donderdag 15 oktober 2009

Seg, stuurt een kaart hé!

Postkaarten
Mme Zsazsa postkaarten
Bloemig

In plaats van dingen doen die echt nodig zijn, Het Pakket eindelijk samenstellen, winterbroeken maken voor Jef, "iets" doen voor een schrijfster en een illustratrice wat al schaamtelijk lang gebeurd had moeten zijn deed ik weer maar iets overbodigs.
Na de Kerstkaarten besloot ik dat ik ook huis-tuin en keukenkaarten nodig had, ah ja, wie niet uiteindelijk hé?
Uiteraard moest dat iets zijn met stof en stempels, want dat eerste is voor de hand liggend en dat tweede is leuk.
Dit werd het.

Drie avonden werk, een avondje stof kiezen en knippen, een avondje bloemetjes knippen en stempelen en een avondje assembleren.

Voorkant, gestempeldDe voorkant daar gebruikte ik mijn stempel en de stempel van de achterkant maakte ik zelf.

Gestempelde achterkant

Hier zie je hoe je textielinkt kan gebruiken om te stempelen.
Hier zie je hoe je zelf een stempel kan maken.

25 opmerkingen:

  1. En schrijf je er dan ook je tekst op met textielinkt? Ziet er een plezante bezigheid uit..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik blijf ook altijd kaartjes sturen. Het liefst handmade, om het nog persoonlijker te maken!

    Mooie kaarten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Post is super, vind ik ook!

    De textielinkt doe ik zelf op een stukje nieuwe keukenspons en dat fungeert wreed goed als een inktpadje. Steeds opnieuw te gebruiken oen er komt enkel inkt waar 't moet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeeh leuk! Ik wil ook ^^ En zit er dan vanbinnen een stukske karton wrs?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn heerlijk vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goh, geweldig. Als niet de halve aardbol meelas op uw blog zou ik hier mijn adres eens achterlaten en durven hopen dat... En ook proficiat met uw Dutch Bloggies nominatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nimsa, gewoon met balpen of met stift, het is al eender.

    Mamasha, ik neem altijd iets plat, uit een laagje dunne stof als stempelkussen, dan komt er alleen inkt op hetgene dat moet gestempeld worden, met een sponsje komt er soms ook inkt op het andere gedeelte en als je dan dikkere stof hebt en iets te hard drukt dan is het resultaat niet zo fijn.
    Allee, dat is mijn ervaring.

    Kleine, ja idd een stukje papier is stevig genoeg, of je zou de stof ook kunnen verstevigen met vliesline.

    Eloleo, ge kunt uw adres ook mailen! :-)
    Merci voor uw gelukwensen, ik had het zelf nog maar net ontdekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Stuur een kaartje en 't is u vergeven. Tijdelijk dan toch ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo'n kaart is nu leuk om te krijgen! Al is post altijd leuk (behalve rekeningen en aanverwanten.) Maar dit is al bijna een cadeautje!

    Jaloers op je creativiteit...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En kom daarna eens bij mij kijken, er is een award voor u!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Potver ge zijt mij voor, daar gaat mijn idee van genaaide kerstkaarten. Schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb je een award gegeven!

    Je bent toch wel een van mijn favoriete bezoek adresjes, dus je hebt hem verdient!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Enne, wie is die illustratrice dan wel??? Zou het kunnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Marjolein19.10.09

    Hoi Ina,
    Neenee, ikke eerst ;-)
    Maar ik durfde niets vragen: eerst niet aan een zwangere vrouw, die laat je toch met rust.
    Maar nu aan een pas bevallen vrouw nog veel minder ;-)
    Geniet maar eerst van dat Abeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ook van mij de award gekregen! De blogwereld is klein...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ach Marjolein, natuuuurlijk!!!
    Uw zoepermanneke....
    Maar @ mme, 't is goed aangekomen intussen, bedankt nog hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Merci voor het kaartje :D
    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. AH!
    Ze komen dus aan, lol, ik was er niet helemaal zeker van.
    En zie je dat ze afgestempeld zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ze zijn netjes afgestempeld. Wij hebben wel een vrij onzorgvuldige postbode en het kaartje was bij aankomst al in twee geplooid.
    Ook was het een paar huizen verder aangekomen, aangezien we op 67 wonen en niet op 57 :p
    In ieder geval, nogmaals bedankt, voor het leuke kaartje!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. de beste groetjes gaan via (zelfgemaakte) kaart.
    maar hoop nog eens een flessepostje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Niemand die zich afvraagt of de postzegel er wel op wil blijven plakken? Awèl, ikke dus wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Meerdere testen hebben uitgewezen dat ze perfect verstuurbaar zijn per post.
    Eentje hemn?

    BeantwoordenVerwijderen