maandag 13 oktober 2008

Teckeltrui

Teckeltrui
Ik haat kinderkledingwinkels, ofwel is alles beige, pokkeduur of staat er Mega Mindy op en geen van de drie dragen mijn voorkeur weg. Dus bij het vallen van de bladeren en het botten van de bomen bestel ik een hoop t-shirts met lange of korte mouwen. De meeste laat ik zo maar af en toe doe ik wat met zo'n ding, een zeefdrukje erop of een applicatietjen maar op dit allebei. In het kader van "Ge kunt niet straf genoeg zijn"

Teckel voor
Teckel achterHet is een hond en hij zegt waf, zo simpel is het.
Jef is gek op "zijn" hond die op verschillende foto's figureert dus moest de hond op zijn shirt uiteraard een teckel worden.
Een teckel uit ruitjesstof die eerst op de stof gekleefd werd met een lijmspray en dan vastgezigzagd.
De waf is gedrukt met behulp van printerpapier.

Waf


2 teckels
Run Blanche Run!

27 opmerkingen:

  1. Zo leuk, jij geeft een mens zin om een naaimachine aan te schaffen en het ook eens te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er weer picobello uit hoor!
    In het voorste stuk van de hond zag ik eerst een gans, maar je ziet dat der nog een achterste stuk komt en dan is het plaatje compleet. Ik ben nog niet goed uitgeslapen denk ik...Maar de Jef is toch wel super-fotogeniek hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem14.10.08

    Onlangs stak de naaikriebel de kop op, 'k ben daarom maar naar 'den Aldi' geweest om een naaimachine te kopen. Helemaal zonder ervaring met het handleidingboekje naast me beginnen stikken en op zoek naar tips per toeval op je site uitgekomen. En nu ben ik helemaal fan! 'k Barst ondertussen van de ideeën, alleen nog de kunde om het uit te werken ontbreekt soms nog. Ik blijf vooral terug kijken naar de leuke rokjes, zo wil ik er ook wel eentje maken! Is dat moeilijk? En heb je nog tips of een patroon? Ik blijf gefasineerd meelezen...

    Groetjes,
    Marleen, naaigek in spé uit Berchem

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Marleen14.10.08

    anonymous = marleen dus ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi! prachtig! hoera!
    Is de waf gezeefdrukt of hoe is die eropgeraakt

    lijmspray, wablief? doe je daar dan zo van de vlieseline onder?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. schattig, en ik ben het helemaal eens met je commentaar over kinderkleding in de winkels.
    Maar waar bestel je dan die lading effen T-shirts?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Laleña14.10.08

    't is gij hebt gouden handen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zeker voor jongens is het niet veel soeps wat je in de winkels vindt. Knap opgelost.
    Waarom werk ik zelf niet wat liever met naald en draad?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Octaview.nl14.10.08

    Heel leuk. Ik heb ooit ook eens zo een shirt gemaakt voor de dochter, kobaltblauw met een roodruiten giraffe. Amazing was die. Maar dat tekstballonnetje van jou maakt het wel af. Petje af hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Marleen, in boekjes zoals Burda vind je wel patronen, hoe het in elkaar zetten staat er ook bij denk ik.
    Rokjes zijn redelijk makkelijk hoor.
    Véél oefenen hé, met goedkope stof zoals de stof van de Ikea bv, daar heb je al katoen voor 3 euro per meter.

    Nimsa, als je op "zeefdrukje" klikt in dit bericht dan zie je hoe het moet.
    Lijmspray is supermakkelijk, daarvoor gebruikte ik Pritt, maar toen raadde iemand me dat aan, je kan dat in elke hobbywinkel kopen.
    Op de achterkant van de ruitenstod zit idd vliesline.

    Nele, goh overal, er zijn heel veel websites waar ze zo'n effen shirten verkopen www.kikisj.be www.rainbowbabies.nl en nog vanalles maar dar kom ik effe niet op.

    Octaview, merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. la redoute verkoopt ze vast ook..

    zeefdrukken kan ik inmiddels als de beste, 't was me niet duidelijk met de omschrijving 'met printpapier' dan dan tegelijk ook een bel deed rinkelen.

    speciaal, die lijmspray

    BeantwoordenVerwijderen
  12. welwel15.10.08

    De effen t-shirts van de Hema zijn ook super van kwaliteit en in de solden heb je ze helemaal voor een appel en een ei ! Ik koop ze dan in alle kleuren en ook altijd eentje die mijn dochter zelf mag beschilderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. jaja, hema, klopt helemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. leuk! wij hadden vroeger ook een teckel dus ik kan me bij die voorliefde van alles voorstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. linkerhandje16.10.08

    Ik kan niet naaien maar heb het hele ding in elkaar gehannest met lijmspray, makkelijk ding, die lijmspray. Na het wassen plak je de boel er gewoon weer op en niemand die het ziet. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha, ja dat is ook een manier.
    Je kan dat ook met de hand vastnaaien natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik kom later nog eens terug, want ik zie alleen maar lege vakjes waar je foto's zouden moeten verschijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoe voorkom je dat het gaat "lubberen" als je die applicatie vastzigzagt? Ik ben ondanks veel naaiervaring nog altijd een behoorlijke tricotfoob.. maar zou het wel willen proberen, het ziet er heel origineel uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wel daarom gebruik ik lijmspray, dan hangt dat al vast en moet de tricot wel mee.
    Ik stik wel zoveel mogelijk op de geweven stof ipv op de tricot.

    Speldjes zullen ook wel gaan, maar ik vind lijm makkelijker, voor de lijmspray gebruikte ik Pritt en dat ging ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. een paar vraagjes over dit opnaaien:
    hoe breed zet jij je zigzag? Ik zet normaal 2 en zelfs dat is mikken, ik laat ze op 0.5 breed lopen.
    Krimpt het ene stofje bij u nooit meer dan het andere?
    Komen de randjes nooit vanonder de zigzag piepen? (bij mij wel) (zelden maar hier en daar soms een keer, vooral bij stoffen met een grovere draad)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Alison19.10.08

    Ik heb een hert en een teckel gemaakt, maar wil toch dolgraag een fijne dikke kip appliceren. Afgelopen jaar in Zeeland een Duits jongetje gezien die een zeeeeer mooie op zijn shirt had (lichtblauwe ruitjes kip op bruine tshirt). Zijn mama had het met vlisofix gechefd.

    Maaaaarrr.... waar kom ik aan de omtrek van een fijne dikke kip?

    Heeft iemand een tip?

    Groeten uit Leidschendam, en nogmaals dank voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. alison20.10.08

    Dank voor de tip, uiteindelijk iets gevonden onder kip stencil. Geen opslabaar bestand, maar overgetrokken van het scherm en dus prima bruikbaar!

    Groet! Alison

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Pinnetje7.3.09

    Hi! Wat een leuke blog, ik doe hier heel veel inspiratie op! Ik heb nog niet zo veel inspiratie met naaien, maar ik ga binnenkort wat meer proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Anoniem29.9.11

    jola-mode heeft ook hele mooie t-shirts voor een prikkie!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mirthe13.5.12

    Ik ben net begonnen met naaien en dacht dat een applicatie wel n makkelijk begin zou zijn...Nu heb ik dubbelzijdig strijkvlieseline gebruikt, maar zodra ik begin te zigzaggen gaat de stof ontzettend rafelen. Lees ik nou hierboven dat je EN lijmspray EN vlieseline gebruikt, tegelijkertijd? (of is dit weer n ander soort vlieseline?)

    BeantwoordenVerwijderen