Worstjes met appels en prei uit de oven

Worstjes met appels en preiEen receptje uit de Delicious van december ll.

Ik hou wel van zoet met hartig, ik ben een grote fan van frikandellen met krieken met lekker vers wit brood, dus dit past zeker in mijn kraam.
Je kan de worstjes er zo bijleggen of op voorhand wat aanbakken zodat ze een mooi kleurtje hebben, ik heb voor het laatste gekozen, want bleke worsten zijn niet echt mijn ding.
De worstjes zijn chipolata's van de Bioplanet in 2 gedraaid en doorgeknipt.

Nodig 4 personen:
-3 preien, in ringen van 2-3 cm
-appels, uitgeboord, in partjes
-8 varkensworstjes
-3 el olijfolie
-25 gram boter
-250 ml cider
-2 el grove mosterd

-Verwarm de oven voor op 190°
-Doe de prei en de appels in een braadslede waar de worstjes naast elkaar in passen.
-Leg de worstjes erop en sprenkel de olie erover.
-Voeg peper en zout toe en schep alles om.
-Verdeel de boter in blokjes erover en schenk de cider erop.
-Zet alles 50 minuten in de oven.
-Haal de braadslede 15 minuten voor het eind uit de oven, schep alles om zorg dat de worstjes bovenaan liggen en bestrijk ze met de mosterd. Zet weer in de oven.
-Verdeel over borden en serveer met puree.

Smakelijk!