden kip en de spekjes.
-Rooster de pijnboompitten in een pan zonder vetstof.
-Meng terwijl de mayonaise met de mosterd en olie.
-Doe de pijnboompitten samen met de gesnipperde kruiden en de vinaigrette bij in de kom en meng alles goed.

Pingu en Mme Zsazsa zeggen: Laat het u smaken!