Fair Wear Friday #2 en een opvoedomkooptip

naam

Twee weken geleden deed ik van onderonsje met mijn kleinste zoneke, terwijl vader en grotere zoon thuisbleven bij de baby brachten Abel en ik een paar uur in Antwerpen door.
'Ik ga mee naar alle winkels waar jij naartoe wil gaan' zei hij, 'omdat jij dat ook voor mij zou doen hé?'
We begonnen dan maar in een winkel van zijn keuze.
Een aanrader voor ouders, hoewel het logisch lijkt om de beloning als laatste te doen werkt ge beter andersom wilt ge niet heel de dag gezaag aan uw oren.
Je kan immers op elk moment de gevreesde woorden "Als ge nu niet ... dan pak ik ..." inzetten.
In het andere geval ga je toch sowieso zestien keer per uur zeggen: Als ge nu niet ... dan gaan we niet naar ...' en wil je naar de toekomst toe geloofwaardig blijven ga je op een bepaald moment moeten zeggen: Oké, dat is dan duidelijk, we gaan niet ...'
(ik ken mensen die dat ook 16 keer per uur zeggen). Maar dan is het volledig om zeep, want wat hebt ge nu nog achter de hand?

Maar goed, met een combinatie van boek/legobouwding stapten we dan zonder gezaag richting Kammenstraat voor een bezoekske aan de Tink twice, terwijl ik keek en paste zat Abel in een zeteltje in zijn boek te kijken. (Zeg nu nog eens dat die tip niet werkt)
En ge voelt hem al komen: ik kocht er het kleedje van op de tekening. Juist!
Ik twijfel nog een beetje over de lengte, maar omdat je bij getwijfel beter voor het makkelijkste kiest laat ik het nog even zo.
Oké, fair wear kleedje, check!
Het grote voordeel van een kleedje is dat je meteen aangekleed bent, je hoeft niet na te denken over iets bijpassend. Het grote nadeel van een kleedje is dat je er geen borstvoeding mee kan geven zonder met uw gat bloot te zitten.
Nu Toni oud genoeg is om er bij honger een boterham in te steken komen de kleedjes dus stillekes aan terug.
De laarzen kocht ik een paar jaar geleden en zouden voor het bedrag dat ik ervoor betaalde wel fair wear mogen zijn.
De accessoires zijn tweedehands en dus fair wear.
Dat komt dan neer op een totaal van minstens 75%, ik vind dat goed!

De baby dan!
Ge ziet, we schuwen de streep niet! Gisteren had ze er nog dit truitje over aan, dat was geen doordachte zet, maar toevallig.
De body is er eentje van Katvig en de jumpsuit van Moonkids, beide zeer goed bezig op fair wearvlak.
De slofjes zijn van Snuggle Feet en daar vind ik niet meteen terug hoe goed ze het menen.
Als ik er dan nog rap de katoenen luier erbij tel, klokt ook de baby af op 75%.
Dat is een redelijke score, niewaar?

Fair Wear Friday is een initiatief van Kelly, Leen en Lies.
Deze bloggers doen deze week ook mee:
Tante Hilde en Geertrui.
Doe ook mee en stuur de link van je post naar Lies