maandag 22 maart 2010

Den hof, voor ramptoeristen.

KrokussenIk kreeg de afgelopen maanden nogal eens de vraag hoe het met den hof zat, ik weet uiteraard goed genoeg dat dit uit ramptoerisme was, en ja inderdaad het is een ramp.
Daarom ook dat ik hier niet open met een foto van de moestuin maar eentje van iets mooiers, krokusjes.

Oké bon de moestuin dus, ja dat is erg, onkruid en dode en rottende plantenresten, miserie troef.
Uiteindelijk eigenlijk niet veel anders dan alle andere jaren, dus het komt goed, echt waar, heb vertrouwen.

De moestuin, maartZo.
Dat was verschieten hé?
Na deze foto is er al wat veranderd, vorig jaar deed ik een uiteenzetting over kompost ik gaf toen al aan dat ik toch wel met een tekort zat en dat bleek nog maar eens eind augustus.
Dit jaar moest ik dus gebruik maken van kompost van iemand anders zijn legummen, 1 ton meer bepaald, dat kan mijn compostvatje niet trekken.
De externe kompost is ondertussen verdeeld en als ik ooit nog eens alleen buitengeraak of als Abel een van dees alleen kan zitten kan ik echt van start gaan.

14 opmerkingen:

  1. Ha ha, herkenbaar hoor ;-)
    Wij zijn ook hard bezig met onkruid wieden.

    Maar het wordt deze week lekker weer. Dus Abel lekker in de wagen erbij en werken maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ohja, daar heb ik een miniatuurversie van. Niet in erbarmelijkheid, maar in oppervlakte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo zag die van on ser ook uit hoor. Sinds een paar weken weer begonnen en het begint weer ergens op te lijken. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh eigenlijk wel fijn om te zien dat mijn tuin niet de enige is die er op dit moment niet echt uitziet. Maar ja, binnen een aantal weken is hij niet meer te herkennen. Of dat hoop ik toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oei, mijne gazon ziet er zo ook uit, nen hof heb ik niet eens...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik sluit mij aan bij tante Hilde!
    k

    BeantwoordenVerwijderen
  7. goede moed, laat die groene vingers maar wapperen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Anoniem23.3.10

    Ik heb m'n nog veel meer verwaarloosde moestuin flink laten doorfrezen, en zou er nu compost op willen doen, externe dus, liefst eco, waar heb je de jouwe gehaald?
    Veel succes ermee!! Ik kan hier nog niet zo veel doen, de grond moet wat drogen en verwarmen, 't is zo'n zware grond hè, vlaamse ardennen, leem...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. In Vlaams-Brabant / Limburg kunt ge goeie (idd eco) compost halen bij De Winter (in Herent en in Sint-Truiden). Als ge hem googlet vindt ge hem zo!
    Hier had ik het composthalen wat uitgesteld, en eigenlijk maar goed ook, want nu gaan we verhuizen. 'k Zal daar dan wel wat compost gaan kappen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Maar wat een mooie krokussen!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. allez jong dat ziet er best gezellig uit om te rampentoerismen, en zo nog niet platgelopen zwart van 't toeristenvolk op 't eerste zicht; is daar nen half pension bij of al nen all-in-full-intégré-weed-all-you-can-eat ? We zullen de eigen hangmat meebrengen, voor de rest heb je van ons gene last ;-)

    gene paniek, eerst nog die sloten maartse buien...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hey anoniem,

    je mag altijd compost komen halen bij mij, er ligt hier nog een paar ton. Ook Vlaams Ardennen, dus misschien bij jou in de buurt? Je mag het gratis en voor niets komen halen, heb het in november laten brengen door die van 't containerpark

    groetjes,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hej Mme Zsazsa,

    Onderstaande reactie heeft niets te maken met je tuin.
    Ik ben voor mijn werk een paar keer in Suriname geweest. Daar is een disco met de naam Zsa Zsa Zsu. Leek me leuk om jou te vertellen.
    http://suitnv.com/index.php/discotheek.html

    Groet
    Liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Anoniem24.3.10

    dankjewel Marijke, ik heb ondertussen m'n composthopen's geïnspecteerd en ze zijn beter gelukt dan ik dacht, ik weet dus niet of ik er nodig zal hebben maar ik hou't in gedachten voor't geval...

    groetjes
    sandra

    BeantwoordenVerwijderen