zondag 3 oktober 2010

zsazsazie

Een beeteke peterselie hier

Het vorige vestje dateerde van mei.
Ik moest dat koordje dus al goed aantrekken om het nog helemaal dicht te krijgen, tijd voor een groter exemplaar.
Ik gebruikte het laatste stuk schaap voor een vestje voor mezelf en moest dus op zoek naar iets anders, het werd dit.
Een sazie, een zsazsazie, ahaa!
Of een dekentje als u niet van de Kempen bent.
Amai, dat is plezant om aan te doen, zo lekker warm seg, ik snap niet dat er geen jassen bestaan uit saziemateriaal.
Ik voorspel dat er deze winter minstens één kind rondloopt met zo'n jas, de trendsetter!

zsazsazie
Blijkbaar is het toch niet zo evident om dat patroontje afgeprint te krijgen, ik zal het u nog eens uitleggen.

Dit zijn de links naar de patronen.
Voorpand - Rugpand - Onderkant, open ze allemaal.

download



-Klik op Download the Original size of this photo en print ze af, op 100%!
-Of sleep de tekeningen op je bureaublad, open ze en print ze af.
-Probeer dus niet rechtstreeks de tekening af te printen van op Flickr.

-Kleef de zijnaad tegen elkaar van de maat die je wil, teken de naad rondom (niet aan de rug, daar zit een stofvouw) en knip uit.
-Enz.
-Dit helpt u bij de mouwen.
-En dan is er echt niet veel dat u zelf moet uitvogelen.

Achterkant

30 opmerkingen:

  1. Ohhh mooi! Die ga ik toch echt proberen ook te maken. Het ziet er zo warm en koddelig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vindt ze zo leuk he! Zouden mijn Minimannen ook trendsetters zijn en een gilletje aan doen, uiteraard stoer en jongensachtig ;-)

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ah oef, ik was toch niet de enige die het niet geprint kreeg? inderdaad, downloaden, dat was het magische woord!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze staat al een tijdje op mijn lijstje, ik vind ze zo leuk en stoer! Nu toch maar eens aan gaan beginnen voordat de winter zijn intrede gaat doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, ik vergeet wat: ik lees dat je er ook eentje voor jezelf hebt gemaakt, is daar ook en patroon van te verkrijgen??

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig! Ik houd dit alvast in het achterhoofd voor als mijn kleine meid geboren is! Wat leuk gedaan zeg :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw....echt enig!!! Ga hem voor mijn nichtje maken!!
    Hgr cinderella

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Anoniem4.10.10

    ben niet van de kempen maar kom er dadelijk wonen
    toch is de niet-kempische uitleg ontoereikend (voor mij althans)
    even opnieuw :
    je hebt dus een zsazsagilet gemaakt uit een dekentje in neppels?

    een vlaandereir

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hanne4.10.10

    in mol zeggen welle sezze. een zsasezze dus. een woord zo schoon dat het binnenkort te vinden moet zijn in het woordenboek...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Awel, ik weet eigenlijk niet precies wat we zeggen, sazie eigenlijk niet (denk ik) eerder zoiets als seuzze, allee ik weet het dus niet, in ieder geval is zsazsazie wel een geweldig woord. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een zsazsazsilet uit een sarsge (Wvl)?
    Man, dat ziet er wel een uiterst aaibaar vestje uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wij zeggen ook een: seuzzeke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Awel kebbek kik juust een zilet gemaakt voor Gloria van een oude sjoase (west-vlams) en me naalde van me masjien is wel afgebroken zeker!!!!
    Maar allé, toch bedankt voor patroon&uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oei, dat ziet er berebest uit!
    Inmiddels ook groot ZsaZsaZiletFan: http://maandagdaandag.blogspot.com/2010/10/nieuwe-schoenen-new-shoes.html

    allez een cowboy in zsazsazilet, die heb ik vaker gezien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoog knuffelgehalte! Wij zeggen ook sezzeke (doffe e) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. en dan is er nog het spreekwoord dat zegt dat 'elke goeie Turnhoutenaar een seuze gepikt heeft', is het niet. Schoon schaapke.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Anoniem4.10.10

    hey,
    anoniem weer
    neppels gelijk in nep-pels, vel (van velnen frak)
    maar ondertussen denk ik het te begrijpen
    zoals ik dacht dus
    een sarze!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. LOL nep-pels, jong jong, hoe stoem van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. dees wordt te goed om waar te zijn.
    't schapeke vonnek goe mor gewoon, dezen vinnek top!
    NEXT! een zsazstiek, eentje van bollekespalstiek: knallend en tegen de regen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ik ben hier in een strijd verwikkeld welke kant buiten hoort. de bloemenvoering is volgens dochter te mooi om niet gezien te worden. kan ik mee leven, het is in ieder geval een groot succes. Dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Eu, bij ons klopt het onderkantje en het bovenkantje niet. Ook al tekenen we de juiste maat over. het scheelt 2 cm. Help! K-trien en Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo,

    ik heb hetzelfde probleem als vorige reactie. De onderkant klopt niet met de bovenkant...
    Waarschijnlijk is de oplossing heel simpel, maar ik zie het dus niet :-)

    Groetjes,

    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het is super gelukt vandaag....ééntje in "nepschaap" met bloemetjesvoering en morgen staat er een imitatie-koeienvelleke op het programma...
    Heb u vermeld en bedankt op mijn blog...Ere wie ere toekomt, uiteraard.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het is me gelukt hoor. Zowel het printen ( ik deed het idd vanaf FLickr )als het vestje. En gaaf dat ie is, echt erg leuk. Dochterlief vind hem ook geweldig gelukkig, mijn andere dochter wil ook, maar het vachtje is op helaas..Dank voor het idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. LanderElla, je moet je printer op 100% zetten!
    Dat is écht alles, dan moet het zeker lukken.

    De onderkant is 17,2 cm breed op 100%

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Anoniem26.10.10

    Ik krijg het ook niet voor elkaar met de onderkant. Bovenkanten zijn goed, onderkant past er niet op. Alles gedownload en op 100% geprint....
    Wat is de totale lengte van de grootste maat (vanaf de MR gemeten). Dan teken ik 'm verder zelf wel in.
    Heb nog een tip voor de mouwen, maar die moet ik nog even opzoeken (heb een tijdje geleden nog zitten foeksen, het was iets met de zijnaad). Wordt vervolgd
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Je moet nadat je dat in 100% hebt gezet nog eens efkes ergens anders gaan staan, anders wordt die 100% niet "bevestigd" allee zo werkt dat toch bij mijn printer.
    Je zal dan ook zien dat de bovenste delen iets breder worden.

    Maar om op uw vraag te antwoorden, de onderkant is 16,5 cm lang en 17,2 breed.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Anoniem29.10.10

    Hallo mme,
    Het printen is gelukt! voor diegenen die nog steeds worstelen: Doe het niet met de Microsoft viewer voor foto's, die roteert nl. elke keer de onderkant. Ik heb het nu met Nero Photosmart gedaan, geen centje pijn!
    Nu nog achter de masjien...
    groet,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Anoniem22.12.10

    Helemaal leuk!
    Net als het jasje, maar ik zou die graag zien met een rits!

    BeantwoordenVerwijderen