Week 36

Week 36
Ahaa, u dacht waarschijnlijk: "Van die weekmenu's zijn we vanaf!"
Pech!
Ik heb gewoon twee weken niet gegeten, of toch niet thuis in ieder geval.
Maar we zijn helemaal terug, u bent nog niet van die weekmenu's verlost, dus dat niemand ooit reageert op mijn weekmenu-uiteenzetting raakt mij écht niet. Echt. Puh.
Ik heb zelfs net een nieuw kookboek gekocht, ook al op ons dagje cultuur, naast Hoensbroek en Valkenburg ligt zo ongeveer Maastricht met een geweldige boekenwinkel in de Dominicanenkerk die eerder al een slangenhuis, fietsenstalling en carnavalstempel huisvestte. Die Hollanders toch.
Ge kunt daar trouwens geweldige koffie drinken in dat kerksken.
Oh en op vrijdag (en woensdag?) is daar wekelijks een stoffenmarkt, allen naar Maastricht!

Allee goed, nu waar jullie allen op zitten te wachten, het weekmenu van de familie Zsazsa, deze week uit Vegalicious.

Oh nog efkes dit: voor heel deze weekmenu -een volle week eten voor vijf personen- moet ik geen enkele keer naar de winkel. Hoe fantastisch is dat, alles komt uit de tuin of uit de kasten. Oh en nu ter plaatse bedenk ik dit, misschien moet ik ook maar weer eens brood gaan bakken, ik word nog zelfvoorzienend. Buiten die kookboekenverslaving dan. Maar goed, we wijken af.

Maandag: Linzenpuree met tomaten en spinazie van pagina 169 met basmatirijst en naan.
Dinsdag 6 september: Abel verjaart! En omdat hij nog altijd niet praat kan hij ook niet kiezen, ah ja, zo gaat dat, pech. Ik kies voor hem groetetaarten met wat slaatjes en een dikke chocoladetaart, ik denk wel dat hij daarmee kan leven en misschien oefent hij dan wat tegen volgend jaar.
Woensdag: Curry met eieren van pagina 184 met gebakken uienringen en weeral rijst.
Donderdag: Orecchiette met broccoli en pijnboompitten van pagina 158, ik moet toch eens gaan zien voor een pijnboom wil ik echt zelfvoorzienend worden.
Weekend: Frittata met parelgort (wat is dat eigenlijk?) met doperwtjes en tuinbonen (p 198) en zoete sla. Die tuinbonen heb ik ooit eens ingeslaan onder invloed van Ottolenghi maar ik vond dat eigenlijk niet te eten, poging twee!


Wafelcakejes
Tot slot wil ik u nog even informeren: Wafels bakken met speltbloem lukt niet, of toch niet met twee recepten uit het Bakboek van de boerinnenbond, en die kunnen het anders wel weten. Het deeg was zo luchtig dat het aan beide kanten van het ijzer bleeft plakken, hoe goed ik dat ook insmeerde. Van ellende heb ik het verdeeld over muffinvormpjes en in de oven gekwakt.
Voila, die fout gaat u dan al niet maken.

Altijd tot uw dienst,
Mme Zsazsa