vrijdag 18 maart 2011

Hammertime!

De harembroek

Het liefst van al zou ik constant in een joggingbroek rondlopen, stiekem doe ik dat ook wel, zo'n lekker ouderwetse, met rekkers onderaan, waar uw knieën na een kwartier instaan en uw gat nog massiever lijkt. Er zit zelfs een gat in, net op een slechte plaats en doordat ze eigenlijk iets te klein is, komt mijn buik er ook niet bepaald flaterend uit. Adem inhouden en achteruit de kamer verlaten is dus de boodschap als er onverwacht bezoek komt, maar dat weegt allemaal niet op tegen het jogginbroekgemak, ge moet het voelen om het te geloven.

Omdat ik mezelf ken koop ik geen harembroektoestanden want ik zou binnen de kortste keren niet meer buiten komen zonder. De rekker-met-gat-in-broek zorgt ervoor dat ik toch nog dat beetje schroom heb om de broek alleen binnenshuis te dragen. Harenbroeken trekken ook op niks trouwens, of toch niet als uw gat volwassen afmetingen heeft.
Maar ... voor kinderen gelden andere regels!
Gelukkig, want ik zag dat kompleet zitten zo'n broek voor Abel, ik moest alleen nog even wachten op een overlock, want gemakkelijke broeken worden gemaakt van rekbare stof, dat is zo.
Voor de een of andere reden steek ik Abel altijd in brede broeken, terwijl Jef altijd smalle broekskes draagt, vreemd uw kinderen zo in een richting dwingen.

Maar goed, de harembroek dus, keihip inderdaad, ik vind dat ook.
Abel vindt van niet of hij moet nog wat wennen, niet aan de kleuren, die gele vindt hij helemaal geweldig, maar voor de een of andere reden trekt hij de pijpen tot boven zijn knieën, wat het nog vreemder maakt dan het al is.
Ach ja, eigen invulling, ik kan dat alleen maar aanmoedigen natuurlijk.

De harembroek
Een deftige foto lukt vooralsnog dus niet, ge zult het met deze moeten doen.

Meer overlocknieuws volgt nog, want ik heb een nieuwe hobby denk ik.

40 opmerkingen:

  1. Anoniem18.3.11

    Blij weer eens wat anders te zien dan recepten. Leve de naaitips!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi!
    En zie ik daar boven zijn broek een T-shirt van Goodmoodkid?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij zal zeker een schoon kikkerke zijn met carnaval.
    Oh die jongen gaat ooit zo keihard wraak nemen op u. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem18.3.11

    't Is wreed. Steek hem alrap terug in die brede broeken. 't Is harembroek trouwens tenzij er op die van u haren staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Akkoord met hierboven, dit is zelfs voor kinderen verschrikkelijk.
    Dit kan je toch niet mooi vinden? En al helemaal niet voor een jongetje.
    Och, jouw kind, jouw keuze ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh vreselijk, kinderen die een eigen goesting hebben als het op kleren-dragen aankomt...dat die toch eens gewoon zonder morren aantrekken wat ge klaarlegt he?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anoniem19.3.11

    Ik heb altijd de neiging van die opt te trekken als ik da zie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lijkt me zalig zitten als ge nog met ne pamper rond loopt. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gave harembroek.
    Droeg vroeger als meisje van 16 alleen maar zelfgemaakte(!)gebloemde harembroeken...mijn billen waren toen nog van een kleiner formaat en vielen in zo'n broek niet op hahaha en lekker dat ze zaten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Naai jij nu al zo lang zonder overlock?? Niet dat ik één heb maar vorig jaar dezen tijd had ik nog nooit een naaimachine van dicht gezien... En is't zo gemakkelijk gelijk dat ze zeggen? Dat ding ziet er van op afstand vreselijk ingewikkeld uit, vind ik natuurlijk, maar zo slim ben ik ook weer niet hé. :-)
    't Zijn hele hippe broekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. annelies19.3.11

    Vanboven zit dat precies nog wel ok met een pamper, maar die pijpkes vind ik maar niks. Zou dat niet mooi zijn met wijde pijpen?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Aah, dat buikske daarboven, dat doet het helemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een tof broekje! Ik zou Mats er graag weer één aan geven!

    (hij had een harembroek van Zara, maar dat was van de babylijn en daar past hij nu helaas niet meer in...)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. en trouwens, de harembroek voor dames met een goed gevulde achterkant; ik ben voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. van een dame met al het vet dát er is op de heupen: een harembroek die niet van zulke rekstof is als je ze nu vaak in de winkels ziet, gaat al een stuk beter! Ik heb de hippieversie (van die krinkelige katoen) en word er intens gelukkig van. Maar ehm,ja, het legt het accent er nog steeds wel een beetje op.
    De broek van Abel is stoer, hoezo niet voor jongetjes? Hammertime!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. knoopkes in de pijpen en je hebt nog een nieuwe muts ook !!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha!
    Wij (ons ma en ik) hebben ons ook een overlock aangeschaft. Die Lewenstein waar jij een tijdje terug ook over twijfelde. En ja hoor, een nieuwe hobby dient zich idd aan, wat een zaligheid! =) Maar ik zie ons toch nog niet direct in zo'n broek rondlopen. Dat dan weer niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. super schattig die broekjes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Anoniem19.3.11

    ik zie dat je de zoom niet inlegt, dat is slim (en lui gelijk we het graag hebben)!

    en wat ben ik blij met je joggingverhaal, iedereen lijkt er altijd zo pront bij te lopen, zelfs op onbewaakte momenten
    lang leve mijn automatisch poort en lange oprit want ook hier zou ik wat hartaderbreuken kunnen veroorzaken met mijn huissloofoutfits
    (de afgetrapte, uitgerafelde espadrilles met privéuitgangen voor de grote teen al geprobeerd? een aanrader!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik heb hier ook eentje van de drie die hardnekkig zijn kleren niet draagt zoals ze horen gedragen worden :-) De vrijheid die zo een broek geeft lijkt me zalig voor een ondernemend kind.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ben ook geen fan van 'pamperbroeken'
    De eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat het voor een kleintje (met pamper) wel werkt!
    Ik dacht trouwens dat dat iets voor meisjes was om moeilijk over kleren te doen maar K is nog erger dan L ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. itisi19.3.11

    Zalig geschreven. En zo herkenbaar, uw bekentenissen over de joggingbroek (al vind ik leggings ook geweldig, maar dat hebt ge niet gelezen, hè).

    BeantwoordenVerwijderen
  23. oh leuk!!
    Ik ben van de week ook tricot gekocht om er 2 te maken (in de Ottobre staat nu een patroon in de kleine maatjes).

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik vind ze gaaf!!!
    Ik ga ze ook voor mijn Julius maken, hoezo niet voor jongens,... daarmee ga ik niet akkoord :-)

    Helemaal leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. zooo tof !!! patroon volgt nog;)?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. De max (en die gele is gewoon superdemax)! Het patroon, is dat gewoon een trapezium met een halve cirkel uitgesneden of is het moeilijker dan dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hahaaa....niets op die broeken aan te merken hoor. Ze zitten geweldig. Je mag er best mee naar buiten want dat doe ik ook al jaren...
    Zet een niewe trend in Belgie.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik vind nu wel dat je op het bovenrandje van zijn pamper zoiets als 'Kalfintklein' (allez, Calvin Klein hé) moet zetten en dat boven deze baggy pans moet laten uitkomen. Zo is Abel meteen nog cooler dan cool!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Zie hoe cute! Een echt talent is dat toch hé, kunnen stikken. Ik wou dat ik het ook kon...

    BeantwoordenVerwijderen
  30. zonder twijfel: COOL!
    staat hier ook op het programma, voor het metekindje dat graag de kousenbroek op 'half zeven' draagt.. patroon welkom dus!!! :-)
    en dan een uitpluizen hoe de nieuwe - tweedehandse overlockmachine aan het werk te krijgen..

    BeantwoordenVerwijderen
  31. hé, onze Willem draagt ook meestal smalle modelletjes en Otto-jan, zijn kleine broer, mag wel altijd baggy rondlopen. Misschien is dit wel een standaard broertjesverschil.. Ik ben er nog niet over uit of dit wel kan voor de jongens maar zal het ook zeker eens testen deze zomer, in onze tuin dan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Anoniem23.3.11

    Wil ik ook wel eens proberen, volgt er nog een patroontje ;) Merciekes!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Anoniem29.3.11

    Zijt gij eigenlijk nog vriendin van de huisvrouw? Er staan nooit geen comments meer van haar. Ik dacht er aan omdat ik mij afvraag wat zij zou vinden van je jogging-verhaal en harembroek. Volgens mij zou ze daar een keipittig stukske over kunnen schrijven. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ja ze!
    Ik denk dat ze de moeite al niet meer wil doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hallokes!
    Is er ergens een patroontje van deze broek?
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  36. is dat enkel met een tricot stofje te doen?

    BeantwoordenVerwijderen