Bananenpudding, ofte het vadsigste dessert aller tijden

Bananenpudding
Ik heb dit nog nooit ergens anders dan thuis gegeten en bij mijn oma voor het eerst, het gerucht doet de ronde dat de schoonzonen bij haar dochters bleven voor dit dessert. En gelijk hadden ze.

De basis voor dit dessert is bechamelsaus en ik maak dit bijgevolg enkel als ik iets met bechamelsaus maak, pastitsio, lasagna, witloof met hesp en kaassaus, .... Je maakt dan de dubbele hoeveelheid saus en schept de helft eruit voor je gaat kruiden.
Dit dessert eet je zowel lauw (wat ik het lekkerst vind) als koud, voeg de bananen pas toe voor het eten.
Als u geen reden buiten goesting hebt om dit te maken zijn dit de hoeveelheden voor 4 personen (hoewel ik makkelijk de helft opkan, maar we gaan niet stoefen)

-60 gram boter
-60 gram bloem
-1 liter melk
-suiker naar smaak
-1 ei, gescheiden, eiwit opgeklopt
-2 bananen, ik vind alleen net rijpe bananen hier lekker in, zeker geen te rijpe

Maak bechamelsaus met de boter, bloem en melk, voeg suiker toe en proef of het zoet genoeg is.
Laat de saus wat afkoelen.
Wanneer het lauw is voeg je de dooier toe en roer alles goed door.
Schep het opgeklopt eiwit toe
Sijn de bananen in dunne schijfjes boven het mengsel en smul of beter vreet u een indigestie.