zaterdag 12 juni 2010

De doos

De doos


De cowboy en mijn vader kwamen hiermee binnen.
Gevonden, naast de weg, toch maar even gestopt om te kijken wat er in zat. (curieuziteit zit in de genen)

1

Och!
Wat is er nu schattiger dan een klein poesje?

2

Twee kleine poesjes.


Zucht, en zijle weten zeker niet hoeveel moeite wij hebben om één naam te vinden?

Twee namen dus, voor een broer en zus, kleur: wit, maar gezien Blanche al in gebruik is, iets anders graag.
Sneeuwvlokje ed zijn ook uitgesloten, mss wel omdat ik ze ooit verf want ik vind witte katten niet mooi.

Help!

123 opmerkingen:

  1. mor allé...
    wie laat zo'n dutskes nu langs de kant van de weg in een doos achter.

    Ik vind Bonny & Clyde wel iets hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn hartstikke mooi! Eens denken... Quick & Flupke lijkt me wel wat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wie laat zulke schatjes nu zomaar achter langs de kant van de weg?
    Nu ze een nieuwe en liefdevolle thuis hebben gevonden, verdienen ze ook mooie namen: Flo en Fleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. in dat geval zou ik gaan voor Pantone 239c en Pantone 151. Naamsgewijs, bedoel ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aaah,sommige mensen
    Blanche en neige ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Maar hoe zielig is dat !!?? In zo'n toegeplakte doos ?
    WIEDOETNUZOIETS !??

    Namen ? Pfffff. 'k Ben nu niet écht zo zot van naam-duo's, maar in dit geval ...

    Wieze en Wolle
    Jip en Janne
    Kriebel en Krabbel
    Zokke en Flokke
    René en Margriet
    Jos(ke) en Vos(ke)
    Billie en Bollie
    Lowietje en Sofietje
    Tuur en Trees
    Mik en Mak (of Mon, als u wilt)
    Lily en Linus
    Freddie en Teddie

    Of heeltegans-iets-anders, 'k zou 't niet weten ! Succes ermee !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. maite en kjell de namen van mijn kids.. ben nog steeds blij met die namen
    of had je meer een poezennaam gewild??mm tis te laat al..heb geen inspiratie op dit moment

    BeantwoordenVerwijderen
  9. onze kat heet Mia en is daar precies toch content mee ... Basiel of Flor voor de broer ?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. nanka12.6.10

    Spik en Span, want ze zijn zo wit als... etc....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gudrun12.6.10

    Isis en Osiris? (Katten waren heilig in Egypte)

    Apollo & Diana

    Floris en Blancefleur
    Tristan en Isolde

    En zo kan je nog wel even doorgaan

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat 'n poppies! Mijn broertje had vroeger 2 russische dwerghamsters en die had hij Ralph en Pepsi gedoopt. Ze waren net ze pluizig als deze 2 boefjes.
    Dus Ralph voor 't mannetje en Pepsi voor de dame.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je kan het nog zo zot niet bedenken, maar er bestaat wel degelijk een (Amerikaanse) site voor poezennamen (5000 stuks), mochten jullie echt geen inspiratie hebben...
    http://www.cat-names.us/
    Of euh...
    Ik had vroeger een hond, en die heette 'hond' maar dan in't Spaans. Zo spreken Abel en Jef meteen ook een woordje buitenlands...
    Gatto & fellino?

    Veel dierplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Achossie..... wie doet nou zoiets he?
    Gelukkig dat ze een veilig en warm huisje hebben gevonden.
    Tja, en dan die namen he?

    Amy voor mevrouw
    Butler voor meneer

    Laat dat nou ook mijn favo stofjes zijn hihihi....
    ;-)

    Veel kroel plezier met deze schatjes...

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. weet je nog 'the nevereeeeending stoooooory, tadadatadatdaaaa' ???
    Awel ze hebben iets weg van die vliegende harige draak...Falcor. maar wat daar dan bij past...?
    Tof dat ge ze kunt huisvesten Mme!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gelukkig dat nieuwsgierigheid in jullie genen zit zeg! Ocharme die kleine prutskes!

    Marcel voor mijnheer! k Vind dat gewoon een geweldige naam voor een dierke (alez, voor een tof jongensbabyke kan dat ook heel leuk zijn ze). En eens denken, dan moet daar zo nog iets ouderwets bij voor mevrouw he (efkes denken - ik werk in een rusthuis dus even wat bewoners in mijn gedachten halen...

    Joanna, Eugenie, Yolande,Emilienne,Helena, Emma, Louise, Henrietta, Margriet

    Jaaaaa: Marcel en Margriet of Marguerite vind k wel iets hebben! hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha ja Niek, ik vind Marcel ook een geweldige naam, daarom dat we al een Marcelhond hebben. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Allé, hoe zielig, die doos. Dat is nu echt niet te begrijpen... inspiratie...
    Onze kippen waren pouline en poulette maar voor twee poezen... 'k ga nog eens goed moeten nadenken!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Amai, daar doet mijn hartje van zeer, van zo'n verhaal! Arme beestjes! Goed dat jullie curieus van aard zijn ...
    Onze kater van 2 jaar heet Frigo en moest er ooit een kat bij komen (want ik ben nu eenmaal wel een kattenmens), ga ik die Calor noemen. Misschien een suggestie?
    Andere duo-namen:
    - Cayenne en Sedes
    - Gin en Vodka

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ik denk dat het kattenweek is. Hier zijn er 2 in de kelder beland en we krijgen ze niet te pakken, ze komen wel het eten -dat in de gang staat om hen eruit te lokken- vlug halen op een stoutmoedig moment, maar voor de rest veel gejank vanuit de kelder. Diepe zucht. Enfin, ze kregen wel al een naam (niet van mij), hou je vast: Dwiezel en Dwaazel

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ot en at, gelijk die twee kabouters van in dat gedichtje van rutger kopland
    of nog beter: cow en boy, jef gaat dat geweldig vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. - Dash en Persil
    - Spooky en Dooky
    - Janne en Jos

    Maar wie kan er nu zo een lieve dutskes achter laten...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Agoss, wie doet nou zoiets?! Wat een scheetjes, zeg. Wat een geluk dat ze een fijn plekje bij jullie hebben gevonden.
    Napoleon en Joséphine (of verkort tot Leon en Phien of Fien schrijfwijze doet er niet echt toe)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Jip en Janneke?
    Wel lief dat ze bij jullie nu een thuis hebben gevonden!

    Liefs, Fleur
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wij hebben er ook al een paar gehad euhh: Zaza, Hobbes, chico.. :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Nou zeg, waarom zoekt die persoon nou niet zelf een huis voor ze? Gelukkig zijn ze wel al groot genoeg om bij hun moeder weg te kunnen. Ik vang moederloze kittens op en breng ze dan met de hand groot, ik heb net een nestje van 4 groot en woensdag zijn ze alle 4 bij een nieuw baasje. Super leuk om te doen, maar zo onnodig!
    Any way, weet Jef geen leuke namen, hij heeft ze tenslotte gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Bezige bij13.6.10

    Oscar, Victor, Tienne,… voor het katertje?

    Juultje, Juliette, Marie, Wieske,… voor het kattinneke?

    Wel zielig…
    Ik vind witte katten ook niet jedat… Misschien groen en fuchia?

    Breng je kids niet op ideeën, zou ik zeggen!

    Bye Bye!

    PS. Katten waren inderdaad heilig in Egypte, de onze heetten Orion en Sirius. De 2 sterrenstelsels waar de piramiden mee gelinkt zijn…

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Octavie13.6.10

    Oh mijn hemel! Nu heb je ineens 2 katten, de horror! Hoe dan ook, wij hebben precies zo'n buurtkat en die heet Keesje. Doe er je voordeel mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. zielig zeg, nogal een geluk dat cowboy in de buurt was.. ik stem dus voor de Bonny en Clyde van sophietje!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik vind Korneel wel iets hebben voor een kat...

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Anoniem13.6.10

    De beste kattennaam ever vind ik nog altijd Zsazsa (de naam van een van onze poezen ;) ) door eens te googelen op haar naam ben ik op jouw blog beland!

    Namen voor witte katten? Euhm... Bouli (de sneeuwman) en Dash?

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Maurice en Marieke :)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Thelma en Louis zijn de eerste namen die in mij opkomen als ik aan die twee langs de kant van de weg denk.

    Dit gelooft toch niemand? Djeesus.
    Ode aan cowboy en opa Cowboy en aan opvangcentrum ZsaZsa.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. 1)Oh, ik word zo kwaad als ik dat zie! Wie kan het nu over z'n hart krijgen om zoiets te doen? Idiote mensen...

    2)Wat namen betreft volg ik Mie: Korneel voor de ene, maar dan wel Jacobus voor de andere.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Oidipoes en Electra?
    Ik lach me een breuk om jouw verhaal.
    Wel zielig voor die poesjes om zo achter gelaten te worden, en nog zieliger dat ze van huidskleur moeten veranderen bij Mme. De dutskes.
    Daar hou je toch complexen aan over?

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat bestaan er toch rotslechte mensen op de wereld. Allé, zo'n twee schoon poezen in een mezenbollendoos proppen.
    Ik noem ze Caspar en Pollux. Vwalla.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. SPOOK!
    Trouwens, ik zou ze ook verven, zo twee identieke wittekes, dat kan je niet uit elkaar houden.
    Misschien werkt haarkleurverf voor mensen ook bij katten? En dan noem je ze gewoon geel en oranje, voilà! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wij hebben gisteren een volwassen poes geadopteerd uit het asiel en hebben haar Lily genoemd.
    Namen kiezen is geen makkie hé.

    Sneeuw en Witje.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Anoniem13.6.10

    hoi, jezebelle josephine juiliette
    flora en rosa of findus filou
    groetjes Jezebelle

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Bon, ik zoek ook wanhopig achter een naam, maar ik vrees dat ik die in bovenstaande voorstellen niet echt ga vinden.

    Zal ik dan poesgewijs ook mijn duit in het zakje doen en u vertellen over Donder en Bliksem, de katten van mijn tante, met daarbij de trieste saga van Bliksem die tijdens een onweer (echt!) door een slecht getimede windvlaag tussen het kiepraam is geplet?

    Speel dus op veilig en noem ze bijvoorbeeld Rust en Kalmte. Of Zon en Zee.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat zielig zeg om die beestjes zo achter te laten. Gelukkig kwam de cowboy er langs met zijn nieuwsgierigheid! Onze katten heten Porche, Baloe en Kennan, onze hond Willem. Ik vond het ook heel moeilijk om namen te vinden, je moet ze tenslotte jaren gebruiken als het meezit...

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Anoniem13.6.10

    Ik hou ook niet van witte dieren, aangezien die met de tijd geel worden.:( dus misschien kaas en brie ,met het oog op verkleuring.

    of iets voor in de moestuin; knolletje en peen.

    Veel succes met de poezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat een schattige katjes.. echt schandalig dat mensen zomaar twee kittens aan de kant van de weg zetten :(Kan ik me echt heel druk om maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Anoniem13.6.10

    Lola en Lowie!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Stella & Lili, althans da's het voorstel van mijn dochters. Ikzelf zou eerder gaan voor 'Jom' en 'Arig'

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Oh zeg, wat voor een onmensen doen dit nu?!

    Mijn oma's katten heetten minneke en pluske. Ik vind pixel ook een coole naam. Pixel en Bit? ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wij hebben Boris onze kater.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Bij ons heet de witte hond van de buren Shadow. Vind ik een superleuke naam! Ook Kamiel, Mina, Flo en Bommel vind ik leuke dierennamen.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Poes en Kat, en wat valt er te winnen, toch geen kat zeker, hé...

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Moortje en Moriaantje.. ;P

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Natalie13.6.10

    De kat van mijn zus heette Koffie. Wat vind je van Koffie en Melk?

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Ik ben nooit zo van die 'pluisje en vlekje' namen. wij hadden twee ratten en die heten Eddy en Wally Helaas is Eddy al henen gegaan. Onze cavia's heetten Truus en Kees. En ooit had ik een vriendinnetje dat haar twee katten Veger en Blik had genoemd. Tot zover mijn aandeel. Wat een schatjes trouwens en wie doet nu zoiets??

    BeantwoordenVerwijderen
  53. 'Meneer en mevrouw de Boer' lijkt me wel toepasselijk. Vooral wanneer ze geroepen moeten worden ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Anoniem13.6.10

    Super en Promo (zie doos, dar staan hun namen eigenlijk al op).

    Marije K

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Een duo...hm, da's moeilijk.
    Ik heb één kattennaam in gedachten voor als wij ooit zouden verhuizen naar een huisje in een bos of veld: Sergeant Fuzzyboots. Maar dat roept misschien wat moeilijk.
    Een vriendin van mij heeft ook een witte kat: Chocolat Blanc.

    Butch Cassidy & the Sundance Kid?
    Mulder & Scully?
    Lennon & McCartney?
    Starsky & Hutch?
    Filip & Laurent?

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Sofietjes13.6.10

    Voor zulke mooie schatjes dachten wij direct aan Lili & Roos!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Sofietjes13.6.10

    Wat zijn wij ook mutsen: broertje en zusje en dus niet 2 meisjes! Geen Lili & Roos dus ;-)

    Roos & Tijger
    Lili & Moos
    Tijger & Lili
    Lili & Tijn

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Wat een droppies! (even daargelaten dat drop meestal niet wit is).

    Eh:

    Peper en Zout
    Jochie en Meissie
    Broer en Zus
    Coca en Pepsi
    Solar en Luna

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Kwamen er toch wel geen Pan en Dora uit de doos van...

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Anoniem13.6.10

    Kwamen er toch wel geen pan en Dora uit de doos van ...

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Onze poezennamen waren
    *Smirnoff
    *Chivas en *Spookly
    Verder zijn er veel namen mogelijk natuurlijk...
    Salt & Pepper
    Remi & Nina
    mjólk & Latte (beide betekenen melk)

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Wat een lieve poesjes,
    ik vind Roet en Choco, wel wat!
    Groet Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Wat een lieve poesjes,
    ik vind Roet en Choco, wel wat!
    Groet Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Salt en pepper
    Jut en jul
    epi en epi
    suske en wiske
    peppi en kokki
    Bon en jovi
    black en dekker

    Maar even zo goed, het is ZEER stout dat deze lieve poesjes zijn achtergelaten. Wat een bjoeties. En wat goed dat cowboy Jef dat hij even wou gluren in het doosje.

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Namen voor poezen bedenken vind ik leuk! Oké een paar suggesties:
    - Napoleon (zo heet onze kat)
    - fripouille
    - Muis

    Of duo naam
    - Nina en Simone

    Succes ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Anoniem13.6.10

    Borre en Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Op zoek naar namen .. altijd leuk!?
    Antoinette en Ferdinand

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Jemig, na het zijn van die twee katjes en ge-oh en ge-ah moet ik nu ook nog met twee mooie namen komen? Pfoe...

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Volledig witte katten zijn mannetjes en opletten... soms ook doof. Vraag maar eens na bij den dierenarts. Langs opzij benaderen of die beestekes schrikken keivaak. Wij hadden ooit zelf een witte dove poes. Spijtig genoeg is hij nu in de poezenhemel. Auto niet horen aankomen zeker...
    Jongens dus: Dat zijn dus duidelijk "Elvis en Bruce " .

    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Maar een van deze twee is echt een katinneke hoor, moet ik eens een foto trekken? ;)

    Van dat doof wist ik, allee ik twijfel altijd tussen doof en blind, maar ik heb beide getest (op een niet-officiele manier) en volgens mij zijn ze niet doof.

    Volgende week eens naar de dierenarts.

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Anoniem13.6.10

    Oh ik ben hier niet goed van... Wie doet dat nu? Hoe harteloos kunt ge zijn? :( Maar langs de andere kant ben ik SUPER blij dat jullie ze gewoon gaan adopteren, dat toont dan weer dat er toch nog mensen zijn met een hart! Ge gaat daar geen spijt van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Napoleon en Josephine
    Wiskey en Sherry
    Julius Ceasar en Cleopatra (Juul en Cleo)
    Marsh en Mellow
    Muis en Oli(fant)
    Regen en Boog
    Zonne en Straal
    (nee, ik ben niet in een flauwe bui, dat lijkt maar zo, heus!)
    Dolly en Parton

    BeantwoordenVerwijderen
  73. O, er schieten me er nog zo veel meer te binnen:
    Freddy en Mecury
    Led en Zeppelin
    Eén en Twee
    Bloem en Knop
    Klavertje en Vier

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Witte katten kunnen ook poesjes zijn hoor! Ik moet zeggen dat ik ook niet van witte katten houd en je moet als de zon schijnt hun oren en evt. neus insmeren anders krijgen ze huidkanker (van die korsten op hun oren). Wij hebben hier Maui en Tiki en Hinemoa en Toa, dat zijn maori namen. Maui heeft nieuw zeeland uit het water gevist (google maar even voor de mythe) en Hei Tiki is de eerste mens (volgens de maori), Hinemoa is een vrouw uit een verhaal en Toa betekend jongen in het Maori. Eigenlijk hoor Tutanekai bij hinemoa, maar dat is zo'n lastige naam en kort zo lastig af.
    Succes met de zoektocht!
    Ik hoop dat je wat origineel vind!
    (Pantone vind ik trouwens wel heel leuk gevonden van sunnymoon)

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Ocharme zo'n prutskes!

    Ben benieuwd naar hoe je ze uiteindelijk zal noemen, ben daar zelf niet zo sterk in.

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Ik kijk bijna elke dag even op je blog, ik ben zeg maar zo'n stiekeme meelezer...uit Nederland. En in Nederland hebben we Woezel en Pip. Woezel en Pip zijn weliswaar twee hondjes maar wel hele schattige en dat zijn jouw kleine poesjes ook! Even googelen dan vind je ze wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Dash en Dixan. Desnoods steekt ge ze in een kleurenwaske.

    BeantwoordenVerwijderen
  78. Wat zielig zeg! Ik zou ze zo willen hebben. Ik heb al jaren 2 namen voor 2 katjes in mijn hoofd, maar die katjes zijn er nog steeds niet.... Mocht ik ooit 2 katjes hebben dan worden het Boaz en Lux, maar niet verder vertellen hoor!


    Ik moet zeggen dat ik Led en Zeppelin ook geniaal vind hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Marrit13.6.10

    Ik stel vernoeming naar de liefste kat van Nederland voor: Freek. Wat trouwens Vrede door liefde betekent, wat wil je nog meer? De ander kan dan Kees heten, zo heette de spierwitte super lieve mevrouw kat van mijn achterbuurman, het diertje deelde huis en bed met mij tot grote jaloezie van de kattenbaas...

    BeantwoordenVerwijderen
  80. Dat is echt mega erg, wie laat er nu katjes achter.
    Ik heb bij mijn ouders ook altijd een poes gehad en ik vond dat geweldig.

    mijn suggestie:
    Bo en Basje

    BeantwoordenVerwijderen
  81. Ik had helemaal niet goed gelezen mmmmmmmm ....
    Claire en Lune
    Nelly en Ceasar

    BeantwoordenVerwijderen
  82. Anoniem13.6.10

    janssen & cato

    BeantwoordenVerwijderen
  83. Ik wou in één adem de namen van de twee recente borelingen in de familie noemen, namelijk Marcel en Maëlle, maar ik zie dat jullie hond al Marcel noemt. Dus zou ik gaan voor Kamiel en Maëlle, 't is misschien ook makkelijker dat ze iets minder op elkaar gelijkende namen hebben, vooral mocht blijken dat ze toch een minder goed gehoor hebben....

    BeantwoordenVerwijderen
  84. Anoniem13.6.10

    Nav de naam op de doos:

    Ben en Lux :)

    Succes !!
    Groetjes van Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  85. allez! Wie doet dat nu?
    Sorry, ik kan nog geen namen verzinnen, ik ben er nog niet van over dat mensen zo'n minipoesjes in afgeplakte dozen aan de kant van de weg zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  86. Jip en Janneke.
    Zo schattig. Wat een gelukzakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  87. wat ben ik bij dat deze poesjes bij jullie zijn en wat een hufter voor diegene die dat kan doen. sniff!

    Namen: Sid & Nancy

    Geluk

    BeantwoordenVerwijderen
  88. Och wat een mooie poesjes. Klaartje en Keesje zoals Klaar is kees. hahahaa

    BeantwoordenVerwijderen
  89. Loes(je) en Leché (spreek uit als letsjé) (het spaans voor Melk)

    BeantwoordenVerwijderen
  90. Der bestaan toch onmensen hé. Wij haalden de onze uit 't asiel en ze vertelden dat ze net een nest uit de glasbak (!!!!) zijn moeten gaan redden. Den helft had het niet overleefd. Moest ik dat iemand zien doen, ik bega een ongeluk peis ik. Heeft Jef geen goeie voorstellen?

    BeantwoordenVerwijderen
  91. JeMaMuse14.6.10

    Zulma en Fons?

    BeantwoordenVerwijderen
  92. En natuurlijk laat al wie zich ook stoort aan dat poesjes wegdoen alsof het vuilnis is, ook zijn eigen poezen steriliseren en castreren om het aantal ongewenste kittens toch wat te beperken.

    BeantwoordenVerwijderen
  93. Anoniem14.6.10

    Oo en mijn kater heeft: "poespoes"

    vroeger had ik nog een "poezemie" en een "spook"
    en laatst las ik dat iemands kat "poesje mauw" heet

    BeantwoordenVerwijderen
  94. Anoniem14.6.10

    meze en bolleke , zoals op de doos?

    BeantwoordenVerwijderen
  95. Monamachien14.6.10

    Vreselijk dat mensen zoiets kunnen achterlaten!

    Pauline en Paulette :)

    Veel succes! x

    BeantwoordenVerwijderen
  96. ff denken voor namen:

    - Dash en dreft (of bonux) (tzijn wittekes he)
    - Sus en Wis
    - Nicole en Hugo
    - Gaston (op zn frans) en Leo(ntien)of Lea
    - De poezen observeren en de naam geven waar ze het meeste van houden, iets dat hen kenmerkt
    - yahoo en hotmail
    - Mozilla (lekker stoer) en Safari(webbrowsers)
    in dezelfde serie (en nog veel meer online te vinden:
    Mozilla firefox (om volledig te zijn) en Opera
    Mozilla en Flock

    Dat was het zo ongeveer...het is idd niet slecht om verschillend klinkende namen te nemen, zo komen ze niet alletwee tegelijk...of je moet dat in je voordeel nemen en dan hoef je maar 1 naam te roepen en ze komen allebei :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  97. Onbegrijpelijk dat mensen zo'n schattigerds in een doos durven steken, daar kan ik niet bij!

    Voor de namen: onze kat luistert naar Oscar (of Oscaaar zoals ze in de Kempen wel durven te zeggen) en ook Kamiel voor de jongenspoes vind ik super!

    Vrienden van mij hebben hun vissen Links en Rechts genoemd, wat ik ook wel grappig vind. Misschien is dat iets?

    BeantwoordenVerwijderen
  98. Gelukkig zijn ze in uw fantastische tuin beland!

    Kat en Kato

    BeantwoordenVerwijderen
  99. Dikkie (meiske) en Dik (jongetje,
    kun je ze roepen als Dikkie Dik :-)
    Kun je ze zelfs nog oranje verven hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  100. Mijn voorstel Ruth en Bram?

    Leuk dat ze een thuis gevonden hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  101. 106 reacties? Volgens mij doen de poezen het beter dan Abel!

    2 katers:Dolf en Henri
    2 poezen: Marie en Flavie
    kater en poes: Dolf en Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  102. Jutha14.6.10

    Waarom niet gewoon broer en zus?

    BeantwoordenVerwijderen
  103. Sabine14.6.10

    sneeuw & witje?
    tijger & lelie?
    klap & roos?
    nee serieus, een kattenaam komt ineens, als 't maar leuk klinkt.
    die van ons heten Zorro, Selma, Whoopi & Boeddha.
    veel plezier met die 2 sjoekes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  104. Anoniem14.6.10

    mijn kat heet Miss Bea, naar een hoofdpersoon uit 'House of Eliott'. Voldoet prima, al reageert ze ook op 'majesteit'.
    En onlangs hoorde ik van iemand die twee paarden heeft die Jozef en Maria heten.

    BeantwoordenVerwijderen
  105. Knap van jou om ze een nieuwe thuis te geven! Blanche en neige is wel OK, maar ik vind "chou"-"fleur" origineel (= bloemkool in 't frans)
    Succes met die twee dutskes!

    BeantwoordenVerwijderen
  106. Ninke14.6.10

    Ach , wie zet nou zoiets moois aan de kant van de weg ?

    't Is dat ik net zelf 2 jonge katje heb , anders....
    Pim en Eefje heten die van mij , vind je het wat ?

    Groetjes Ninke .

    BeantwoordenVerwijderen
  107. MauSie14.6.10

    Ooh, ik wil zo graag een poesje! Spijtig dat mister P. er allergisch voor is.
    Bonnie & Clyde vind ik super!
    Spooky heette de hond van m'n nichtjes, misschien ook mooi voor een wit poesje?

    BeantwoordenVerwijderen
  108. tsss..wie zet nu twee zulke kleine beestjes in een doos langs de weg, bah!

    namen: orphelin en gemini

    BeantwoordenVerwijderen
  109. een van mijn katten heet Silly Killmousky
    ( voor-en achternaam, jawel!als een volwaardig lid van ons huishouden)
    Mme Zsazsa, ge verdient een nog mooier plaatske in de hemel nu, nu je 2 arme verloren zieltjes in je huis en je hart opneemt!

    BeantwoordenVerwijderen
  110. Rachel15.6.10

    Julius en Cleo
    (als in Ceasar en Cleopatra)

    BeantwoordenVerwijderen
  111. Olga en Bas?
    Ik heb ooit een cavia tot Simonne gedoopt, tot ik twee weken later besefte dat mijn toenmalige schoonmoeder zo heette. Toen is het Lisette geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  112. Wacht eens, ik heb er hier ooit eentje het nest laten vertrekken met de naam Leopold, vond ik ook best ok.

    BeantwoordenVerwijderen
  113. pistolee15.6.10

    Wij hadden vroeger een 'zwartje'. Die was rara: zwart!
    Mijn zus heeft een pino en billie.
    Pol vind ik ook een leuke poezennaam.

    BeantwoordenVerwijderen
  114. Anoniem16.6.10

    Ik vind SIL geweldig!!!klein linkje naar silverwit???

    Als je d'r een over hebt???

    BeantwoordenVerwijderen
  115. zapnimf16.6.10

    Nicole en Hugo.
    En in september (als ze vetgemest zijn) een heerlijke bbq in uwen hof, Zsazsa. Gij krijgt een bil (omdat gij ze opgevoed hebt).

    Terzijde : waarom zijn mensen zo curieus om in dozen te gaan loeren die niet van hen zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  116. Ben blij dat jullie ze gevonden hebben, de arme beessies!

    De mensen die dit hebben gedaan, zouden zelf eens in een doos langs de weg moeten staan en maar hopen dat ze lieve mensen tegenkomen. Potverdrie, dat kan toch niet?

    BeantwoordenVerwijderen