donderdag 15 maart 2012

Week 11, die met 20°

Week 11
Viooltjes.
Dat moet het begin van de lente zijn!
De lente begon op een donderdag, dat is marktdag, wij met de fiets naar de markt.
De markt zal nooit meer hetzelfde zijn sinds ik geen gebraden kip meer koop, de markt zal ook nooit meer zoveel geld kosten sinds ik geen gebraden kip met extra kippenbillen, een satéke of twee, gebakken patatjes (in dat vet natuurlijk), champignonnenroomsaus en dan nog rap langs de visboer voor vis voor vijf man en wat kibbeling met tartaar voor de noen.
Vandaag kocht ik een courgette, pompoen, wat raapjes, een pastinaak (duur!), wat kruiden, tomaten en een komkommer.
11 euro, hetgeen ik uitspaarde had ik kunnen uitgeven aan een sponsen pyjama met Mickey Mouse, een plastieken tractor op een stokje met snoep in en één Sloggy-onderbroek. Maar dat deed ik niet, want ik mag geen nieuwe onderbroeken van't jaar.
Dus ... zit u krap bij kas of bent u gierig, viens dierenliefde, principes of een hoge cholesterol, word vegetarier!

Week 11
Maandag en dinsdag at ik op iemand anders kosten, dat is nog altijd het goedkoopste natuurlijk.
Gisteren was het armoe troef in de koelkast, maar ik had nog net de belangrijkste dingen voor de groentebulgur van Dagelijkse kost. Goed hoor, je moet dat echt eens maken, maar dan met houmous ipv de saffraanaioli.
Ik vind het straf hoe soepgroenten zo kunnen smaken.
Vandaag ook gepruttel, minestrone met bijna al de groenten van de markt en veel parmezaan, zalig soepke.
Morgen ga ik eens testen of pompoenfalafel gemaakt van kikkererwtenmeel vaster is dan die met kikkererwten uit blik.
Zaterdag ben ik vergeten zie ik nu en zondag eten we nog eens die kikkerwertencurry met vanalles erbij.

boekske Fnac
En dan is het weer maandag en heb ik niks te doen maar dan wordt het dinsdag en worden de boeken geleverd, of toch de boeken die jullie besteld hebben. Ik bestelde ruim voldoende dus u kan nog steeds een bestelling doormailen.
Of wilt u misschien geen verdomd geestig geschreven boek?
Ah, ik dacht het al!

24 opmerkingen:

  1. Ik krijg goesting naar eten op dit uur. En dat is uw schuld.
    Voor de rest, even goeie vrienden. Mét rokjes binnenkort.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. aha, woensdag 4 april, 14 uur, ... joepie, ik zal er zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier werden er knalgele sleutelbloemen bij de voordeur geposteerd voor wat extra lente. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Is die groentenbulgur zonder bulgur (zie recept)? Of moet ik mijn lenzen laten aanpassen? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is maar gewoon de gebruiksaanswijzing volgen van op het pakske hé :)

      Verwijderen
  5. Bedankt voor het houmous-recept! Kan ik dat zelf 's uitproberen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Katleen16.3.12

    Ik heb je boek op mijn verlanglijstje gezet en het goeie nieuws is: ik verjaar bijna!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anoniem16.3.12

    Krijg altijd trek als ik de weekmenu lees. Alleen ik krijg het gezin nog niet mee. Misschien met kleine beetjes doorvoeren? Overigens waar is er een leuke markt in de Kempen? In mijn vorige woonplaats was de Markt altijd op maandag mijn tassen volgeladen met verse groentjes fietste ik dan naar huis. Dat is denk ik het enigste wat ik hier een beetje mis.
    Groet Liana

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Pixie16.3.12

    Elke zaterdagvoormiddag kan je naar de boerenmarkt in Geel, vlakbij de rommelmarkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. waarschijnlijk zo hard aan 't opletten voor de nakende -dt fout dat 'veins' plots 'viens' werd. Nu dat klopt ook (in 't frans!).
    "Dus ... zit u krap bij kas of bent u gierig, viens dierenliefde, principes of een hoge cholesterol, word vegetarier!"

    En verder... allemaal zo waar en schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En zondagvoormiddag is er altijd een fijne markt in herentals met wat boertjes tussen de kramen...een aanrader!
    En de dochter liep vandaag voor 't eerst met de benen bloot, hoera!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als nr 2 een meisje wordt, wil ik je boek wel. Indien niet, denk ik niet dat ik mijn man overtuigd krijg om onze twee zoontjes rokjes te laten dragen ;-)
    Nog een dikke week wachten tot pruts eruit popt en dan weten we het!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Anoniem17.3.12

      Draag jij geen rokjes dan? :)

      Verwijderen
    2. Ah nee, eigenlijk niet. Kleedjes soms nog es, maar geen rokjes. Weet ook niet goed waarom eigenlijk.
      Hmmm....

      Verwijderen
    3. Allee gij, dat is grappig! :)

      Verwijderen
  12. Pixie19.3.12

    Hoe waren de pompoenfalafels met het kikkererwtenmeel? Bij mij wordt dat recept (met kikkererwten uit blik dus) steevast gewoon pompoenpuree uit de oven... Heerlijk weliswaar, maar geen falafelgevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beter! Allee, vaster.
      Maar het was nog steeds geen harde substantie.

      Verwijderen
  13. Kan ik ook bestellen? ik woon in Nederland, maar zou graag een exemplaar willen kopen? Mijn twee meisjes (4 en 6) kan ik heel blij maken met een paar leuke rokjes...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, mail me maar! MmeZsazsa@gmail.com

      Verwijderen
  14. Uw verdomd geestig boek, legt dat ook de basis van naaien uit? Ik heb namelijk wel een verdomd cool stikmachien, maar ik kan er geestig genoeg niet mee overweg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yep, alles komt aan bod wat je nodig hebt om een rokje te maken!

      Verwijderen
  15. Miezeke19.3.12

    Lol, dat laatste probleem heb ik dus ook zie... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fiikske20.3.12

    Gewoon een opmerkingetje: falafel maak je met geweekte maar rauwe kikkererwten. Niet met gekookte. Gewoon nachtje laten weken, volgende dag een paar keer door de vleesmolen halen, samen met wat knoflook, ui, en een aardappel, dan kruiden er bij, balletjes maken, en hop, in het frietvet...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. O, nu staat mijn Antwerpenuitstap voor de vrijdag gepland ... anders was ik graag, zo wat nerveus, in de lange rij tot aan uw tafeltje gekomen,voor een handtekening in mijn exemplaar van dat toffe boek ...

    BeantwoordenVerwijderen